چگونه این ویژگی فوق العاده آزاردهنده دوربین را در آیفون 13 پرو غیرفعال کنیم

image.jpg

عکس‌های ماکرو به شما امکان می‌دهند از سوژه‌هایی با فاصله ۲ سانتی‌متری عکس بگیرید. با این حال، عکس‌های ماکرو، با نور کافی، می‌توانند جزئیات ریزتری مانند سبیل‌های دوست پشمالوی شما تا قطرات روی گلبرگ گل را ثبت کنند. برای کمی الهام گرفتن، فینالیست ها را بررسی کنید چالش ماکرو اپل در آیفون.

در حالی که هر دو آیفون 13 و 13 پرو تنظیمات چند دوربینی را ارائه می دهند، تفاوت دوربین ها در لنزهای عقب آنها نهفته است. آیفون 13 دارای یک سیستم دوربین دوگانه است که شامل لنزهای فوق عریض و واید است. اگر به دنبال عکاسی از فاصله دورتر یا گرفتن لحظات صمیمانه تری هستید، آیفون 13 پرو دارای یک لنز تله فوتو اضافی و البته قابلیت عکاسی ماکرو است.


منبع: https://www.zdnet.com/article/iphone-13-pro-how-to-disable-this-super-annoying-camera-feature/#ftag=RSSbaffb68باز کن برنامه دوربین، به دوربین فوق عریض بروید — این همان است 0.5 گزینه ای در برنامه — و سپس به موردی که می خواهید عکس بگیرید بسیار نزدیک شوید.

ماکرو خودکار را خاموش کنید تا هنگام تلاش برای گرفتن عکس، دوربین خود را نپرد.

اسکرین شات های جیسون سیپریانی/ZDNet

2. هنگامی که آیفون شما به روز شد، حالت Auto Macro را با رفتن به خاموش کنید تنظیمات > دوربین و به پایین صفحه اسکرول کنید. سوئیچ کناری را بلغزانید ماکرو خودکار به خاموش موقعیت

نحوه گرفتن عکس ماکرو با خاموش شدن خودکار

این کلید کنترل دقیقاً چه کاری انجام می دهد؟ هنگام گرفتن عکس نزدیک بعدی خود، به سوژه نزدیک شوید و برنامه دوربین یک دکمه ماکرو را نشان می دهد – گلی که توسط یک دایره زرد محصور شده است. برای خاموش کردن سوئیچ خودکار روی دکمه ضربه بزنید یا دوباره ضربه بزنید تا روشن شود — انتخاب با شماست.

همه اینها به این معنی نیست که Auto Macro بی فایده است. اگر همچنان می‌خواهید از عکس‌های بزرگ‌نمایی‌شده‌ای که حالت ماکرو ارائه می‌کند (و با پیشنهاد آیفون) استفاده کنید، می‌توانید کلید کنترل ماکرو را نیز در تنظیمات دوربین روشن کنید.

اگر از علاقه‌مندان به عکاسی هستید یا می‌خواهید خلاقیت درونی خود را آزاد کنید، ممکن است بخواهید ماکرو کنترل را انتخاب کنید تا بتوانید با ویژگی پیشرفته بازی کنید. اگر آیفون 13 پرو یا پرو مکس را برای ارتقای معمولی گوشی یا به دلایلی غیر از به‌روزرسانی دوربین خریداری کرده‌اید، تغییر خودکار حالت ماکرو زمانی که صرفاً سعی می‌کنید از فنجان قهوه صبحگاهی خود از نمای نزدیک بگیرید، ممکن است شما را به این موضوع دعوت کند. حالت را کاملا خاموش کنید

اکنون که دوربین آیفون شما دیگر به طور خودکار تشخیص نمی دهد و لنزها را برای گرفتن عکس ماکرو تغییر نمی دهد، چگونه عمداً یک عکس بگیرید؟ خوشحالم که پرسیدی

نرم افزار-به روز رسانی-اسکرین شات

با این حال، زمانی که گوشی ها برای اولین بار عرضه شدند، هیچ دکمه ای برای تغییر حالت ماکرو وجود نداشت. در عوض، تلفن تشخیص می‌دهد که به یک مورد نزدیک می‌شود و به‌طور خودکار به حالت ماکرو می‌رود.

همانطور که بررسی ها شروع شد و کاربران ناراحتی خود را ابراز کردند، اپل به سرعت تایید کرد که به روز رسانی آینده شامل یک کلید غیرفعال کردن تغییر حالت خودکار ماکرو خواهد بود. و با انتشار iOS 15.1، اپل به قول خود عمل کرد.

نحوه خاموش کردن حالت خودکار ماکرو

به سادگی به تنظیمات > دوربین > و روشن کنید کنترل ماکرو.

آیفون 13 پرو و ​​آیفون 13 پرو مکس اپل دارای تنظیمات دوربین چشمگیری هستند که استفاده از آن فوق العاده سرگرم کننده است. حالت جدید فیلم سینمایی، با فوکوس پانینگ پویا، کافی است تا احساس کنید یک حرفه ای خلاق هستید.

علاوه بر حالت ویدیوی جدید، اپل گزینه ای برای گرفتن عکس های ماکرو – یعنی عکس های نزدیک از اشیا – را نیز اضافه کرد. آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس.

از به روز بودن نرم افزار خود با رفتن به تنظیمات و سپس General و کلیک بر روی گزینه “software update” اطمینان حاصل کنید.

اسکرین شات توسط کریستینا داربی/ZDNet

  1. قبل از اگر تنظیمات جدید را پیدا کنید، مطمئن شوید که iOS 15.1 را نصب کرده اید (یا در حال حاضر روی نسخه جدیدتر کار می کنید) می توانید با باز کردن برنامه تنظیمات و رفتن به عمومی > به روز رسانی نرم افزار.

مشکل: شما نمی‌خواهید که این سوئیچ خودکار مزاحم، عکس‌های سریع و خلاقانه شما را قطع کند.

iphone-13-pro-pro-max.jpg

جیسون سیپریانی/ZDNet

در آزمایش اولیه من، به نظر نمی رسد که بتوانید با حالت ماکرو دستی به اندازه قبلی نزدیک شوید، اما نتایج همچنان چشمگیر هستند.

نحوه استفاده از حالت کنترل ماکرو