رهبران فناوری اطلاعات به حرف‌هایشان گوش نمی‌دهند، و اکنون آماده‌اند که از آنجا دور شوند

دلایل اصلی کارگران به دنبال نقش های جدید افزایش غرامت (38%)، فقدان آموزش، فرصت های رشد و توسعه (33%) و عدم تعادل بین کار و زندگی (25%) بود.


منبع: https://www.zdnet.com/article/it-leaders-arent-getting-listened-to-and-now-theyre-ready-to-walk-away/#ftag=RSSbaffb68

ببینید: مدیریت پروژه: پنج راه برای اطمینان از اینکه تیم شما احساس مشارکت می کند

این در حالی است که 88 درصد از پاسخ دهندگان معتقدند فناوری اطلاعات بیش از هر زمان دیگری مسئول نوآوری در کسب و کار است، در حالی که 85 درصد معتقدند فناوری اطلاعات در صورت داشتن موقعیت رهبری قوی‌تر می‌تواند نوآوری بیشتری در کسب و کار ایجاد کند.

برای مثال، این گزارش نشان می‌دهد که بخش‌های غیر فناوری اطلاعات در مورد تصمیم‌گیری درباره خرید اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای فناوری اطلاعات برای شرکت (۵۴ درصد)، تسهیل ممیزی فناوری اطلاعات (۵۲ درصد)، خرید دستگاه‌ها (۴۵ درصد) و استخدام حرف آخر را می‌زنند. استعدادهای فنی (48٪).

گزارش ManageEngine همچنین هشداری به کارفرمایان ارائه داد که در مورد لغو کمک هزینه کار منعطف فکر می کنند: تقریباً نیمی (48٪) از رهبران فناوری اطلاعات گفتند که اگر کار انعطاف پذیر دیگر گزینه ای نباشد، از نقش خود استعفا خواهند داد. نسبت مشابهی (45٪) در صورتی که شرکت آنها فرصت های پیشرفت یا ارتقا را کنار بگذارد، کار را ترک می کنند.

رهبران فناوری اطلاعات همچنین به نظر می رسد در مورد تقاضا برای تخصص خود در بازار استخدام رقابتی فزاینده احساس اطمینان دارند: تقریباً سه چهارم (72٪) از رهبران فناوری اطلاعات گفتند که نسبت به دو سال گذشته مایل به انجام یک حرکت شغلی “خطرناک” هستند. پیش.

رهبران کسب و کار هنوز فرصت دارند تا رهبران فناوری اطلاعات خود را که مشتاق پیشبرد نقش و سازمان خود هستند، حفظ کنند. وقتی از آنها پرسیده شد که در پنج سال آینده بیش از همه از نقش خود چه می خواهند، 41٪ گفتند که می خواهند تغییر را در شرکت خود هدایت کنند، در حالی که 38٪ می خواهند وارد یک نقش ارشدتر شوند. افزایش دستمزد مطابق با تورم مورد علاقه 43 درصد از پاسخ دهندگان بود.

تصمیم گیرندگان فناوری همچنین در انتقال به مدل‌های کاری دوردست و ترکیبی احساس می‌کنند از سوی رهبری ارشد شرکت مورد قدردانی قرار نمی‌گیرند: 81 درصد از تصمیم‌گیرندگان فناوری اطلاعات احساس می‌کنند که باید در دو سال گذشته از حمایت بیشتری از سوی کارفرمای خود برخوردار می‌شدند. به همین ترتیب، بیش از نیمی (56٪) از رهبران فناوری اطلاعات گفتند که نسبت به دو سال پیش احساس وفاداری کمتری نسبت به کارفرمای خود دارند.

ببینید: رؤسا می‌گویند: این سه مهارت فنی می‌توانند به حفظ رکود شغلی شما کمک کنند

این یافته ها بازتاب یک نظرسنجی جهانی از 8000 متخصص و تصمیم گیرنده IT توسط Skillsoft در اوایل ماه اکتبر است که نشان داد بیش از نیمی از متخصصان فناوری در حال برنامه ریزی برای تغییر نقش در سال آینده هستند، علیرغم میزان بالای گزارش شده از رضایت شغلی.

ویجی ساندارام، مدیر ارشد استراتژی شرکت زوهو، گفت: اگرچه تیم‌های فناوری اطلاعات در سال‌های اخیر برای نوآوری و تداوم کسب‌وکار ضروری بوده‌اند، اما مدیریت ارشد همچنان در تصمیم‌گیری‌های تجاری بزرگ‌تر، نظرات آنها را نادیده می‌گیرد.

ساندارام خاطرنشان کرد که نقش فناوری اطلاعات در سازمان‌ها با تبدیل شدن تیم‌های ترکیبی و غیرمتمرکز به جریان اصلی تبدیل می‌شود. در واقع، 99٪ از پاسخ دهندگان به نظرسنجی گفتند که سازمان آنها قبلاً به یک مدل ترکیبی رفته است. وی افزود: «این امر مستلزم تخصص و مشارکت ITDM ها برای شناسایی فناوری های مناسب و رعایت دستورالعمل های شرکت در زمینه هایی مانند انطباق، حریم خصوصی و امنیت است.

فلکس کار یا نیم تنه

تاجر متفکر که از پنجره دفتر به منظره شهر نگاه می کند

گتی ایماژ
این فقط توسعه دهندگان نرم افزار نیستند که شرکت ها در معرض خطر از دست دادن هستند: یک نظرسنجی از بیش از 500 رهبر فناوری اطلاعات ایالات متحده نشان می دهد که 58٪ فعالانه به دنبال نقش جدیدی هستند زیرا در تصمیم گیری های شرکت به آنها گوش داده نمی شود.

این نظرسنجی که توسط ManageEngine متعلق به Zoho انجام شد، نشان داد که 41 درصد از رهبران فناوری اطلاعات گزارش می‌دهند که در تصمیم‌گیری‌های سازمان در مورد کار هیبریدی به طور ناکافی یا اصلاً مشورت نشده‌اند.