ناسا طرح B را برای مأموریت سیارک Psyche توسعه می دهد

لوری لشین، مدیر آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا به اشتراک گذاشت که از تحقیقات تیم ها و روند جدید اقدام مطمئن است.

توماس زوربوخن، معاون اداره ماموریت علمی ناسا در واشنگتن گفت: «من از بینش‌های علمی که Psyche در طول زندگی خود ارائه می‌کند و قولش برای کمک به درک ما از هسته سیاره خودمان هیجان‌زده هستم.


منبع: https://www.zdnet.com/article/nasas-made-a-final-verdict-on-the-future-of-psyche-asteroid-mission/#ftag=RSSbaffb68

ماموریت Psyche بسیار مهم است زیرا یک سیارک فلزی هرگز کاوش نشده را بررسی خواهد کرد که به نظر می رسد هسته نیکل در معرض یک سیاره اولیه باشد. اکتشاف این سیارک به دانشمندان این فرصت را می دهد تا این بلوک سازنده تشکیل سیاره و منظومه شمسی ما را بررسی و درک کنند.

هم یک بررسی مستقل و هم یک طرح مجدد ماموریت پیشنهادی پروژه مجزا از ادامه/خاتمه بررسی خبر داد. هیئت بازبینی مستقل در حال نهایی کردن گزارش خود است که پس از تکمیل به همراه ناسا در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

در ماه ژوئن، ماموریت سیارک Psyche ناسا، اولین ماموریت آژانس که برای مطالعه یک سیارک غنی از فلز طراحی شده بود، به دلیل مشکلات توسعه ماموریت به تعویق افتاد. در نتیجه، آژانس باید ارزیابی مجدد می کرد که آیا ماموریت قادر به غلبه بر این چالش ها برای تاریخ پرتاب سال 2023 است یا اینکه آیا ماموریت باید خاتمه یابد.

“در طول این بررسی، آنها [the Psyche team] لشین گفت: “پیشرفت قابل توجهی از قبل نسبت به تاریخ پرتاب آینده نشان داده‌اند.”

روز جمعه، ناسا اعلام کرد که آنها تصمیم گرفته اند با یک دوره پرتاب پیش بینی شده جدید در سال 2023 که در 10 اکتبر 2023 افتتاح می شود و رسیدن به سیارک در آگوست 2029 به پیش برود.

فضاپیمای روان

ناسا/JPL-Caltech/دانشگاه ایالتی آریزونا/سیستم های فضایی لورال/پیتر روبین

سفر پیش بینی شده این فضاپیما بسیار شبیه به سفر اصلی برنامه ریزی شده برای سال 2022 خواهد بود و همچنان از کمک گرانشی مریخ در سال 2026 برای ارسال فضاپیما به سمت سیارک استفاده می کند. به گفته ناسا. نرم افزار پرواز فضاپیما برای آماده سازی برای تاریخ پرتاب سال 2023 آزمایشات خود را ادامه می دهد.