آرتمیس: فضاپیمای Orion با سوختن تصحیح مسیر اول قدم بعدی را به سمت ماه برمی‌دارد

ناسا نیز کالیبره شد سیستم ناوبری نوری و تصاویر را با استفاده از فضاپیما جمع آوری کرد دوربین ها.

ماموریت کنترل قصد دارد چندین سوخت اصلاح مسیر دیگر را در سفر انجام دهد. ناسا قصد دارد روز پنجشنبه با استفاده از رانشگرهای کمکی، یک مسیر خروجی دوم را بسوزاند. اینها برای اکثر سوختگی های تصحیح مسیر استفاده خواهند شد.

ناسا در یک پست وبلاگی خاطرنشان می کند: “سوختگی موتور اصلی جبار را برای اولین بار آزمایش کرد و مسیر فضاپیما را به سمت ماه تنظیم کرد.”

شاید آرتمیس اول فضاپیمای اوریون را در راه خود به ماه فرستاده باشد، اما کار سخت برای ناسا هنوز تمام نشده است. پس از پرتاب در اوایل صبح روز چهارشنبه با سیستم پرتاب فضایی ناسا، فضاپیمای اوریون اکنون اولین سوخت اصلاح مسیر خود را برای به حرکت درآوردن آن به سمت ماه برای ماموریت 25.5 روزه خود در اطراف سطح ماه تکمیل کرده است.

Orion چند ساعت پس از بلند شدن از مرحله فوقانی SLS جدا شد و شروع به سوختگی تزریقی 18 دقیقه ای از طریق ماه کرد که آن را به سمت ماه پیش برد. پس از جدا شدن، با ماژول خدمات آژانس فضایی اروپا (ESA) شروع به پرواز کرد.

سایر محموله های SLS گنجانده شده است 10 دستگاه CubeSats کوچک برای تحقیقات متمرکز بر ماه، خورشید، سیارک نزدیک به زمین و زمین.

نمایی از داخل کپسول آرتمیس I Orion.

تصویر: تلویزیون ناسا

در ساعت 9:32 صبح چهارشنبه، 16 نوامبر، کنترل‌کننده‌های پرواز در مرکز کنترل ماموریت در مرکز فضایی جانسون ناسا در هیوستون، اولین سوختگی تصحیح مسیر خروجی را با استفاده از ماژول خدمات ESA انجام دادند.

به گفته ناسا، این CubeSat ها توسط تایمر از یک آداپتور متصل به مرحله بالایی SLS مستقر شدند.

آرتمیس اول اولین ماموریت از چندین ماموریت آرتمیس است که در دهه آینده برنامه ریزی شده است. آرتمیس یک ماموریت بدون خدمه است که به اطلاع رسانی ماموریت های آتی آرتمیس با خدمه برای اکتشاف طولانی مدت در اعماق فضا کمک می کند.


منبع: https://www.zdnet.com/article/artemis-orion-spacecraft-takes-next-step-towards-the-moon-with-first-course-correction-burn/#ftag=RSSbaffb68ویژگی SLS و Orion a ترکیبی از 55 موتور و موتور برای راندن اوریون از سکوی پرتاب، دور ماه و بازگشت به زمین.

کنترل‌کننده‌های پرواز در هیوستون همچنین آزمایش‌هایی را برای تأیید اینکه چهار بال آرایه خورشیدی جبار مطابق مدل‌ها و شبیه‌سازی‌هایی که ناسا برای طراحی بال‌ها استفاده کرد، انجام دادند. ناسا این را با شلیک پیشرانه های سیستم کنترل واکنش Orion آزمایش کرد. می‌خواهد ببیند بال‌های آرایه خورشیدی چگونه به آن توالی شلیک خاص واکنش نشان می‌دهند.

همچنین: آرتمیس چیست؟ هر آنچه که باید در مورد ماموریت ماه جدید ناسا بدانید

orion-interior-view-fd1-1024x576.png