معرفی انواع دوربین مدار بسته + ویژگی‌ها و کاربردهای آن‌ها فنون برق | arya-cctv

برای نصب در لابی و پارکینگ می‌توانید از دوربین‌های ساده آنالوگ استفاده کنید که قیمت مناسب‌تری هم دارند. برخی از دوربین‌ها تصاویر را روی گوشی همراه شما نمایش می‌دهند و به این صورت می‌توانید به طور ۲۴ ساعته محیط را زیر نظر بگیرید. هر نوع کاربری، دوربین مدار بسته ای مخصوص به خود دارد و با توجه به نوع نیاز باید دوربینی متناسب را تهیه کرد. در بخش اول قصد داریم انواع دوربین مداربسته بر اساس شکل ظاهر را معرفی کنیم تا متوجه شوید هر کدام از دوربین های مداربسته متناسب با چه مکان و چه نوع نیازی است. دوربین های مداربسته که به اختصار به آن CCTV گفته می شود به دوربین هایی می گویند که به منظور نظارت بر اماکن داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می گیرند.

دوربین دام

محل استفاده از این دوربین ها معمولا محیط های داخلی است و با یک پایه ساده نصب و راه اندازی می شوند. در حال حاضر کاربران دیگر تمایلی به تهیه این نوع دوربین ها ندارد زیرا دوربین های بولت یا دام می تواند نیاز آن ها را رفع کند. پایه سه محوره ای این دوربین ها سبب می شود که بتوان آن را در جهت های مختلفی تنظیم کرد. به علت اینکه این دوربین ها در فضای باز کارایی دارند، مقاومت بیشتری نسبت به نوع اول دارند و عموما از استاندارد IP66 بهره می برند و از نوع دوربین مداربسته ضد آب هستند. آموزشگاه فن اموزان مجری برگزاری دوره های مختلف آموزشی ویژه بازار کار و اشتغال زایی می باشد. برخی از پردرآمد دوره ها شامل نصب دوربین ، آموزش تعمیرات برد الکترونیکی ، آموزش تعمیرات موبایل ، آموزش تعمیرات لوازم خانگی ، آموزش تعمیرات پکیج ، آموزش تابلو برق صنعتی ، آموزش هوشمند سازی ساختمان ، آموزش plc و … می باشد.

http://66toolkit.ir

سرقت، خسارت های مالی و پرونده های ناعادلانه، همگی می‌توانند میلیون ها یا میلیاردها تومان هزینه به بار آورند و باعث اختلافات عمده ای شوند. بنابراین با توجه به نوع کسب و کار شما همه این عوامل در هنگام تعیین بودجه جهت انتخاب سیستم نظارت تصویری و امنیتی بسیار مهم است. انتظاری که از کیفیت تصاویر دوربین مداربسته دارید را پیش از خرید مشخص کنید. بعد از آن می توانید انتخاب خود را با مشورت کارشناسان این حوزه به درستی انجام دهید و در صورت حضور در مراکز رسمی فروش کیفیت تصویر را تست کنید. معمولاً در فضاهای مسقف مانند منزل، شرکت، دفتر کار و… از دوربین های مداربسته دام و چشم ماهی و در فضاهای خارجی و باز با توجه به نوع استفاده، از دوربین های مداربسته بولت و اسپید دام استفاده می‌شود. از جمله مهمترین کاربرد های دوربین مداربسته مربوط به اماکن تجاری و اداری است.

نوع تحت شبکه دوربین های بی سیم برای انتقال تصویر از تکنولوژی Wifi بهره می گیرند که در نتیجه حجم اطلاعات بیشتری ارسال و با سرعت بالاتر انتقال صورت می گیرد. دوربین مداربسته از طریق ثبت اطلاعات تصویری یک محیط امکان پیگیری شخصی یا قضایی پس از وقوع جرم مجله خبری دوربین مداربسته آریا را مهیا می‌کند. امروزه استفاده از تصاویر دوربین‌های مداربسته در سطح شهر به بخشی از روند پیگیری پلیس و سازمان‌های امنیتی تبدیل شده. داشتن تصویر از محل وقوع جرم، روند اجرای آن یا افراد متخلف درگیر، امکان پیگیری و جلب مجرمین را به شدت بالا می‌برد.

  • در این سیستم‌ها، انواع دوربین گردان PTZ و انواع دوربین زوم دار وریفوکال دستی و موتورایز اتوفوکوس قابل کنترل توسط نرم افزارهای کنترلی و انواع کیبورد دوربین مداربسته، بیشترین کاربرد را دارند.
  • دستگاه ضبط کننده در سیستم مداربسته آنالوگ DVR است و برای اتصال دوربین به دستگاه از کابل کواکسیال استفاده می کنند.
  • هایک ویژن کمپانی‌‌ است که به تازگی موفق شده تصاویر را با کیفیت ۵ مگاپیکسل و تکنولوژی HD_TVI ارائه دهد.
  • شما می‌توانید تمام تجهیزات را به‌صورت جدا خریداری کنید، اما خرید پک آماده و کامل دوربین مداربسته که شامل تمام تجهیزات مورد نیاز می‌باشد، ارزان تر و آسان تر است.
  • دوربین مدار بسته AL یا هوش مصنوعی نوعی پیشرفته ای است که به سنسورهای مختلفی مجهز می باشد و می تواند انسان، حیواناتو غیره را شناسایی کند.

نام دوربین دام از شکل ظاهری دوربین مداربسته که گنبدی شکل است، گرفته شده است. به دلیل نصب این دوربین ها بر روی سقف، گاها نیز به این دوربین ها دوربین های سقفی نیز می گویند. دوربین مداربسته دام گزینه مناسبی برای فضاهای داخلی مانند فروشگاه، ادارات، پارکینگ منازل و مکان های عمومی، هتل ها، بیمارستان ها و … است. انواع مختلفی از دوربین های مداربسته وجود دارد که برای استفاده در محیط بیرونی بسیار مناسب هستند، اما تصویربرداری بسیار حساس، دقیق و کاربردی در هر دو حالت تصویربرداری چه در روز و چه در شب، این مدل دوربین را خاص می کند.

دوربین مداربسته هایک ویژن مدل DS-2CD1123G0-I