پشیمانی خریداران پس از خرج کردن در فناوری پیدا کردید؟ نظرسنجی می گوید: شما تنها نیستید

“تصمیمات آهسته خرید می تواند منجر به ناامیدی تیم ها، اتلاف وقت و منابع و حتی به طور بالقوه کندتر رشد شرکت شود.”

فاز پشیمانی خریداران ظاهراً بعد از خرید، اما قبل از اجرای فناوری، خام است. گارتنر از نوامبر تا دسامبر 2021 از 1120 پاسخ دهنده در آمریکای شمالی، اروپای غربی و آسیا اقیانوسیه نظرسنجی کرد.

“احساس پشیمانی شدید برای خریداران فناوری که اجرا را شروع نکرده اند در اوج است، که نشان دهنده ناامیدی قابل توجهی از تجربه خرید است.” هنک بارنز، یک تحلیلگر برجسته معاونت در گارتنر گفت.

گارتنر پیشنهاد می‌کند که پویایی خرید و فروش اقلام فناوری بلیط بزرگ تغییر کرده است و شناسایی افراد مناسب برای صحبت با آنها را برای فروشندگان دشوارتر می‌کند.

به نظر او، اکنون بین سازمان هایی که پذیرنده و خریداران مطمئن فناوری هستند و سازمان هایی که نیستند، شکاف وجود دارد.

بارنز خاطرنشان می‌کند که سازمان‌هایی که سطح بالایی از پشیمانی از خرید را گزارش می‌کنند، ۷ تا ۱۰ ماه بیشتر طول می‌کشد تا آن را تکمیل کنند. همچنین، این نظرسنجی نشان داد که 67 درصد از افرادی که درگیر خرید یک راه حل فناوری هستند، از بخش فناوری اطلاعات نیستند.

بارنز معتقد است که دموکراتیزه شدن فناوری در کسب و کار باعث ایجاد این شکاف در بین سازمان‌های کاربر نهایی می‌شود. او قبلاً استدلال کرده بود که چون افراد بیشتری خارج از بخش فناوری اطلاعات درگیر خرید هستند، ایجاد شده است یک “بحران شایستگی و اعتماد” در بین خریداران.


منبع: https://www.zdnet.com/article/got-buyers-remorse-after-spending-on-tech-youre-not-alone-says-survey/#ftag=RSSbaffb68 بودجه

تصویر: Getty Images/Marco VDM
بر اساس نظرسنجی شرکت تحلیلی گارتنر، بیش از نیمی از شرکت‌ها گفتند که پس از انجام بزرگترین خرید مرتبط با فناوری، «درجه بالایی از خرید پشیمان شده‌اند».

“در گذشته، پیش بینی خریداران محصول برای رهبران محصول نسبتاً آسان بود، اما دیگر نه. پویایی تیم خرید در حال تغییر است و مشتریان می توانند خرید را یک چالش واقعی بدانند.”

اگر می‌بینید که آرزو می‌کنید بعد از خرید فناوری گران‌قیمت می‌توانستید نظر خود را تغییر دهید، ممکن است با کسب‌وکارهایی که در نهایت پس از صرف مبالغ هنگفت برای فناوری از پشیمانی خریداران رنج می‌برند، احساس همدردی کنید.