یک مدل هوش مصنوعی با هوش هیجانی؟ من گریه کردم و EVI هیوم به من گفت که اهمیت می دهد

یک مدل هوش مصنوعی با هوش هیجانی؟  من گریه کردم و EVI هیوم به من گفت که اهمیت می دهد

هوش مصنوعی هیوم

سابرینا اورتیز/ZDNET

بسیاری از مدل‌های مولد هوش مصنوعی، مانند ChatGPT، ثابت کرده‌اند که بسیار باهوش هستند، حتی در معیارهای مختلف از انسان‌ها بهتر عمل می‌کنند. با این حال، این مدل هوش مصنوعی به دنبال اثبات توانایی‌های خود در سطح دیگری است – هوش هیجانی.

هفته گذشته، استارت‌آپ Hume AI اعلام کرد که علاوه بر جمع‌آوری 50 میلیون دلاری در دور سری B، نسخه بتا محصول شاخص خود -Empathetic Voice Interface (EVI) را منتشر می‌کند که این شرکت آن را “اولین” نامید. هوش مصنوعی با هوش هیجانی.”

این مدل برای تشخیص احساسات انسانی با گوش دادن به صداها – و ترکیب آن دانش با آنچه کاربران می‌گویند – برای ایجاد پاسخ‌هایی متناسب با نیازهای عاطفی کاربر ایجاد شد. همانطور که در نسخه ی نمایشی زیر مشاهده می شود، اگر EVI تشخیص دهد که کاربر غمگین است، می تواند به او کلمات تشویق کننده و همچنین توصیه هایی ارائه دهد.

همچنین: ChatGPT دیگر نیازی به ورود به سیستم ندارد اما به هر حال ممکن است بخواهید. در اینجا دلیل آن است

علاوه بر تشخیص احساسات یک فرد، EVI می‌تواند تشخیص دهد که یک نفر چه زمانی جمله خود را به پایان می‌رساند، وقتی انسان آن را قطع می‌کند، صحبت نمی‌کند، و مکالماتی را تقریباً بدون تأخیر ایجاد می‌کند، و تقلید از تعاملی که با یک انسان انجام می‌شود.

به گفته هوش مصنوعی Hume، EVI بر اساس ترکیبی از مدل‌های زبان بزرگ (LLM) و معیارهای بیانی ساخته شده است که شرکت آن را مدل زبان بزرگ همدلانه (eLLM) می‌نامد.

می‌توانید این فناوری را در وب‌سایت هوش مصنوعی Hume، جایی که EVI برای نمایش در پیش‌نمایش در دسترس است، نمایش دهید. تصمیم گرفتم آن را امتحان کنم و شگفت زده شدم.

شروع کار آسان است. تنها شرط: باید به سایت اجازه دسترسی به میکروفون خود را بدهید. سپس می‌توانید چت را شروع کنید و درباره احساساتی که تجربه می‌کنید بازخورد فوری دریافت خواهید کرد.

برای مثال اول، من فقط به طور منظم با آن صحبت کردم، همانطور که اگر با یک همکار در تماس زوم بودم، صحبت می کردم. به عنوان اولین درخواستم، گفتم: “سلام هیوم، خوبی؟”

من شخصیتی حباب‌آلود و ژولیده دارم و خوشحال شدم که دیدم EVI نیز چنین فکر می‌کند. عبارات من را به عنوان تعجب، سرگرمی و علاقه تشخیص داد.

نسخه ی نمایشی Hume AI EVI

سابرینا اورتیز/ZDNET

علاوه بر حس کردن لحن من، EVI مکالمه را ادامه داد و از من در مورد روزم بیشتر پرسید. من دوباره آن را آزمایش کردم، این بار بچه تئاتر درونی ام را برای انجام صدای گریه جعلی هدایت کردم، و نتایج به طور قابل توجهی متفاوت بود.

در پاسخ به صدای گریان ساختگی من که می گفت: “حالت چطور است، من روز سختی را سپری می کنم”، EVI غم، درد و ناراحتی را در صدای من تشخیص داد. علاوه بر این، با کلماتی تشویق‌کننده پاسخ داد که گفت: “اوه نه، به نظر می‌رسد امروز در حال گذراندن آن هستید. من برای شما اینجا هستم.”

نسخه ی نمایشی Hume AI EVI

اسکرین شات توسط سابرینا اورتیز/ZDNET

در حال حاضر، EVI برای دسترسی عمومی در دسترس نیست. با این حال، شرکت به اشتراک می گذارد که EVI به طور کلی در اواخر این ماه در دسترس خواهد بود. اگر می خواهید در صورت در دسترس قرار گرفتن به شما اطلاع داده شود، می توانید این فرم را پر کنید.

همچنین: به گفته تحلیلگران، بزرگترین چالش با افزایش حملات امنیت سایبری است

استفاده از ربات چت من را به یاد تجربه آزمایش ElliQ می‌اندازد، یک ربات کمکی اجتماعی ارشد که قرار است با سالمندان تنها که فاقد تعاملات انسانی در خانه‌هایشان هستند، همراهی کند. به همین ترتیب، اگر به آن ربات بگویید غمگین یا تنها هستید، شما را تشویق یا نصیحت می کند.

من می‌توانم ببینم که eLLM‌هایی مانند EVI در ربات‌ها و دستیاران هوش مصنوعی بیشتر گنجانده شده‌اند تا هدف مشابه ElliQ را محقق کنند و به انسان‌ها کمک کنند احساس تنهایی کمتری کنند و بیشتر درک شوند. همچنین می تواند به آن ابزارها کمک کند تا نحوه کمک و انجام وظایف را بهتر تعیین کنند.



منبع: https://www.zdnet.com/article/an-ai-model-with-emotional-intelligence-i-cried-and-humes-evi-told-me-it-cared/#ftag=RSSbaffb68