ابزار مدیریت پروژه چیست و آیا می تواند به شما در بهره وری بیشتر کمک کند؟

بسیاری نمودارهای گانت را قلب و روح مدیریت پروژه می دانند. به بیان ساده، نمودارهای گانت نوعی نمودار میله ای افقی برای پیگیری پیشرفت کار هستند. نمودار وظایفی را که باید در محور عمودی و زمان در محور افقی انجام شود را نشان می دهد. یکی از جنبه های کلیدی نمودار گانت، جدول زمانی رویدادها است.

به شما یک نگاه اجمالی از پیشرفت همه پروژه ها در یک فضای کاری می دهد.

ابزارهای همکاری

شما به توانایی تولید انواع گزارش برای یک پروژه نیاز دارید.

شما به یک تقویم مخصوص پروژه نیاز دارید که بتوان آن را با همه اعضای تیم به اشتراک گذاشت.

داشبوردها

و این لیست کوتاهی از ابزارهایی است که برای تلاش های مدیریت پروژه خود به آنها نیاز خواهید داشت.


منبع: https://www.zdnet.com/article/what-is-a-project-management-tool-and-can-it-help-you-be-more-productive/#ftag=RSSbaffb68

تابلوهای کانبان به شما یک نشانه بصری از وضعیت هر کار برای یک پروژه می دهد. هر تابلوی پروژه به ستون‌هایی با نام تقسیم می‌شود (مانند To Do، Doing، Done)، که در آن می‌توانید کارت‌هایی را که هر کار را برای پروژه نشان می‌دهند، تقسیم کنید. به عنوان مثال، در ستون To Do خود، می توانید کارت هایی برای کارهای زیر اضافه کنید:

  • ظرف ها
  • خشکشویی
  • خريد كردن
  • صورتحساب
  • مشق شب
مثلا می توانید از تابلوهای کانبان استفاده کنید و به یک کارت هم مهلت ندهید. با این حال، نمودار گانت برای موثر بودن به جدول زمانی بستگی دارد. بنابراین، اگر یک چارچوب زمانی واقعی برای هر کار ندارید، نمودار گانت احتمالاً مناسب نیست.

تقویم

اگرچه مطمئناً می‌توانید یک پروژه کوچک را با یک تقویم و یک تخته سفید مدیریت کنید، اما وقتی پروژه‌ها پیچیده‌تر می‌شوند، ابزارهای قدرتمندتری مورد نیاز است. در اینجا لیست کوتاهی از ابزارهای معمولی که در یک پلت فرم مدیریت پروژه پیدا خواهید کرد، آمده است.

تابلوهای کانبان

تابلوی کانبان اینگونه کار می کند.

نمودار گانت

پروژه شما تا حد زیادی از ابزارهای همکاری مانند ویرایش اسناد، ارتباط و به اشتراک گذاری فایل سود خواهد برد.

گزارش نویسی

شما می توانید هر یک از آن کارت ها را در ستون To Do شروع کنید. بگو وقت شستن ظرف هاست. قبل از شروع می توانید کارت Dishes را از ستون To Do به ستون Doing منتقل کنید. سپس، وقتی کار را کامل کردید، کارت ظروف را از انجام دادن به انجام شده منتقل می‌کنید.

ابزارهای مدیریت پروژه در اشکال مختلفی وجود دارند و اکثر خدمات ترکیبی از ابزارهای معمولی را ارائه می دهند و حتی برخی ابزارهای منحصر به فردی را توسعه داده اند که ممکن است در جای دیگری پیدا نکنید.