من هدست های Vision Pro و XR برتر را آزمایش کرده ام و این هدستی است که بیشتر مردم باید بخرند

من هدست های Vision Pro و XR برتر را آزمایش کرده ام و این هدستی است که بیشتر مردم باید بخرند

ویژن پرو در پس زمینه بنفش

جیسون هینر/ZDNET

من چند ماه را با Apple Vision Pro گذرانده ام، از آن استفاده کرده ام متا کوئست 3 تقریباً هر روز از زمانی که در اکتبر 2023 راه اندازی شد، و من اکثر هدست های XR دیگر موجود را امتحان کرده ام. من همچنین با توسعه دهندگان XR در مورد وضعیت صنعت و برنامه های آنها برای آینده صحبت کرده ام. و من به اکثر مردم توصیه می کنم که Apple Vision Pro را خریداری نکنند — مگر اینکه قصد دارید یک برنامه برای آن توسعه دهید یا نیاز به ارزیابی آن برای استفاده در سازمان یا صنعت خود داشته باشید.

این توصیه خرید من است تا جایی که می توانم به وضوح بیان کنم، و نمی خواهم سرنخ را دفن کنم.

مرور: اپل ویژن پرو: جذاب، معیوب و نیاز به اصلاح 5 چیز دارد

تا زمانی که اپل یک هدست 1500 تا 2000 دلاری با هدف مخاطبان گسترده‌تر و در مقادیر بیشتر عرضه کند، ارزش خرید آن را صرفاً برای سرگرمی، تماس‌های ویدیویی یا نمایشگرهای مجازی ندارد. Vision Pro به یک یا دو سال زمان نیاز دارد تا توسعه دهندگان برنامه ها و تجربیات بسیار مفیدتری ارائه دهند و شرکای اصلی مانند Netflix و Spotify به اندازه کافی علاقه مند شوند تا محتوای خود را به پلتفرم ارائه دهند.

اگر قبلاً Vision Pro سفارش داده‌اید و از خریدار پشیمان شده‌اید، نگران نباشید. تمامی محصولات اپل دارای سیاست بازگشت دو هفته ای هستند. می‌توانید آن را برای یک یا دو هفته امتحان کنید و توصیه‌های خرید من را امتحان کنید، در ابتدا طعم محدود اپل ویژن پرو را بچشید و 3500 دلار خود را پس بگیرید.

همچنین: نحوه سفارش Apple Vision Pro: نکات، ترفندها و راز من برای اسکن صورت خوب

اگر Vision Pro را سفارش نداده‌اید اما کنجکاو هستید که چه چیزی می‌تواند این محصول را تا این حد قیمت داشته باشد، قطعاً باید یک نسخه نمایشی را در یکی از فروشگاه‌های اپل که آن‌ها را ارائه می‌دهد رزرو کنید. ارزش سفر را خواهد داشت. بیشتر نسخه ی نمایشی مملو از چیزهای جدید و چشمگیر است. اما چیزی وجود دارد که باید با چشمان خود ببینید و آن فیلم های فضایی و عکس های فضایی است. اجرای اپل از این موارد فوق العاده است و ارزش گذاشتن چشمان خود را در هدست می کند.

تفاوت بین عکس‌ها و فیلم‌های معمولی و عکس‌ها و ویدیوهای فضایی تقریباً مانند جهش از سیاه و سفید به رنگی در عکس‌ها و فیلم است – اگرچه این ممکن است یک جهش حتی بزرگ‌تر باشد. نگاه کردن به یک عکس فضایی خوب یا فیلم فضایی بیشتر شبیه قدم گذاشتن در یک لحظه خاص است تا نگاه کردن به یک تصویر یا ضبط.

وقتی برای اولین بار آن را دیدم، یک واکنش عاطفی نسبت به آن داشتم – و بلافاصله فکر کردم، “کاش وقتی بچه هایم کوچک بودند این را داشتم.” فکر می‌کنم اکثر مردم واکنش مشابهی خواهند داشت و به معنی‌دارترین لحظات زندگی خود فکر می‌کنند که آرزو می‌کنند بتوانند دوباره زندگی کنند. مایک راکول، مدیر اجرایی اپل که تیم ویژن پرو را اداره می‌کند، در WWDC تأیید کرد که تیم توسعه‌دهنده واکنش مشابهی را در زمانی که همه آن‌ها این ویژگی را برای اولین بار آزمایش کردند و تصمیم گرفتند این ویژگی در محصول نهایی وجود داشته باشد، داشتند.

Apple Vision Pro در مقابل Meta Quest 3

Apple Vision Pro (سمت چپ) و Meta Quest 3 (راست)

ژوئن Wan/ZDNET

اما به همان اندازه که تجربه عکس‌های فضایی و ویدیوهای فضایی شگفت‌انگیز است، خرید Vision Pro فقط برای آنها ارزش ندارد. در واقع، امروز می‌توانید ویدیوهای فضایی را در آیفون 15 پرو یا پرو مکس ضبط کنید و آن‌ها را روی آن مشاهده کنید متا کوئست 500 دلاری 3.

همچنین باید انتظار داشته باشیم که امسال گوشی‌های هوشمند بیشتری شروع به گرفتن عکس‌ها و فیلم‌های فضایی کنند – هم مدل‌های اضافی آیفون 16 در پاییز امسال و هم تعداد زیادی گوشی اندرویدی در راه. به یاد داشته باشید که رقیب ویژن پرو از سامسونگ و گوگل هنوز در سال 2024 عرضه می شود و هدست های دیگری که از اسنپدراگون XR2+ Gen 2 کوالکام استفاده می کنند نیز امسال در دسترس هستند که نویدبخش مشخصات رقیب ویژن پرو و ​​قیمت بسیار پایین تر است.

همچنین: هزینه ساخت هدست ویژن پرو برای اپل چقدر است؟

اگر توصیه‌های من را قبول کنید و یک نسخه نمایشی از Vision Pro را در یک فروشگاه اپل دریافت کنید یا یکی دو هفته آن را امتحان کنید و آن را برگردانید، ممکن است بدانید که این تجربه‌های دیجیتالی همهجانبه در چند سال گذشته تا چه حد پیشرفت کرده‌اند. من همچنان توصیه می کنم از خرید Vision Pro خودداری کنید، مگر اینکه با معیارهایی که در بالا ذکر کردم مطابقت داشته باشید. با این حال، ممکن است هزینه 500 دلار را در نظر بگیرید متا کوئست 3 و شروع به بررسی بیش از 500 برنامه از قبل کنید. همچنین برخی از برنامه های Quest فوق العاده خوب و به خوبی تصفیه شده مانند Supernatural و Puzzling Places وجود دارد. من توصیه می‌کنم Quest 3 تهیه کنید، اکوسیستم Vision Pro را مشاهده کنید و بعد از یک یا دو سال زمانی که اپل با یک مدل مقرون‌به‌صرفه‌تر که دارای برنامه‌های بیشتری در دسترس است، به بازار بیاید، دوباره دور بزنید.

مشاهده در آمازون

اگر کسب‌وکار شما به دنبال سرمایه‌گذاری در VR، AR، و/یا XR برای استفاده در توسعه محصول، آموزش، بهره‌وری یا عملکردهای دیگر است، بهتر است از پلتفرم‌ها و شرکای معتبری مانند HTC Vive، Varjo، و Sony/ استفاده کنید. زیمنس از آنجایی که آنها برنامه‌های سازمانی را به خوبی توسعه داده‌اند، همراه با تجربه با VR و دوقلوهای دیجیتال در صنایع مختلف مانند ساخت‌وساز، معماری، تولید، مراقبت‌های بهداشتی، دولت، اجرای قانون و غیره. اما، اگر عمیقاً برای تبدیل XR به بخشی کلیدی از آینده سازمان خود سرمایه گذاری کرده اید، ممکن است بخواهید یک Vision Pro سفارش دهید تا آزمایش آن را در کنار سایر هدست ها آغاز کنید.

همچنین: من فیلم های فضایی را برای مشاهده در ویژن پرو و ​​کوئست 3 ضبط کردم و می توانید آنها را دانلود کنید

واضح است که راه اندازی Vision Pro یک نقطه عطف مهم برای VR، محاسبات فضایی و تجربیات دیجیتالی نسل بعدی است. همچنین این یک گام هیجان انگیز در آینده اینترنت همهجانبه است. اما، بیشتر مردم باید با FOMO مبارزه کنند و از خرید آن اجتناب کنند. برو و تستش کن من مطمئن هستم که شما نیز مانند من تحت تاثیر کیفیت ساخت و زیبایی شناسی دستگاه قرار خواهید گرفت. و فیلم‌های فضایی و عکس‌های فضایی واقعاً احساسی هستند – و پتانسیل ایجاد یک انقلاب را دارند.

اما اگر می‌خواهید مرحله بعدی تجربه‌های دیجیتالی فراگیر را شروع کنید، اکنون یک Quest 3 دریافت کنید یا منتظر بمانید تا موج رقبای Vision Pro را که در سال 2024 می‌آیند – احتمالاً با نصف قیمت، ببینید. و سپس زمانی که اپل محصول و اکوسیستمی دارد که در یکی دو سال دیگر آماده پذیرش گسترده‌تر است، به عقب برگردید.

این مقاله برای اولین بار در 29 ژانویه 2024 منتشر شد.



منبع: https://www.zdnet.com/article/apple-vision-pro-buying-advice/#ftag=RSSbaffb68