نحوه لغو ارسال ایمیل در جیمیل


برنامه جیمیل

اتحاد گتی/تصویر

اعتراف کنید: شما به ندرت ایمیل‌ها را تصحیح می‌کنید و هر چند وقت یک‌بار (یا خیلی وقت‌ها) به نظر می‌رسد که این اشتباه تایپی شما را در پوشه ارسال‌شده شما مسخره می‌کند. فقط چیزی در مورد فشار دادن دکمه ارسال وجود دارد که به شما احساس سازنده بودن می دهد، حتی اگر به این معنی باشد که درست در ایمیل واقعی خود مولد نوشته نشده اید. (باور کنید من آنجا بوده ام.)

خوشبختانه، Gmail دارای یک ویژگی واگرد ارسال است که به شما یک مهلت 30 ثانیه ای پس از ارسال ایمیل می دهد، بنابراین می توانید قبل از اینکه پیام از درک شما ناپدید شود، به طور مخفیانه تصحیح کنید. در اینجا نحوه فعال کردن این ویژگی آمده است.

همچنین: نحوه فراخوانی ایمیل در Outlook

نحوه فعال کردن واگرد ارسال در جیمیل

ابتدا مطمئن شوید که وارد اکانت جیمیل خود شده اید و صندوق ورودی شما به طور کامل قابل مشاهده است.

در گوشه سمت راست بالای صندوق ورودی خود، روی نماد تنظیمات (چرخ‌دنده) کلیک کنید. از آنجا روی اولین دکمه که می گوید «مشاهده همه تنظیمات» کلیک کنید.

تنظیمات در صندوق ورودی جیمیل

اسکرین شات توسط کریستینا داربی/ZDNET

همچنین: گوگل: جیمیل این ظاهر جدید را برای آسان‌تر کردن جابه‌جایی بین برنامه‌ها دریافت می‌کند

وقتی وارد تنظیمات شدید، گزینه های زیادی را در زیر تب General مشاهده خواهید کرد. Undo Send گزینه پنجم پایین است. از منوی کشویی کوچک برای انتخاب دوره لغو مورد نظر خود استفاده کنید — شما می توانید 5، 10، 20 یا 30 ثانیه را انتخاب کنید.

دکمه انتخاب دوره لغو مورد نظر در Gmail.

اسکرین شات توسط کریستینا داربی/ZDNET

همچنین: نحوه تغییر طرح صندوق ورودی جیمیل (و چرا ممکن است بخواهید)

پس از اینکه دوره زمانی لغو ارسال را انتخاب کردید، به پایین منوی تنظیمات عمومی بروید و سپس روی «ذخیره تغییرات» کلیک کنید.

دکمه ذخیره تغییرات در تنظیمات

اسکرین شات توسط کریستینا داربی/ZDNET

هنگامی که تغییرات خود را ذخیره کردید و احساس کردید به اندازه کافی مهلت به خود داده اید (که می توانید در هر زمان با تکرار مراحل بالا آن را تغییر دهید)، یک ایمیل پیش نویس تایپ کنید و مطمئن شوید که این ویژگی قبل از ارسال ایمیل کار می کند. با مقداری وزن برای آن

پس از ارسال، اعلان “پیام ارسال شد” را در گوشه سمت چپ پایین صفحه مشاهده خواهید کرد. در سمت راست متن باید کلید “Undo” وجود داشته باشد.

لغو پیام ارسال شده در جیمیل.

اسکرین شات توسط کریستینا داربی/ZDNET

هنگامی که دکمه Undo را تغییر دهید، پیام خود را به یاد می آورد و دوباره به عنوان یک پنجره پیش نویس ظاهر می شود و منتظر ویرایش و ارسال مجدد است.

همه اینها برای گفتن، عادت به تصحیح ایمیل ها کنید. قبل از زدن دکمه “ارسال”، یک یا دو ثانیه بیشتر وقت بگذارید تا نام ها، مکان ها، تاریخ ها و زمان های مهم را دوباره بررسی کنید. به عنوان آخرین راه حل، بدانید که همیشه یک دکمه Undo به مدت 30 ثانیه در اختیار دارید.

همچنین: نحوه ایجاد دعوتنامه Google Calendar مستقیماً از Gmail

سوالات متداول

چه مدت باید پیامی را در جیمیل به خاطر بیاورم؟

ویژگی واگرد ارسال Gmail اجازه می دهد تا قبل از اینکه پیام شما رسماً در صندوق ورودی گیرنده شما قرار گیرد، مهلتی بین 5 تا 30 ثانیه وجود دارد. بعد از اینکه وارد جیمیل خود شدید، به تنظیمات > مشاهده همه تنظیمات > واگرد ارسال > انتخاب زمان در حالت کشویی > ذخیره تغییرات. بعد از اینکه تغییرات خود را ذخیره کردید، مدت زمانی را که انتخاب کرده اید برای شناسایی اشتباهات و لغو پیام قبل از ارسال رسمی در اختیار خواهید داشت.

آیا جیمیل رسید خواندن دارد؟

مگر اینکه درخواست الف داشته باشید رسید از گوگل، نمی توانید تشخیص دهید که شخصی ایمیل شما را باز کرده یا خوانده است.

آیا جیمیل به طور خودکار ایمیل ها را حذف می کند؟

اگر ایمیلی بیش از 30 روز در پوشه سطل زباله یا هرزنامه شما باشد، Gmail به طور خودکار آن ایمیل ها را حذف می کند. در غیر این صورت، باید خودتان ایمیل ها را به صورت دستی حذف کنید.


منبع: https://www.zdnet.com/article/how-to-unsend-an-email-in-gmail/#ftag=RSSbaffb68