بازار پوشیدنی ها در حال مبارزه است زیرا مصرف کنندگان کمربند خود را سفت می کنند

بازار پوشیدنی چشم‌انداز کلی برای بقیه سال 2022 ضعیف است و IDC پیش‌بینی می‌کند که محموله‌ها برای کل سال 2022 ثابت باقی می‌ماند و در 535.5 میلیون دستگاه باقی می‌ماند. با وجود این پیش بینی، IDC پیش بینی می کند که بازار در سال 2023 به دلیل خریداران جدید در بازارهای نوظهور و جایگزینی در بازارهای بالغ به حالت عادی باز خواهد گشت.

screen-shot-2022-09-19-at-10-21-20-am.png

IDC
با توجه به فشار اقتصادی که تورم بر عادات خرج کردن مردم ایجاد کرده است، مصرف کنندگان تمایل کمتری به خرج کردن پول برای محصولات فناوری دارند که از نظر آنها خریدی گران قیمت و غیرضروری است. IDC می‌گوید علاوه بر این، برندهای کوچک‌تر به هدف قرار دادن قیمت‌های پایین‌تر ادامه می‌دهند، که فشار نزولی بر میانگین قیمت‌های فروش برای شرکت‌های فعلی وارد می‌کند.

فروش جهانی پوشیدنی ها در سه ماهه دوم سال جاری نسبت به سال قبل 6.9 درصد کاهش داشته است. بر اساس داده های IDC. این شرکت تحقیقاتی گزارش می دهد که تقاضا برای پوشیدنی ها به دلیل شرایط اقتصادی در سراسر جهان و رشد بیش از حدی که بازار پوشیدنی ها در دو سال گذشته تجربه کرده است، راکد است.

شرکت‌های پیشرو در رده پوشیدنی‌ها تغییری نکرده‌اند و اپل، سامسونگ، شیائومی، هوآوی و Imagine Marketing همچنان در خط مقدم هستند. با این حال، از بین این شرکت‌های پیشرو، چهار شرکت از پنج شرکت برتر نسبت به سال قبل در سه ماهه دوم کاهش داشته‌اند.

با وجود کاهش، رهبران همچنان به اضافه کردن مدل های پوشیدنی جدید به بازار ادامه می دهند. این ماه اپل به تازگی سه ساعت هوشمند جدید را به مجموعه خود معرفی کرد و ماه گذشته سامسونگ آخرین ساعت سامسونگ گلکسی واچ 5 خود را حذف کرد.

اوبرانی گفت: «اگرچه قیمت برخی از محصولات جدید مانند نسل قبلی باقی مانده است، اما قدرت دلار آمریکا خرید با ارزهای محلی در سراسر جهان را دشوارتر می کند.

جیتش اوبرانی، مدیر تحقیقات IDC Mobility و Consumer Device Trackers، گفت: «مایه تاسف است که شرکت‌هایی مانند اپل، سامسونگ و گوگل در حال راه‌اندازی ساعت‌های هوشمند برتر در زمانی هستند که اشتها برای محصولات با قیمت بالا زیر سؤال است.

Ramon T. Llamas، مدیر تحقیقات دستگاه‌های موبایل و AR/VR در IDC، «در حالی که بازار پوشیدنی‌ها در سه ماهه دوم کاهش داشت و به احتمال زیاد امسال ثابت خواهد بود، مطمئناً خارج نشده است».


منبع: https://www.zdnet.com/article/the-wearables-market-is-struggling-due-to-an-oversaturated-market/#ftag=RSSbaffb68

apple-watch-series-7-at-apple-store

جیسون هینر/ZDNET