مسدود کننده های GPS برای ربودن کامیون ها و هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می شوند: چگونه آنها را متوقف کنیم

پس جای تعجب نیست که مجرمان برای غارت محموله در جاده ها و دریا به دستگاه های پارازیت GPS ارزان روی می آورند، مشکلی که بدتر می شود اما ممکن است با نسل جدیدی از فناوری ایمنی که برای غلبه بر تهدیدات ناشی از پارازیت طراحی شده است، بهبود یابد.

در این میان، دولت‌ها امیدوارند که از طریق مقررات مبارزه کنند، اگرچه ممکن است این یک نبرد بازنده باشد. مکزیک در اواخر سال 2020 یک قانون ضد پارازیت را تصویب کرد که مجازات های 12 تا 15 سال زندان را برای افرادی که در هنگام ارتکاب جرم از چنین وسایلی دستگیر می شوند، در نظر گرفت.

شرکت های دیگر مانند سپنتریو، همچنین با راه حل های حسگر یکپارچه، پارازیت GPS در برنامه های پهپاد را جدی می گیرند.

همانطور که پوشش دادیم، بخش پهپادهای تجاری در حال گسترش نیز طعمه حمله است. پهپادها اغلب برای ناوبری و همچنین ردیابی امنیتی به GPS متکی هستند که آنها را به ویژه آسیب پذیر می کند. پهپادهای مجهز به روش‌های پشتیبان هنوز هم اغلب برای موقعیت‌یابی، ناوبری و تثبیت به GPS متکی هستند، که باعث می‌شود پارازیت‌ها راهی برای سرنگون کردن یک پهپاد و آسیب احتمالی به جان و اموال باشند. در طول یک نمایش نور در هنگ کنگ در سال 2018، یک دستگاه پارازیت باعث سقوط 46 پهپاد از آسمان شد، افزایش آگاهی عمومی نسبت به این موضوع.

با این وجود، پارازیت ها به طور گسترده به صورت آنلاین در دسترس هستند، جایی که می توان آنها را با حداقل 50 دلار خریداری کرد.


منبع: https://www.zdnet.com/article/criminals-are-using-gps-jammers-to-hijack-trucks-and-down-drones/#ftag=RSSbaffb68ناوبری و ردیابی ماهواره ای از طریق GPS به یک پیوند حیاتی در اکوسیستم لجستیک و حمل بار در جهان تبدیل شده است که به سرعت در حال رشد است. شرکت ها از GPS برای ردیابی کامیون ها استفاده می کنند و آنها را به موقع و محموله هایشان را ایمن نگه می دارند.

در صورتی که شما یک جنایتکار ارشد یا یک مامور مخفی نیستید، در اینجا پیشینه ای وجود دارد. مشکل اصلی برای هر سیستمی که از GPS استفاده می‌کند این است که سیگنال‌ها بسیار ضعیف هستند، محصول جانبی اجتناب‌ناپذیر مسافت‌هایی که این سیگنال‌ها باید طی کنند. جمرها با غلبه بر سیگنال های GPS با انتشار سیگنالی در همان فرکانس، فقط کمی قوی تر از اصلی کار می کنند. پارازیت‌های معمولی که برای هواپیماربایی محموله‌ها استفاده می‌شوند، می‌توانند فرکانس‌ها را تا فاصله ۵ مایلی مسدود کنند و دستگاه‌های ردیابی GPS و امنیتی، مانند دستگاه‌هایی که توسط سندیکاهای حمل‌ونقل استفاده می‌شوند، کاملاً بی‌فایده باشند.

gps.jpg

توسط PopTika — Shutterstock
در مکزیک از پارازیت ها استفاده می شود حدود 85 درصد از سرقت های کامیون باری. بدست آوردن آمار در ایالات متحده دشوارتر است، اما شکی نیست که دستگاه ها رایج و گسترده هستند. روسیه در حال حاضر از این فناوری استفاده می کند برای مسدود کردن هواپیماهای تجاری در اوکراین.

فناوری هایی برای مقابله با این مشکل در حال ظهور هستند. یک شرکت به نام infiniDome یک راه حل ضد پارگی ایجاد کرده است که تقریباً با هر واحد تله ماتیک مبتنی بر GPS سازگار است، یک اصطلاح فراگیر برای فناوری هایی که شرکت های حمل و نقل برای ردیابی و نظارت بر دارایی های خود در جاده ها استفاده می کنند. “OtoSphere” InfiniDome یک دستگاه افزودنی کوچک است که برای گیرنده‌های GNSS تجاری ایجاد شده است، که محافظت و افزایش انعطاف‌پذیری دستگاه‌های GPS در برابر حملات پارازیت را فراهم می‌کند. با شناسایی و جلوگیری از موارد پارازیت، اپراتورهای ناوگان قادر به جلوگیری از سرقت محموله هستند.