سرویس جدید گوگل به توسعه دهندگان Web3 کمک می کند تا برای پلتفرم های مبتنی بر بلاک چین بسازند

همچنین: اتریوم به یک زیرساخت جدید بلاک چین ارتقا یافت. این برای بازار کریپتو چه معنایی دارد؟

نمادهای افراد متصل به هم در Web3.

تصویر: ArtemisDiana/Getty Images

دیون هینچکلیف، کارشناس فناوری اطلاعات، برای ZDNET نوشت: تمرکززدایی در حال حاضر یک روند رو به رشد صنعت است.

با استفاده از Blockchain Node Engine، توسعه‌دهندگان می‌توانند یک گره جدید را با یک عملیات مستقر کنند و می‌توانند منطقه و شبکه مورد نظر را مشخص کنند. در مقایسه، استقرار دستی یک گره نیاز به تهیه یک نمونه محاسباتی، نصب یک کلاینت اتریوم و انتظار برای همگام سازی گره با شبکه دارد. در پست وبلاگ گوگل آمده است: «همگام‌سازی یک گره کامل از بلوک اول (یعنی «پیدایش») می‌تواند چندین روز طول بکشد.

با این حال، گوگل اشاره می کند که استقرار گره های بلاک چین اغلب دشوار است و نیاز به مدیریت مداوم دارند – مشکلاتی که سرویس گره بلاک چین برای حل آنها طراحی شده است.

بلاک چین از داده های تراکنش تشکیل شده است که به طور دائم ذخیره و رمزگذاری شده است. به جای تکیه بر یک موجودیت مرکزی برای اعتبارسنجی و ذخیره داده ها، یک بلاک چین از گره ها تشکیل شده است – دستگاهی مانند یک کامپیوتر یا سرور که حاوی یک کپی کامل از تاریخچه تراکنش های بلاک چین است. گره‌ها در بلاک چین یک شبکه همتا به همتا را تشکیل می‌دهند که همه گره‌ها به‌روز و همگام هستند. این امر به همه افراد در بلاک چین امکان کنترل صحت داده ها را می دهد و آن را به یک شبکه غیرمتمرکز تبدیل می کند.

آمیت زاویری و جیمز ترومنز از گوگل در یک پست وبلاگی در توضیح علاقه این شرکت به حمایت از توسعه دهندگان وب 3 نوشتند: “بلاک چین در حال تغییر نحوه ذخیره و جابجایی اطلاعات در جهان است.”

برای اطمینان از در دسترس بودن، Google Cloud به طور فعال گره‌ها را نظارت می‌کند و در صورت بروز مشکل، آنها را مجدداً راه‌اندازی می‌کند – تیم‌های DevOps مجبور نیستند برای قطعی‌ها منتظر بمانند. این سرویس همچنین تضمین‌های امنیتی، قرار دادن گره‌ها در پشت فایروال VPC و استفاده از سرویس‌های Google مانند Cloud Armor را برای محافظت از گره‌ها در برابر حملات DDoS ارائه می‌دهد.


منبع: https://www.zdnet.com/article/googles-new-service-helps-web3-developers-build-for-blockchain-based-platforms/#ftag=RSSbaffb68

Blockchain Node Engine به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که گره های اتریوم کاملاً مدیریت شده را با دسترسی امن به بلاک چین ارائه دهند.

برای درک این سرویس، ارزش بررسی چند اصطلاح را دارد. اول، Web3 صرفاً به تکرار بعدی شبکه جهانی وب – یکی بر اساس پلتفرم های غیرمتمرکز اشاره دارد. در همین حال، بلاک چین یک فناوری پیشگام توسط بیت کوین است که می تواند پایه و اساس Web3 باشد.

Google Cloud روز پنجشنبه از Blockchain Node Engine رونمایی کرد – یک سرویس کاملاً مدیریت شده برای توسعه دهندگان Web3 که می خواهند محصولاتی را برای پلتفرم های مبتنی بر بلاک چین بسازند و مدیریت کنند. غول ارزهای دیجیتال اتریوم اولین پلتفرمی خواهد بود که توسط این سرویس جدید پشتیبانی می شود.

او می‌نویسد: «بسیاری از داده‌های مهمی که برای اداره کسب‌وکارمان نیاز داریم، به‌طور فزاینده‌ای در مکان‌های خصوصی و محافظت‌شده‌تر، در بلاک‌چین و انواع دیگر دفتر کل توزیع‌شده نگهداری می‌شوند. افزایش سهم برنامه‌های ما در طول زمان بیشتر شبیه پروژه‌های منبع باز است و با استفاده از قراردادهای هوشمند اجرا می‌شود که همه ذینفعان می‌توانند به طور شفاف مشاهده، تأیید و موافقت کنند.»