بررسی Muse S (نسل دوم): یک محرک مراقبه با سنجش مغز


طرفداران

  • مجموعه گسترده ای از مراقبه های هدایت شده و هدایت نشده
  • حس کردن مغز و اپلیکیشن با هم ترکیب می شوند تا مدیتیشن را به یک عادت تبدیل کنند
  • داده های دقیق ردیابی خواب

منفی

  • راه اندازی اتصال طولانی در هر زمان
  • اشتراک پریمیوم برای استفاده از تمام فناوری لازم است
  • حس مغزی مثبت کاذب

همه ما می دانیم که مدیتیشن دارای مجموعه ای از فواید است: جسمی، ذهنی و همه چیزهای خوب در این بین. اما مدیتیشن یک تمرین است، نه فقط یک “رفع سریع”. به عنوان نقطه مقابل فرهنگ رضایت آنی امروزی، مطمئناً سخت است که ذهن و بدن خود را آرام کنید، به خصوص زمانی که نتایج آنی نیستند.

هدبند InteraXon’s Muse (نسل دوم) این مشکل را دارد. ترکیبی از فناوری الکتروانسفالوگرافی بکار گرفته شده (EEG) را برای حسگرهای داخلی مغز که بازخورد پس از مدیتیشن را ارائه می دهد، ادغام می کند. همراه با تمرین‌های مدیتیشن مبتنی بر هدف برنامه، لوازم جانبی این پتانسیل را دارد که تمرین انتزاعی مدیتیشن را به یک تمرین ملموس‌تر تبدیل کند. من در هفته گذشته در حال آزمایش این ابزار پوشیدنی بودم و در حالی که Muse بدون شک من را پاسخگو نگه داشته است، هنوز نمی‌دانم که آیا سنسورها قانونی هستند یا صرفاً یک دارونما گران قیمت هستند.

مشخصات فنی

مواد

نایلون

اندازه های سر

قطر 46-63 سانتی متر

نوع سنسور

فناوری‌های EEG پوشیدنی، PPG، ژیروسکوپ، شتاب‌سنج، پالس اکسیمتری و Smart-Fade

عمر باتری

10 ساعت

شارژ کردن

پورت میکرو USB؛ نشانگر LED

دستگاه های سازگار

گوشی های هوشمند با iOS 12.2 یا بالاتر و اندروید 8 یا بالاتر

قابلیت اتصال

بلوتوث 4.2

رنگ

آبی نیمه شب

قیمت

399 دلار


طراحی و تناسب

Muse S نرم و سبک است، که با توجه به اینکه یک غلاف حسگر مغز در مرکز وجود دارد، قابل توجه است. بعد از اینکه تسمه ها را تنظیم کردم و سگک های مغناطیسی را دور گردنم به هم چسباندم — مثل یک گردنبند، بند را تا پیشانی ام بلغزیدم. در کمال تعجب، غلاف حسگر در پیشانی من فرو نرفت. و حتی اگر هدبند شباهتی به چراغ جلو دارد، وقتی نیاز به تنظیمات داشتم مواد را نسبتاً منعطف دیدم.

هدبند مدیتیشن Muse S 2

ظاهر ظریف هدبند Muse S آن را به یک وسیله مدیتیشن مناسب تبدیل کرده است.

کریستینا داربی/ZDNET

قبل از اینکه وارد تمرین‌های مدیتیشن شوم، شایان ذکر است که Muse S همچنین دارای فناوری ردیابی خواب است که باعث می‌شود هدبند به همان اندازه برای پوشیدن در تمام شب قابل استفاده باشد. در حالی که من با پوشیدن فناوری در رختخواب غریبه نیستم، پس از چند ساعت خواب از شدت فشار روی پیشانی و پشت گوشم بیدار شدم. اگر با ماسک خواب چشم می‌خوابید، خوابیدن با هدبند Muse نیز حسی مشابه دارد، اما با پارچه‌ای ضخیم‌تر که عمیق‌تر پشت گوش فرو می‌رود. شل شدن هدبند باعث سهولت در ساخت آن می شود، اما حسگرها را نیز بی استفاده می کند.

بررسی: آیا هدفون های خواب واقعاً کار می کنند؟ من آخرین جفت موجود در بازار را تست کردم

مشکلات موقعیت یابی

هدبند دارای شش نقطه حسگر است که وظیفه ردیابی ضربان قلب، تنفس و فعالیت مغز شما را بر عهده دارد. هنگامی که هدبند در جای خود قرار گرفت و برای شروع مراقبه خود آماده شدید، به سادگی گوشی هوشمند خود را با برنامه جفت کرده و مدیتیشن مورد نظر خود را انتخاب کنید. چیزی که چندان ساده نیست این است که مطمئن شوید که هدبند در محل مناسبی برای عملکرد صحیح سنسورها نصب شده است.

بررسی سیگنال سنسور مغز Muse

قبل از هر جلسه مدیتیشن، باید یک بررسی کیفیت سیگنال را بگذرانید تا مطمئن شوید که هر شش حسگر متصل هستند. این فرآیند اغلب زمان می برد و یک بازی آزمون و خطا است.

اسکرین شات توسط کریستینا داربی/ZDNET

متأسفانه، هر جلسه مدیتیشن با “بررسی کیفیت سیگنال” شروع می شد که برای کالیبره کردن حسگرها پنج دقیقه طول می کشید. بخش تاسف بار این است که موفقیت هر چک تضمین شده نیست، به خصوص با چک هایی که پشت گوش شما هستند. اگر از مدیتیشن به عنوان یک درمان طبیعی زمانی که در حالت آشفته هستید، استفاده می کنید، من انتظار ندارم که تنظیم مجدد دائمی در اینجا شرایط را بهتر کند.

من می گویم هنگامی که همه سنسورها در جای خود قرار گرفتند و بررسی سیگنال را پشت سر گذاشتند، همه چیز آماده است. تا زمانی که به محض شروع تمرین به هدبند دست نزنید، حسگرها در جای خود باقی می مانند و با دقت ردیابی می کنند.

بیشتر: بهترین برنامه های مدیتیشن

برنامه Muse: Basic vs Premium

هنگامی که برای شروع استفاده از هدبند چراغ سبز دریافت کردید، بیش از 500 روال مدیتیشن مختلف هدایت نشده، هدایت شده و تجربی برای انتخاب وجود دارد. شما می توانید یک مدیتیشن را بر اساس خلق و خو یا ناحیه خاصی (نفس، ذهن، قلب و غیره) که می خواهید روی آن تمرکز کنید، انتخاب کنید.

علیرغم مجموعه گسترده آن، رابط کاربری این برنامه ساده و آسان برای پیمایش است، در حالی که مراقبه های قبلی شما را در کتابخانه شما ذخیره می کند تا پس از یافتن موارد دلخواه خود، کمتر مطالعه کنید.

با این حال، هشدار داده می شود که بدون Muse اشتراک حق بیمه ماهانه 3.99 دلار، فقط می توانید با حساب اصلی به 39 گزینه دسترسی داشته باشید. در حالی که نسخه رایگان نسبتاً گسترده است، به خصوص اگر تازه با مدیتیشن شروع کرده اید، برنامه پریمیوم یک گزینه عالی برای کسانی است که ساختار بیشتری را در کارهای روزمره خود دوست دارند و/یا می خواهند بازخورد صوتی برنامه را با برنامه دیگری لایه بندی کنند. برای مثال، ممکن است لیست پخش نویز سفید Spotify را ترجیح دهید و بخواهید آن را در پس‌زمینه اجرا کنید.

مدیتیشن با هدبند

در حالی که یک اپل واچ برای همیشه شما را در تمرین بهتر نمی کند، ایده بستن حلقه های خود کافی است تا شما را وادار کند تا آخرین سرعت یا بلند کردن سرعت را به پایان برسانید. همین پدیده هنگام مدیتیشن با هدبند حسگر مغز نیز صادق است.

دانستن اینکه Muse S در طول یک جلسه مدیتیشن بر موارد حیاتی من نظارت می کند، مرا تشویق کرد که بی حرکت بمانم، نفس عمیق بکشم و در واقع سعی کنم آرام باشم. بعد از چند جلسه سکوتم تبدیل به عادت شد.

استفاده از داده‌های مدیتیشن

رابط برنامه Muse نسبتا قابل پیمایش است. در حالی که نمودارها دقیق هستند، ممکن است نکات مثبت مراقبه کاذب وجود داشته باشد.

اسکرین شات توسط کریستینا داربی/ZDNET

با این حال، با نگاه کردن به داده‌هایم در ابتدای استفاده (تصویر سمت راست)، از اینکه چقدر ذهنم سرگردان بود و سطح آرامشم در زمانی که برای اولین بار شروع به انجام مدیتیشن کردم چقدر پایین بود، متعجب شدم. اما با تمرین بیشتر، اعداد من نشان دهنده تلاش من برای ثابت ماندن، هم از نظر جسمی و هم از نظر ذهنی بود.

بر خلاف سایر برنامه های پوشیدنی، شما همچنین می توانید بدون اتصال هدبند به گوشی خود به برنامه دسترسی داشته باشید. بنابراین، می‌توانید به نمودارهای منظم نگاه کنید تا روندهای فیزیولوژیکی خود را در هر زمان مشاهده کنید.

تنها مشکل واقعی که با تجربه برنامه داشتم این بود که حتی زمانی که هدبندم را برداشتم، لحظاتی وجود داشت که هدبند به ردیابی و ثبت اطلاعات ادامه می داد. بدیهی است که داده های مثبت کاذب غیرعملی است و با معیارهای کلی سلامتی من تداخل دارد، اما حداقل من در مورد استرس ملحفه ام در حال حاضر بیشتر می دانم.

از نظر محتوای رسانه ای در برنامه، هم مراقبه های هدایت شده و هم بدون هدایت وجود دارد. من اکثراً اولی را انتخاب کردم، برای اینکه راحت تر با کسی که روایت می کند حضور داشته باشم. من قدردانی می‌کردم که صدای هر مربی به‌جای اینکه به نظر تئاتری یا رباتیک باشد، لحنی صمیمانه و آرام داشت.

اگر با مدیتیشن هدایت‌نشده راحت‌تر هستید، مراقبه‌های هدایت‌نشده زیادی وجود دارند که به جای آن مناظر صوتی آرامش‌بخش را پخش می‌کنند، مانند آنچه در دستگاه‌های نویز سفید می‌بینید. من مسیر Crystal Cavern را امتحان کردم و جریان آب را برای گوش و ذهن آرام یافتم.

بیشتر: این پوشیدنی به طور فعال به شما کمک می‌کند آرام شوید و بهتر بخوابید

هدبند نسل دوم Muse S با پس زمینه آبی

Muse S (نسل دوم) انعطاف‌پذیر و نرم است و دارای حسگرهای رنگ روشن در اطراف گوش و یک دستگیره حسگر در وسط است.

کریستینا داربی/ZDNET

خوابیدن با هدبند

مانند مدل قبلی خود و بیشتر بازار پوشیدنی، Muse S داده های ردیابی خواب را در خود جای داده است. این بینش ها شامل نقطه شروع و پایان و همچنین مدت زمان خواب شما (سبک، عمیق و REM) است. به طور طبیعی، کاربران می توانند این نکات را در نظر بگیرند و عادت های خواب خود را بر اساس آن اصلاح کنند.

با این حال، ویژگی خواب مورد علاقه من، قرص خواب دیجیتال است. “قرص دیجیتال” به این اشاره دارد که چگونه هدبند صدای مدیتیشن شما را – چه موسیقی، یک روایت یا منظره صوتی – با مراحل مختلف خواب شما هماهنگ می کند. برای مثال، صدا در ابتدای خواب با کاهش تدریجی صدا شما را به خواب می‌برد. و تا نیمه های شب، اگر و زمانی که ناگهان از خواب بیدار شوید، حسگرهای هدبند پاسخ را تشخیص داده و صدا را دوباره پخش می کنند تا شما را به خواب راحت کند.

همچنین: بهترین تشک های بادی برای کمک به خواب شما

به عنوان فردی که گاهی اوقات به قرص‌های خواب‌آور واقعی متکی است، من نسبت به این ویژگی شک و تردید داشتم و مجذوب آن بودم. در کمال تعجب، شک من به سرعت برطرف شد. با استفاده از قرص خواب دیجیتالی، من به راحتی به خواب رفتم — و با توجه به ویژگی ردیابی، خواب عمیق.

The Muse S (Gen 2)

دو میله حسگر برجسته در دو طرف هدبند وجود دارد.

کریستینا داربی/ZDNET

حتی اگر نیمه‌شب هدبند را برمی‌داشتم، در مراسم جدید قبل از خوابم احساس آرامش بیشتری می‌کردم. اگر شما کسی هستید که اغلب اجازه می‌دهید نگرانی‌های روز با شما به رختخواب برود، به شدت توصیه می‌کنم از قرص خواب دیجیتال استفاده کنید. قرار نیست این دارو جایگزین نسخه‌های شما شود، اما می‌توانم تضمین کنم که یک آرام‌بخش طبیعی و مؤثر است.

عمر باتری

تا آنجا که عمر باتری ادامه دارد، در حالی که من توانسته ام با یک بار شارژ یک شب کامل بخوابم، خود شارژ تقریباً تمام روز طول می کشد. بنابراین، من باید Muse S را ساعت‌ها قبل از اینکه بخوابم آماده کنم. علاوه بر این، استفاده از MicroUSB به جای USB-C مدرن تر، ناامید کننده است. 2022 است!

خط پایین

را Muse S (نسل دوم) یک عمل انتزاعی سنتی را به یک فرهنگ عملکرد محور تبدیل می کند. در حالی که خواندن حسگرها بر اساس فرمان می تواند کمی مشکل باشد، استفاده از خود هدبند به اندازه کافی طبیعی است که باعث اختلال در مراقبه یا خواب شما نشود. در مورد برنامه، شما می‌خواهید برای قوی‌ترین و بهینه‌ترین تجربه، اشتراک ممتاز را انتخاب کنید، هرچند توصیه می‌کنم قبل از انجام تمرین، دسته اولیه 39 روال مدیتیشن را احساس کنید.

جایگزین هایی که باید در نظر گرفته شوند


منبع: https://www.zdnet.com/article/muse-s-2nd-gen-review/#ftag=RSSbaffb68