اپل ممکن است به تازگی یک سرنخ بزرگ در مورد نام هدست AR/VR خود ارائه کرده باشد

اپلیکیشن‌های علامت تجاری که هنوز تایید نشده‌اند، کاملا تایید نمی‌کنند که اپل شرکت پشت برنامه‌ها است. اما شایعات مداوم وجود دارد مبنی بر اینکه اپل برای مدتی وارد این دسته خواهد شد و استفاده از نام تجاری “Pro” با نسخه های پریمیوم آیفون، آی پد و مک بوک سازگار است. همچنین با برنامه علامت تجاری قبلی “realityOS” و RealityKit موجود اپل همخوانی دارد، این کیت توسعه نرم افزار برای توسعه دهندگان است تا برنامه های AR برای iOS و iPadOS بسازند.

انتظار می رود اپل هدست جدید خود را در سال 2023 عرضه کند، که اولین بار در هفت سال از ورود آن به یک دسته جدید است و آن را در رقابت مستقیم با متای مادر فیس بوک قرار می دهد، که در ماه جولای قیمت Quest 2 خود را افزایش داد. هدست VR با قیمت 100 دلار تا قیمت اولیه 400 دلار.

لوگوی اپل

تصویر: لورنتس هیمن

طبق گزارش بلومبرگ، اپل دو مدل دارد که در حال آزمایش داخلی به نام‌های «N301» – اولین نمونه اولیه آن – و «N602» است که ممکن است سال آینده عرضه شود. همچنین مجموعه‌ای از عینک‌های واقعیت افزوده با کد N421 وجود دارد، اما انتظار نمی‌رود تا اواخر دهه آینده عرضه شوند.

دیدن: اپل به کارکنان گفت که به دفتر بازگردند. زمان بندی آن نمی توانست بدتر از این باشد

برنامه های خود اپل که می تواند در آینده برای هدست آن طراحی شود، شامل نقشه های اپل و فیس تایم می شود.

به نظر می‌رسد اپل برای ورود به سخت‌افزار واقعیت ترکیبی آماده می‌شود و با توجه به ثبت نام تجاری جدید، می‌تواند از نام “Reality” برای هدست خود استفاده کند.

در ماه دسامبر، یک شرکت پوسته متصل به اپل، درخواست های علامت تجاری “RealityOS” را در اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده، نام احتمالی سیستم عامل سخت افزار، ثبت کرد.

اولین درخواست در ماه فوریه در کانادا و سپس سایر کشورها در ماه اوت ثبت شد. ارتباط بین نام ها و اپل این است که سازنده آیفون در گذشته از آنها برای ثبت علائم تجاری استفاده کرده است. بلومبرگ خاطرنشان می‌کند که در نیوزلند، شرکتی که برای نام Reality درخواست کرد، Simpson Grierson بود که اپل از آن برای ثبت نام شرکت Apple Sales New Zealand استفاده کرد.

اخبار جدیدترین حرکت واقعیت مجازی اپل به زودی منتشر می شود Quest Pro پیشرفته متا آینده. اولین هدست اپل این مدل را به چالش خواهد کشید. Quest Pro، که جانشین Quest 2 محبوب نیست، انتظار می‌رود در ماه اکتبر عرضه شود.


منبع: https://www.zdnet.com/article/apple-may-have-just-dropped-a-big-clue-about-the-name-of-its-arvr-headset/#ftag=RSSbaffb68

بلومبرگ گزارش می دهد که یک شرکت پوسته، مرتبط با شرکت‌های حقوقی که قبلاً اپل از آنها استفاده می‌کرده است، درخواست‌های علامت تجاری را در چندین کشور به نام‌های “Reality One”، “Reality Pro” و “Reality Processor” ثبت کرده است.

اپل اغلب از شرکت‌های پوسته و شرکت‌های حقوقی برای حفظ نام‌هایی که می‌خواهد برای محصولات اعلام‌نشده استفاده می‌کند.

طبق گزارش بلومبرگ، درخواست‌های علامت تجاری Reality اپل در ایالات متحده، اتحادیه اروپا، بریتانیا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، عربستان سعودی، کاستاریکا و اروگوئه ثبت شده است. این برنامه ها توسط Immersive Health Solutions LLC ثبت شده است که توسط شرکت پوسته دیگری به نام Corporation Trust Co ثبت شده است.