نحوه تغییر نام چندین فایل در ویندوز با PowerRename


زن در حال تایپ کردن روی لپ تاپ

Shutterstock / Prostock-studio

شما تعداد زیادی فایل در رایانه خود دارید که می خواهید همه آنها را در یک عکس تغییر نام دهید و همه آنها را طبق یک الگوی خاص تغییر دهید. ویندوز به شما این امکان را می دهد که چندین فایل را با استفاده از یک نام و سپس اعداد متوالی تغییر نام دهید. اما مایکروسافت برای افزودن بیشتر به تغییر نام فایل، ابزار PowerToys به نام PowerRename را ارائه می دهد.

فرمان PowerRename که از منوی زمینه کلیک راست در File Explorer قابل دسترسی است، می‌تواند با استفاده از متغیرها نام فایل‌ها را تغییر دهد. به سادگی فایل هایی را که می خواهید تغییر نام دهید انتخاب کنید، دستور را فعال کنید و سپس رشته نام فایل و متغیرهایی را که می خواهید استفاده کنید انتخاب کنید.

اگر فقط نیاز دارید اعداد متوالی را به گروهی از فایل‌ها اضافه کنید، انجام این کار مستقیماً در ویندوز به اندازه کافی آسان است. File Explorer را باز کنید، فایل هایی را که می خواهید تغییر نام دهید انتخاب کنید و سپس F2 را فشار دهید. آخرین فایل در لیست انتخاب شده است. نامی را که می خواهید استفاده کنید تایپ کنید و Enter را فشار دهید. تمام فایل‌هایی که انتخاب کرده‌اید با اعداد متوالی در پرانتز به یک نام داده می‌شوند.

اما PowerRename می تواند این کار را انجام دهد و بیشتر. اگر قبلاً PowerToys را روی رایانه شخصی خود ندارید، فایل PowerToysSetup.exe را از صفحه GitHub برنامه. PowerToys و برنامه های آن در هر دو ویندوز 10 و 11 یکسان کار می کنند.

همچنین: نحوه استفاده از PowerToys FancyZones رایگان در ویندوز و چرا باید

نحوه تغییر نام چندین فایل در ویندوز با PowerRename

پنجره تنظیمات PowerToys را با دوبار کلیک کردن روی نماد System Tray باز کنید. ورودی PowerRename را انتخاب کنید. سوئیچ را برای PowerRename را فعال کنید اگر خاموش باشد

پنجره تنظیمات PowerToys.

اسکرین شات توسط لنس ویتنی

بعد، روی منوی کشویی برای کلیک کنید نمایش PowerRename در و آن را تنظیم کنید منوی زمینه پیش فرض و توسعه یافته. این تضمین می کند که دستور در منوی زمینه ویندوز 10 و هر دو منوی زمینه در ویندوز 11 در دسترس است. کادر را برای پنهان کردن نماد در منوی زمینه بدون علامت.

PowerRename را در منوهای زمینه File Explorer نشان دهید.

اسکرین شات توسط لنس ویتنی

برای دریافت پیشنهادات برای نام ها هنگام جستجو و جایگزینی نام فایل های موجود، مطمئن شوید که سوئیچ برای تکمیل خودکار را برای فیلدهای جستجو و جایگزینی فعال کنید. برای کنترل تعداد پیشنهادهایی که می توانید هنگام جستجو و جایگزینی نام فایل دریافت کنید، تعداد را برای آن تنظیم کنید حداکثر تعداد آیتم ها. اگر مطمئن نیستید، مقدار پیش فرض را روی 10 بگذارید.

برای دیدن آخرین رشته های استفاده شده برای جستجو و جایگزینی، سوئیچ برای را روشن کنید نمایش رشته های اخیرا استفاده شده. در نهایت، اگر فکر می‌کنید به چیزی بیش از عبارات معمولی مورد استفاده برای جستجو و جایگزینی نیاز دارید، سوئیچ را روشن کنید از کتابخانه Boost استفاده کنید. در غیر این صورت، این را کنار بگذارید. شما همیشه می توانید در صورت لزوم آن را روشن کنید.

گزینه هایی برای روشن کردن در PowerRename.

در حال تکمیل پیکربندی PowerRename.

اسکرین شات توسط لنس ویتنی

اکنون که تنظیمات را بررسی کرده‌اید و تنظیمات پیش‌فرض را تغییر داده‌اید، زمان آن است که PowerRename را برای چرخش انتخاب کنید. فایل اکسپلورر را باز کنید. چندین فایل را که می خواهید نام آنها را تغییر دهید انتخاب کنید. عکس‌های وارد شده از تلفن شما گزینه خوبی هستند، زیرا به آنها عناوین عمومی داده شده است که احتمالاً می‌خواهید به نام‌های معنادارتری تغییر دهید. در هر نقطه از انتخاب شده کلیک راست کرده و از منوی زمینه PowerRename را انتخاب کنید.

در قسمت سمت راست، فایل‌هایی را که می‌خواهید تغییر نام دهید تأیید کنید و مطمئن شوید که هر کدام علامت زده شده‌اند.

گزینه PowerRename در منوی زمینه.

PowerRename را از منوی زمینه انتخاب کنید.

بعد، وقت آن است که جستجوی خود را تنظیم کنید و رشته ها را جایگزین کنید. برای این یکی، من قصد دارم از یک مثال واقعی استفاده کنم. من و همسرم اخیراً سفری به لندن داشتیم و صدها عکس گرفتیم. در پایان سفر، من یک سری عکس با نام های عمومی داشتم که می خواستم نام آنها را تغییر دهم. برای قسمت اول این فرآیند، من می خواستم نام هر یک را تغییر دهم سفر به لندن اما سپس یک عدد ترتیبی در انتهای هر نام فایل اضافه کنید، از یک شروع کنید و از آنجا بروید.

فایل ها ابتدا نام همه آنها IMG_ و سپس یک عدد چهار رقمی و سپس JPG به عنوان پسوند بود، به عنوان مثال، IMG_1001، IMG_1002، و غیره. در قسمت جستجو، من تایپ کردم. IMG_. در PowerRename، . نماد به عنوان متغیری که یک کاراکتر را نشان می دهد استفاده می شود. بنابراین من چهار نقطه را بعد از IMG_ به صورت داخل تایپ کردم IMG_…. و پس از آن چیزی برای پسوند وجود ندارد زیرا می خواستم JPG را همانطور که هست رها کنم.

فایل های IMG و JPG در PowerRename.

رشته جستجو را ایجاد کنید.

اسکرین شات توسط لنس ویتنی

در قسمت Replace تایپ کردم سفر به لندن. سپس روی آن کلیک کردم موارد را برشمارید همانطور که به PowerRename می‌گوید یک عدد متوالی در پرانتز به نام فایل اضافه کند، مانند سفر به لندن (1)، سفر به لندن (2)، و غیره. با کلیک بر روی Apply و سپس تغییر نام انجام می شود.

فایل های IMG و JPG در PowerRename.

رشته جایگزین را ایجاد کنید.

اسکرین شات توسط لنس ویتنی

قدرت واقعی PowerRename در پشتیبانی آن از متغیرها نهفته است. برای بخش دوم این فرآیند، می‌خواستم تاریخ ثبت هر عکس را مشخص کنم. برای این کار باید از متغیرها استفاده شود، به‌ویژه یک $ به دنبال رشته‌ای برای نوع تاریخ.

با متغیرهای PowerRename، ماه با حرف M، تاریخ با حرف D، و سال با حرف Y نشان داده می‌شود. تعداد دفعاتی که از این حرف استفاده می‌کنید، قالب دقیق را تعیین می‌کند. در این مورد، من می خواستم از مقدار دو رقمی برای ماه، مقدار دو رقمی برای تاریخ و مقدار چهار رقمی برای سال استفاده کنم. بنابراین، من رشته جایگزین را به عنوان تایپ کردم سفر به لندن-$MM-$DD-$YYYY.

فایل های IMG و JPG در PowerRename با فایل های تغییر نام یافته.

رشته جایگزین را تمام کنید.

اسکرین شات توسط لنس ویتنی

به عنوان کمک، PowerRename نام‌های جدید را در ستون Renamed پیش‌نمایش می‌کند تا بتوانید ببینید که نحو شما درست است یا خیر. اگر همه چیز خوب به نظر می رسد، روی دکمه Apply کلیک کنید و نام فایل ها تغییر می کند. نام‌های جدید در ستون اصلی ظاهر می‌شوند تا نشان دهند که فایل‌ها تغییر نام داده‌اند. در نهایت، عکس‌های من نام‌های جدید، تاریخ کامل و شماره‌های متوالی خود را داشتند. ماموریت انجام شد.

اگر به تغییر نام فایل قدرتمندتر و انعطاف پذیرتری نیاز دارید، ممکن است یک ابزار شخص ثالث را ترجیح دهید. من استفاده کرده ام برنامه Sherrod’s File Renamer، که در دو نوع رایگان و پولی عرضه می شود و گزینه های مختلفی برای تغییر نام ارائه می دهد. اما اگر نیازهای تغییر نام فایل شما نسبتاً ابتدایی است، PowerRename یک ابزار مفید و راحت است.


منبع: https://www.zdnet.com/article/how-to-rename-multiple-files-in-windows-with-powerrename/#ftag=RSSbaffb68