انواع دوربین مدار بسته: گردان، بولت، دام، صنعتی قزوین

این دوربین ها اغلب برای مکان های داخلی و بسته مانند پارکینگ، دفتر نگهبانی داخل فروشگاه ها و … گزینه مناسبی هستند. دوربین های آنالوگ یا همان دوربین های غیر دیجیتال اولین مدل از دوربین های مداربسته بودند که پا به عرصه ظهور گذاشتند. این دوربین ها با استفاده از کابل کواکسیال به دستگاه ضبط DVR متصل می شوند و برق رسانی به این دوربین ها باید به وسیله آداپتور دوربین انجام پذیرد.

دوربین بی سیم Wireless

در این بخش به معرفی و بررسی برخی از تجهیزات و لوازم جانبی دوربین های مداربسته می پردازیم. استفاده از این دوربین ها تنها زمانی توصیه می شود که سیستم مداربسته از نوع آنالوگ بوده اما اتصال یک یا چند دوربین بصورت مستقیم به شبکه مورد نیاز است. دوربین های لنز وریفوکال قابلیت تنظیم لنز دارند و کاربر می تواند بر اساس نیاز خود لنز و وسعت دید آنها را از راه دور مثل از روی گوشی، و یا به صورت دستی تنظیم کند.

خرید و قیمت

هم در طول روز و هم در شب‌، آنها تصاویر ویدئویی واضحی را ضبط می‌کنند که با تغییر شرایط نور پنهان نمی‌شوند. این دوربین ها به طور خاصی ساخته شده اند تا بتوانند به طور موثر کار کنند ، صرف نظر از arya-cctv.ir اینکه چقدر محیط آنها روشن است. در طول روز و شب ، آنها تصاویر ویدئویی شفافی ضبط می کنند که با تفاوت شرایط نور مبهم نمی شوند و این از طریق تراشه های تصویربرداری فوق العاده حساس حاصل می شود.

  • دوربین های مدار بسته دید در شب با برد متوسط و برد زیاد عرضه می شوند.
  • با استفاده از این قابلیت می توان به صورت برنامه ریزی شده و زمان بندی شده از مکان های مختلف تصویر برداری و ثبت کرد.
  • معمولا برای مکان هایی که نیاز به یک سیستم کوچک و ارزان دارند که امکانات بالا هم در اختیارشان قرار دهد، مناسب است.
  • صدا و تصویر این دوربین‌ها به کمک یک کابل دو رشته­‌ای جداگانه منتقل می­‌شود که یکی از آنها برای جلوگیری از نویز است.

تجهیزات ضبط تصاویر نیز می‌توانند به صورت مستقل در این سیستم تصاویر را دریافت و ضبط کنند. این موارد باعث شده است که دوربین‌های تحت شبکه بسیار انعطاف پذیر باشند. دوربین مداربسته دام که به گنبدی نیز معروف هستند که بهترین گزینه امنیت ، بررسی و نظارت در فضاهای بسته است. علت نام گذاری این دوربین به دام یا گنبدی به خاطرنیم دایره ای بودن پایه ی نگهدارنده آن است. علت به کار گیری از این پایه در دوربین مدار بسته جهت جلب توجه کمتر است. در واقع این پایه های نیم دایره ای باعث مخفی شدن زاویه دید دوربین میشوند که به همین جهت دزدان و سارقان نمی توانند از زاویه دید دوربین دور بمانند.

این نوع از دوربین مدار بسته معمولا قابلیت هایی همچون زوم ، چرخش و چرخش را ندارند و در مکان های خاص و حالت ثابت مورد استفاده قرار میگیرد. در هنگام خرید دوربین مدار بسته، باید نیازهای سازمانی که قصد داریم برای آن دوربین بخریم؛ در مرحله اول در نظر گرفته شود. در واقع خرید دوربین مداربسته یک چالش بزرگ است و در صورت بی دقتی در خرید می تواند مشکلاتی را ایجاد نماید و یا این که عملکرد خوبی نداشته باشد. این بهترین دوربین مداربسته برای مشاهده از راه دور است و در محیط‌های خرده فروشی بزرگ واقعاً محبوب است و به عنوان بهترین دوربین مداربسته برای اماکن تجاری که دارای یک شی ارزشمند خاص برای محافظت هستند در نظر گرفته می‌شود.

مدت زمانی که شما می توانید تصاویر را ضبط کنید به ظرفیت هارد دیسکتان بستگی دارد . جدول زیر یک مقایسه کوتاه و مختصر را بین روش‌های فشرده‌سازی تصاویر در دوربین‌های مداربسته نشان می‌دهد. CCD یک ابزار الکترونیکی محسوب می‌شود که از تعداد زیادی از دیودهای بسیار کوچک حساس به نور تشکیل شده است.

دوربین مدار بسته تحت شبکه دی لینک مدل DCS-2530L