چگونه با DuckDuckGo Privacy Essentials حریم خصوصی مرورگر خود را تقویت کنیم


حریم خصوصی تقریباً برای همه افراد روی کره زمین به یک مسئله تبدیل شده است. با توجه به تعداد افرادی که هر روز برای کار، ارتباط، اتصال و سرگرمی به مرورگرهای وب وابسته هستند، امنیت این ابزارها معادل حریم خصوصی اطلاعات کاربر شده است.

متأسفانه، هر مرورگری قادر به مدیریت امنیت به روشی نیست که بتواند اطلاعات ما را از دست کسانی که نباید آن را ببینند، دور نگه دارد.

چه کاری می توانی انجام بدهی؟

به لطف DuckDuckGo، یک افزونه برای هر مرورگر اصلی موجود در بازار وجود دارد و می تواند اقدامات امنیتی داخلی را تا حد زیادی افزایش دهد. این افزونه DuckDuckGo Privacy Essentials نام دارد.

DuckDuckGo Privacy Essentials چه می کند؟ این لیست کوتاه است:

  • اطلاعاتی را در یک نگاه به شما نشان می دهد که چقدر می توان به یک سایت اعتماد کرد.
  • سایت ها را مجبور می کند از اتصالات رمزگذاری شده (در صورت وجود) استفاده کنند.
  • تقریباً همه ردیاب ها را مسدود می کند.
  • سابقه جستجوی شما را خصوصی نگه می دارد.

اگر چیزی در مورد حریم خصوصی می دانید، باید فوراً درک کنید که این لیست چقدر مهم است. و اگر مطمئن نیستید که آیا می‌توانید به مرورگر وب انتخابی خود اعتماد کنید، وقت آن رسیده است که حریم خصوصی را به آن تقویت کنید.

همچنین: نحوه استفاده از حالت محرمانه در جیمیل برای محافظت از اطلاعات حساس

بنابراین، چگونه می‌توانید افزونه DuckDuckGo Privacy Essentials را به مرورگر وب انتخابی خود اضافه کنید؟ در واقع بسیار ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. و با توجه به مزایایی که از پسوند به دست می آورید، این باید برای همه بی فایده باشد.

بیایید DuckDuckGo Privacy Essentials را نصب کنیم.

نصب DuckDuckGo Privacy Essentials

ابتدا باید مرورگر وب مورد نظر خود را باز کنید. پس از باز شدن مرورگر، آماده نصب هستید.

همچنین: امنیت سایبری دقیقاً چیست؟ و آن چرا اهمیت دارد؟

من قصد دارم با فایرفاکس نشان دهم. اگر از فایرفاکس استفاده نمی کنید، در اینجا پیوندهای افزونه برای رایج ترین مرورگرها وجود دارد:

بیایید این افزونه را روی فایرفاکس نصب کنیم. با باز بودن فایرفاکس، آن را به سمت صفحه الحاقی DuckDuckGo Privacy Essentials و روی Add to Firefox کلیک کنید. سپس از شما خواسته می شود (دوباره) افزونه را اضافه کنید. هنگامی که برنامه افزودنی اضافه شد، یک دایره سبز کوچک به نوار ابزار شما اضافه شده است.

پنجره نصب افزونه DuckDuckGo Firefox.

نصب DuckDuckGo Privacy Essentials در فایرفاکس.

تصویر: جک والن

همچنین: درگیر نقض رمز عبور دیگری شده اید؟ برای محافظت از خود در فضای آنلاین این 3 قانون را دنبال کنید

استفاده از DuckDuckGo Privacy Essentials

اکنون که افزونه نصب شده است، چگونه از آن استفاده می کنید؟ ساده. مرورگر خود را به سمت وب سایتی بگیرید و بلافاصله دایره سبز رنگ را به یک حرف خواهید دید. اون حرف نمره ای هست که به سایت داده شده.

منوی بازشو DuckDuckGo Privacy Essentials.

افزونه DuckDuckGo Privacy Essentials در حال اجرا در فایرفاکس.

تصویر: جک والن

همانطور که می بینید، سایت افزونه های فایرفاکس یک B+ از افزونه دریافت کرده است. اگر روی آن نماد کلیک کنید، می توانید هر یک از بخش ها را برای مشاهده جزئیات بیشتر گسترش دهید. از همان پنجره بازشو، می توانید محافظت از حریم خصوصی سایت را نیز برای آن سایت غیرفعال کنید. اگر متوجه شدید که یک سایت خاص پس از افزودن برنامه افزودنی دیگر به درستی عمل نمی کند، باید به عقب برگردید و افزونه آن سایت را غیرفعال کنید.

همچنین: چگونه با DuckDuckGo Privacy Essentials حریم خصوصی Safari را تقویت کنیم

اگر افزونه را برای یک سایت غیرفعال کنید، از شما می پرسد که آیا سایت خراب است یا خیر. مهم است که آن بازخورد را برای کمک به توسعه دهندگان DuckDuckGo در بهبود محصول ارائه دهید. علاوه بر این، اگر متوجه شدید که برنامه افزودنی یک سایت را خراب می‌کند، پنجره بازشو را باز کنید و روی Report Broken Site در پایین کلیک کنید تا به توسعه‌دهندگان در بهبود عملکرد کمک کنید.

و این واقعاً تمام چیزی است که برای نصب و استفاده از افزونه DuckDuckGo Privacy Essentials وجود دارد. این افزودنی به بهبود حریم خصوصی و امنیت مرورگر وب پیش‌فرض شما کمک زیادی می‌کند، و من به شدت توصیه می‌کنم زودتر آن را اضافه کنید.


منبع: https://www.zdnet.com/article/how-to-boost-your-browsers-privacy-with-duckduckgo-privacy-essentials/#ftag=RSSbaffb68