ماموریت آرتمیس: سفینه فضایی Orion پرواز ماه را تکمیل می کند

ناسا اعلام کرده است که سفینه فضایی Orion با موفقیت پرواز خود را در ماه انجام داده و تنها 81 مایل را پشت سر گذاشته است. بالای سطح ماه.

علاقه مندان به فضا می توانند ببینند کدام آنتن ها با اوریون در زمان واقعی ارتباط برقرار می کنند شبکه فضایی عمیق اکنون. آنها همچنین می توانند مسیر شکارچی از طریق وب سایت آرتمیس مدار بیدرنگ (AROW).

در زمان سوختن، جبار 328 مایلی بالاتر از ماه قرار داشت: اندکی پس از سوختن، جبار از 81 مایلی بالای ماه عبور کرد و با سرعت 5102 مایل در ساعت حرکت کرد. اوریون حدود 230000 مایل از زمین فاصله دارد.

در آخر هفته ناسا گفت که یک تیم در حال بررسی سیستم ردیاب ستاره برای درک تعدادی از خطاها در حافظه دسترسی تصادفی است که با موفقیت با چرخه های برق بازیابی شده است.

جبار در ساعت 1:09 بعد از ظهر CST به حوزه نفوذ ماه رسید و یکشنبه شب چهارمین سوخت تصحیح مسیر خروجی خود را قبل از سوختن پرنده خروجی تکمیل کرد.

مهندسان ناسا از مقدار تغییر سرعت استفاده می کنند تا تصمیم بگیرند که از کدام یک از موتورهای ماژول خدمات Orion برای یک مانور خاص استفاده کنند. این موتورها شامل کنترل واکنش، سیستم مانور کمکی یا مداری است. ناسا توضیح می دهد.

این اولین مانور از دو مانور مورد نیاز برای ورود به مدار رتروگراد دور دور ماه است و اوریون برای آزمایش سیستم‌های فضاپیما حدود یک هفته در این مدار باقی می‌ماند.

تیم کنترل پرواز با استفاده از دوربین ناوبری نوری تصاویر بیشتری از ماه گرفته است و قصد دارد تصاویر بیشتری از زمین و ماه در فواصل مختلف ثبت کند تا ماموریت‌های آینده را در مورد بهترین مکان تحت شرایط تغییر رعد و برق مطلع کند. ماموریت‌های آرتمیس آینده، فضانوردانی را در راس جبار خواهند دید که در این سفر فقط چند مسافر غیرعادی دارد.

آژانس فضایی گفت اوریون سیگنال را دوباره با شبکه فضایی عمیق ناسا در ساعت 7:59 صبح به وقت شرقی پس از انجام موفقیت آمیز سوختن با نیروی خروجی در ساعت 7:44 صبح به شرق شرقی دریافت کرد و موتور سیستم مانور مداری کشتی را به مدت 2 دقیقه و 30 ثانیه روشن کرد. فضاپیما را با سرعتی بیش از 580 مایل در ساعت شتاب دهد.

هر بار دستور بسته شدن ناف با موفقیت صادر می‌شد و هیچ اتلاف نیرویی که به هواپیمای اویونیک در فضاپیما منتقل می‌شد، وجود نداشت. هر دو سیستم در حال حاضر مطابق با نیاز کار می‌کنند و هیچ گونه تأثیر ماموریتی مربوط به این تلاش‌ها وجود ندارد. تجزیه و تحلیل داده‌های این سیستم‌ها و درک رفتار آنها در طول یک آزمایش پرواز فعال در حالی که سخت افزار در محیط اعماق فضا است، عملیات ماموریت در آرتمیس I و ماموریت های آینده را بهبود می بخشد.”


منبع: https://www.zdnet.com/article/artemis-mission-orion-spaceship-completes-lunar-flyby/#ftag=RSSbaffb68در آخر هفته شکارچی قبلاً به نقطه ای در سفر خود رسیده بود که نیروی گرانشی اصلی ماه قبل از اولین پرواز خود در ماه بود.

تیم دیگری در حال تجزیه و تحلیل چند مورد بود که در آن واحدی در ماژول خدماتی که انرژی خورشیدی را برای ماژول خدمه تامین می‌کند بدون فرمان باز شد. واحدی که به طور تصادفی باز می شود “محدود کننده جریان چفت نافی واحد تهویه و توزیع نیرو” نامیده می شود.