بانک‌ها فرصتی برای رفع شکاف هویت دیجیتال در متاورس دارند

او گفت که حملات شخص ثالث به ویژه با افزایش استفاده مؤسسات خدمات مالی از نرم‌افزار منبع باز و استانداردهای باز نگران‌کننده بود و اشاره کرد که استفاده از محصولات و خدمات داخلی برای این سازمان‌ها نه از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است و نه واقع بینانه.

او اضافه کرد که در کنار مزایایی که ارائه می دهد، پذیرش خدمات ابری با خطرات بالقوه ای نیز همراه بود که باید مدیریت شوند.

برچ به فقدان یک هویت دیجیتال جهانی اشاره کرد که بدون در نظر گرفتن اینکه فرد در کجا قرار دارد، شناسایی شود. وی با اشاره به بانک‌ها به‌عنوان بازیگران بالقوه‌ای که می‌توانند در این فضا پیشرو باشند، گفت: این مؤسسات خدمات مالی قبلاً در فرآیندهای «مشتری خود را بشناسید» (KYC) تجربه داشتند. این موارد توسط بانک‌های سراسر جهان برای تأیید هویت و تراکنش‌های مشتری و همچنین ارزیابی خطرات اعمال غیرقانونی، مانند پولشویی، اتخاذ می‌شوند.

به نقل از فایننشال برچ در تعریف تایمز گفت که متاورس مجموعه‌ای از جهان‌های مجازی مشترک است که در آن افراد می‌توانند از طریق دارایی‌های دیجیتال و هویت دیجیتال خود – یا “آواتارهای اقتصادی” که توسط متخصص واقعیت مجازی Jaron Lanier ابداع شده است، حرکت کنند.

وینسنت لوی، دستیار مدیر عامل فناوری در سازمان پولی سنگاپور (MAS) طی سخنانی در این اجلاس گفت که پذیرش فناوری نوظهور با مقداری عدم قطعیت و احتمال اینکه آنطور که انتظار می‌رفت عمل نکند، همراه بود.

وی همچنین به سیستم های قدیمی به عنوان یکی دیگر از حوزه هایی اشاره کرد که خطرات جدی برای این بخش به همراه دارد. او گفت که این سیستم ها از بارهای کاری حیاتی پشتیبانی می کنند، اما نگهداری آنها پرهزینه است، و افزود که آنها همچنین فاقد اسناد هستند و آسیب پذیری های ناشناخته ای دارند. علاوه بر این، آنها به کارمندانی متکی بودند که ممکن بود در آینده با سازمان نباشند.

در حالی که اشیاء فیزیکی می‌توانستند – از طریق توکن‌ها – تغییر کاربری داده شوند و در جهان‌های مجازی وجود داشته باشند، باید راهی مؤثر برای مدیریت هویت‌ها و اعتبارات اجتماعی وجود داشته باشد.

او خاطرنشان کرد که مؤسسات خدمات مالی، با حمایت از شهرت تثبیت شده در حوزه فیزیکی، دارای ویژگی متمایزکننده برای تسهیل این امر هستند.

دیجیتالی شدن خطرات متعددی را به همراه دارد

او از مؤسسات خدمات مالی خواست تا در مورد مدیریت ریسک‌های تکنولوژیکی ناشی از دیجیتالی‌سازی توجه داشته باشند، زیرا آنها در یک محیط خارجی پیچیده و سریع حرکت می‌کنند.

هنوز راه موثری برای پیاده سازی هویت دیجیتال همه منظوره وجود نداشت و بدون آن، متاورس نمی توانست کار کند. دیوید جی دبلیو برچ، مشاور خدمات مالی دیجیتال، که در اجلاس مالی هوشمند 2022 هوآوی که این هفته در سنگاپور برگزار شد، صحبت می کرد، گفت: این در حال حاضر عنصر گمشده در معادله بود.

او گفت که پذیرندگان اولیه معمولاً اولین کسانی بودند که با نقص های طراحی و سایر چالش های اجرایی پیش بینی نشده مواجه شدند. در حالی که این بدان معنا نیست که بانک ها نباید نوآور باشند و از فناوری جدید استفاده کنند، او بر نیاز به کاهش خطرات احتمالی تاکید کرد.

او همچنین بر نیاز سازمان‌ها در هر دو بخش خدمات مالی و فناوری برای تعامل با تنظیم‌کننده‌ها برای درک بهتر چالش‌های مختلف و ارائه راه‌حل‌های بالقوه تاکید کرد.

با این حال، دخالت هر فناوری جدید با چالش‌های بالقوه‌ای همراه بود که بانک‌ها باید آن‌ها را مدیریت کنند.

برای انجام این کار، غول فناوری چینی چالش‌های کلیدی را شناسایی کرد که صنعت باید به آن رسیدگی کند، از جمله توانایی پردازش حجم عظیمی از داده‌ها در زمان واقعی، ارائه تجربه کاربر «پایان به انتها» و مدیریت شبکه‌های پیچیده و چند محیط های ابری

روی گفت که امنیت سایبری همچنین به دلیل افزایش سطح حمله همچنان یک چالش کلیدی برای این بخش است.

لوی گفت که مؤسسات خدمات مالی به زمان نیاز دارند تا فناوری را درک کنند و اطمینان حاصل کنند که می توانند خطرات ناشی از آن را مدیریت کنند و اشاره کرد که این یکی از خطرات کلیدی است که او به عنوان یک تنظیم کننده صنعت نگران آن است.

او گفت که موسسات خدمات مالی با تخصص خود در KYC سپس می توانند از رمزنگاری مدرن برای رفع شکاف هویت دیجیتال استفاده کنند. Birch که در بریتانیا مستقر است، همچنین یک شریک سرمایه گذاری در 1414 Ventures است، یک صندوق مستقر در ایالات متحده که در استارتاپ های مرحله اولیه در بازار هویت دیجیتال سرمایه گذاری می کند.

در این اجلاس، هوآوی از بخش مالی خواست تا «رقابت اصلی خود را بازسازی کند» زیرا بازارهای جهانی دستخوش دگرگونی دیجیتال شده و بر توسعه پایدار متمرکز شده‌اند.

با توجه به اینکه کیف‌پول‌ها عمدتاً حاوی داده‌های مربوط به هویت و اعتبار هستند، این کیف پول‌ها باید برای پشتیبانی از متاورس به فضای مجازی منتقل می‌شدند. او گفت، از این رو، بخشی از اکوسیستم کیف پول دیجیتال، یک استراتژی حیاتی برای بانک ها خواهد بود.

بانک‌ها و مؤسسات خدمات مالی فرصت‌هایی برای مدیریت هویت‌های دیجیتال در فراجهان دارند، و به طور بالقوه از رمزنگاری مدرن برای انجام این کار استفاده می‌کنند. با این حال، آنها باید اطمینان حاصل کنند که برای مدیریت خطرات ناشی از پذیرش هر فناوری جدید آماده هستند.

او افزود که یک استراتژی برنده در متاورس بیشتر شامل کیف پول‌های دیجیتالی می‌شود که به گفته او برای سه جزء کلیدی در دنیای متاورس – جهان‌های مجازی، وب 3.0 و هویت دیجیتال، مرکزی هستند.

مدیر عامل مالی دیجیتال جهانی هوآوی، جیسون کائو، گفت که این فروشنده به دنبال این است که این کار را با امکان دادن به مشتریان خود در این بخش تسهیل کند تا “مالی هوشمندتر و سبزتر بر اساس ارتباطات بهتر، هوش قوی تر و سناریوهای بیشتر” ایجاد کنند. کائو گفت که اینها شامل ارائه پلتفرم های داده همگرا، برنامه های کاربردی تعامل با مشتری، و معماری های ترکیبی و چند ابری برای سهولت مدیریت ابرهای متقابل و ارائه چابکی بیشتر است.

پوشش مرتبط


منبع: https://www.zdnet.com/finance/banks-have-opportunity-to-plug-digital-identity-gap-in-metaverse/#ftag=RSSbaffb68