انواع دوربین مدار بسته + عکس راش سیستم | arya-cctv

این نوع دوربین‌ها که دوربین‌های مداربسته چرخشی نام دارند، که قابلیت چرخشی 360 درجه و 90 درجه عمودی و زوم اپیتیکال بالا و بسیاردقیق از ویژگیهای منحصر به فرد این دوربین است. تمام نقاط محل را بررسی کنید یا نیاز به تصاویر بیشتری داشته باشید بسیار مفید است. احراز هویت فیلم‌های ویدئویی تولید شده توسط دوربین‌های مدار بسته بسیار مهم است، دقیقاً مانند تأیید پروفایل دستگاه‌ها و برنامه‌های متصل با استفاده از روش اعتماد صفر. موارد اصلاح تصویر و فیلم پس از گرفتن آنها و اعتبار آنها را مورد تردید قرار می دهد.

انواع دوربین مدار بسته چیست ؟

برندهای مختلفی در سراسر جهان برای این محصول امنیتی و نظارتی وجود دارند. این پایان داستان نیست و برندهای جدیدی نیز هر چند وقت یک بار به این گروه اضافه می شوند. دوربین های مداربسته را می توان براساس برند سازنده آنها تقسیم بندی نمود. برخی از برندها مانند اکسیس، اویژیلون، مجله خبری دوربین مداربسته آریا بوش، سامسونگ و سونی دارای دوربین های مداربسته با قیمت بسیار بالا هستند. کشور چین با توجه به فعالیت های موفقی که در عرصه اقتصادی داشته است در این حوزه نیز عملکرد خوبی داشته است. برندهای هایک ویژن، داهوا، یونی ویو، تیاندی و… از برندهای مطرح جهانی این کشور هستند.

http://66toolkit.ir

اما برای کنترل فرآیندها در شب و تاریکی نیاز است تا از لنزهایی استفاده شود که بیشترین میزان دید را در شب ایجاد نمایند. لنزهایی که برای این نوع دوربین ها تهیه می شود باید به صورت جدا از دوربین خریداری گردد در نتیجه امکان این که ویژگی های لنز را متناسب با نیازی که موجود می باشد سفارش داد، وجود خواهد داشت. دسته بندی های مختلفی برای دوربین های مداربسته وجود دارد و آنها را از منظرهای مختلف با توجه به ویژگی هایی که دارند طبقه بندی می نمایند. از نظر نوع سیگنالی که دوربین ها دارند و با استفاده از آن به ضبط و ثبت تصاویر می پردازند آنها را در سه دسته دوربین های آنالوگ، دوربین های تحت شبکه یا IP و دوربین های دومنظوره قرار می دهند. در دوربین های IP یا همان تحت شبکه دستگاه ذخیره کننده اطلاعات و تصاویر NVR است .

استفاده از دوربین های مخفی کوچک تنها برای کاربردهای سرگرمی، امنیتی و نظارتی قانونی می‌باشد. به همین علت استفاده از کابل ها و تجهیزات با کیفیت بالا روی کیفیت تصویر در این نوع دوربین ها تاثیر قابل ملاحظه ای دارد. علاوه بر این، ادغام هوش مصنوعی در لایه‌های اساسی فناوری منجر به استفاده از هوش مصنوعی برای بهینه‌ سازی و بهبود همه حوزه‌های نظارت تصویری، از تنظیم دوربین گرفته تا بهبود کیفیت تصویر گرفته تا تجزیه و تحلیل می‌شود. بعضی از DVR های ارزان قیمت هم که از پاورهای 2 آمپر استفاده می کنند که نمی تواند 3 هارددیسک را پشتیبانی کنند و معمولا دچار مشکل تامین برق هستند. اما پی بردن به این مشکل برای کاربران سخت است و مشکل را اغلب از هارددیسکها می بینند. 5- جریان برق مورد نیاز برای شروع به کار هارد کامپیوتری 3.2 آمپر تا 8 آمپر است، در حالیکه میزان مورد نیاز برای هارد نظارتی فقط 2 آمپر میباشد.

دوربین مداربسته آنالوگ بولت داهوا HD-CVI مدل DH-HAC-HFW1200RP-Z-IRE6

این دوربین ها به دوربین های صنعتی نیز معروف هستند که اغلب در کاربردهای تخصصی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. جنس بدنه دوربین برای شرایط محیطی و اقلیمی خاصی طراحی می‌شود و هر دوربینی را در هر جایی نمی‌توان نصب کرد. از دوربین‌های IN DOOR می‌توان در فضاهای بسته و از مدل‌های OUT DOOR در فضاهای باز استفاده کرد. در مدل‌هایی که برای فضای باز مناسب هستند نیز برخی قابلیت تحمل درصد رطوبت بالاتری را دارند و برای مناطق خاص با رطوبت هوای بالا مناسب هستند. دوربین جعبه‌ای بدنه‌ای محکم دارد و لنز به طور مجزا روی آن نصب می‌شود. دوربین اسپیددام جدیدترین نوع دوربین است و به دوربین چرخشی نیز معروف است.

  • در دوربین آنالوگ تصویر به وسیله سیگنال آنالوگ و توسط کابل به دستگاه گیرنده ارسال می‌شود اما در مدل دیجیتال تصاویر به وسیله سیگنال دیجیتال ارسال می‌شود و سرعت ارسال آن بسیار بالاتر است.
  • این مشکل زمانی ایجاد می شود که یک منبع نور قوی (مانند نور خورشید) در یک محیط نسبتا تاریک وجود دارد.
  • همچنین کیفیت تصاویر، تحت تاثیر امواج تداخل یافته با فرکانس دوربین قرار می‌گیرد.
  • نویزهای مختلف الکترومغناطیسی و نویز های ناشی از نوسانات ناپایدار برق همواره یکی از تهدیدات بسیار جدی بر کیفیت دوربین مدار بسته آنالوگ می باشند.