اپل برنامه خود تعمیری را به نوت بوک های مک گسترش می دهد

zd-apple-macbook-air-13

اپل از روز سه شنبه شروع به کار خواهد کرد ارائه قطعات و ابزار اصلی به مشتریان بنابراین آنها می توانند نوت بوک های مک بوک ایر و مک بوک پرو خود را با تراشه های خانواده M1 تعمیر کنند. قطعات و ابزار، همراه با دفترچه راهنمای تعمیر، برای خرید و اجاره از طریق اپل در دسترس خواهد بود تعمیرگاه سلف سرویس.

کیت های تعمیر اجاره ای با قیمت 49 دلار برای یک هفته استفاده در دسترس خواهد بود. در همین حال، مشتریان می توانند قطعات جایگزین شده را برای بازسازی و بازیافت به اپل ارسال کنند و در بسیاری از موارد با این کار اعتبار خرید خود را دریافت کنند.

اپل افزود: “برای اکثریت قریب به اتفاق مشتریانی که تجربه تعمیر دستگاه های الکترونیکی را ندارند، مراجعه به یک تعمیرکار حرفه ای با تکنسین های معتبر که از قطعات اصلی اپل استفاده می کنند، مطمئن ترین و مطمئن ترین راه برای تعمیر است.”

همانطور که آدریان کینگزلی هیوز برای ZDNet اشاره کرد، اپل برای سال‌ها به دلیل مقاومتش در برابر جنبش حق تعمیر با موشکافی مواجه بود و فشار دولت بایدن احتمالاً فقط این را تشدید کرد. در جولای 2021، بایدن فرمان اجرایی را با هدف کاهش محدودیت‌های تعمیرات فروشنده امضا کرد. رئیس جمهور همچنین از کمیسیون تجارت فدرال خواست تا قوانینی علیه محدودیت های ضدرقابتی در استفاده از تعمیرگاه های مستقل صادر کند.

در ابتدا، اپل حدود 12 نوع تعمیر مختلف را برای هر مدل مک‌بوک ارائه می‌کند، از جمله صفحه نمایش، قاب بالایی با باتری و ترک پد. این غول فناوری خاطرنشان کرد که پیشنهادات خود تعمیری آن برای مشتریانی طراحی شده است که “با پیچیدگی های تعمیر دستگاه های الکترونیکی تجربه دارند.”

اپل فروشگاه تعمیرات سلف سرویس را با قطعات و ابزارهای آیفون در ماه آوریل راه اندازی کرد. این شرکت قصد دارد تا اواخر سال جاری این برنامه را به کشورهای دیگر و مدل‌های مک اضافه کند.

اپل خاطرنشان کرد که در سه سال گذشته، تعداد مکان‌های خدماتی با دسترسی به قطعات، ابزارها و آموزش‌های اصلی اپل را تقریباً دو برابر کرده است.


منبع: https://www.zdnet.com/article/apple-expands-self-service-offerings-to-mac-notebooks/#ftag=RSSbaffb68