گوگل از تجارت خدمات اینترنت اشیا خارج می شود. مایکروسافت برعکس عمل می کند

در حالی که مایکروسافت به عنوان بخشی از استراتژی‌های اینترنت اشیا و محاسبات لبه‌ای خود به شدت به شرکای خود متکی است، همچنان به ساخت سرویس‌های IoT پایدار خود و ادغام آنها با Azure ادامه می‌دهد. طرح “ابر هوشمند/لبه هوشمند” مدیرعامل ساتیا نادلا در حال تبدیل شدن به یک بازی محاسباتی توزیع شده انتها به انتها هوشمند است.

(من تقریباً با آنچه AWS در فضا دارد آشنا نیستم، اما یک جستجوی سریع نشان می دهد که مجموعه کاملی از خدمات اینترنت اشیاs برای صنعتی، تجاری و خودرو. همچنین FreeRTOS، زمان اجرای لبه منبع باز IoT Greengrass و یک کیت توسعه دهنده برای دستگاه های IoT آموزش محور را ارائه می دهد. مانند مایکروسافت، AI/ML به نظر می‌رسد یک بار کاری کلیدی در اینجا باشد. برخلاف مایکروسافت، AWS همچنین دارای حضور قابل توجهی در اینترنت اشیاء خانگی/مصرف‌کننده است.)

با این حال، در کنفرانس توسعه دهندگان بیلد شرکت در ماه می، مقامات مایکروسافت چند جلسه در مورد استراتژی های در حال توسعه اینترنت اشیا و لبه شرکت ارائه کردند. چند نکته مهم:

  • مایکروسافت به دنبال پشتیبانی از کل دامنه تجاری اینترنت اشیا، از “لبه کوچک” (به معنی میکروکنترلرها/حسگرها/دستگاه های هدف ثابت) است. به “لبه سبک” Windows IoT Enterprise، Windows Server IoT و تجهیزات صنعتی، روبات ها و کیوسک ها؛ به “Havy edge” به معنای سرورهای ترکیبی، زیرساخت های همگرای بیش از حد (Azure HCI) و Azure Stack.
  • راه حل های اینترنت اشیا بیشتر و بیشتر شبیه مراکز داده کوچک هستند و مرزهای بین دستگاه ها، سرورها و ماشین های مجازی محو می شوند.
  • علاوه بر ادغام بهتر Azure، مایکروسافت به دنبال ایجاد امنیت بین سرویس‌ها و دستگاه‌ها برای ارائه‌های IoT خود است (که من فرض می‌کنم به معنای ادغام Azure Active Directory و سایر موارد است).

در میان پیشنهادات فعلی اینترنت اشیا مایکروسافت: Azure IoT Hub، سرویسی برای اتصال، نظارت و مدیریت دارایی های اینترنت اشیا. Azure Digital Twins که از «هوش فضایی» برای مدل‌سازی محیط‌های فیزیکی استفاده می‌کند. Azure IoT Edge، که تجزیه و تحلیل را به دستگاه های محاسباتی لبه می آورد. Azure IoT Central; ویندوز برای اینترنت اشیا، که به کاربران امکان می دهد با استفاده از ابزارهای مایکروسافت، راه حل های لبه بسازند. در بخش سیستم‌عامل اینترنت اشیا، مایکروسافت Azure RTOS، پلتفرم اینترنت اشیا بلادرنگ خود را دارد. Azure Sphere، پلت فرم و خدمات سیستم عامل میکروکنترلر مبتنی بر لینوکس. Windows 11 IoT Enterprise و Windows 10 IoT Core — یک پلتفرم قدیمی سیستم عامل اینترنت اشیا که مایکروسافت هنوز از آن پشتیبانی می کند اما از سال 2018 به طور قابل توجهی به روز نشده است.

من فکر می کنم که در آینده بیشتر در مورد اینترنت اشیا و چشم انداز محاسبات لبه ای به روز شده مایکروسافت بشنویم. کنفرانس IT حرفه ای Ignite 2022 در اواسط اکتبر، اگر نه قبل از آن.


منبع: https://www.zdnet.com/article/google-is-exiting-the-iot-services-business-microsoft-is-doing-the-opposite/#ftag=RSSbaffb68

پس از یک سازماندهی مجدد در آوریل امسال، که منجر به انتقال تیم های مهندسی IoT و PM Azure به گروه پلتفرم + Azure Edge شد، مایکروسافت در تلاش است تا تیم های اینترنت اشیاء و محاسبات لبه خود را ادغام کند و این پیشنهادات را به طور یکپارچه با Azure ادغام کند. مقامات مایکروسافت در آن زمان گفتند که می‌خواهند IoT/edge را با سرویس مدیریت ترکیبی Azure Arc شرکت ادغام کنند. Azure Stack، خانواده لوازم خانگی و محصولات زیرساخت بیش از حد همگرا (HCI). و Azure Edge Zones، خدمات ابری متصل به 5G آن که از امکانات لبه در دسترس است. با انجام این کار، مایکروسافت می تواند دستگاه های لبه را به عنوان قابل مدیریت از Azure در سراسر جهان معرفی کند.

من از آوریل امسال از مایکروسافت برای به‌روزرسانی برنامه‌های IoT و محاسبات لبه این شرکت درخواست کرده‌ام و بارها به من گفته شده است که زمان خوبی برای یک جلسه توجیهی نیست.

گوگل سرویس IoT Core خود را تعطیل خواهد کرد، این شرکت هفته گذشته فاش کرد. دلیل بیان شده آن: شریک می تواند خدمات و دستگاه های IoT مشتریان را بهتر مدیریت کند. (در مورد این ایده که حجم کاری اینترنت اشیا کلید رشد تجارت ابری است…)

مایکروسافت همچنین در بیلد امسال به شدت از ایده “حلقه ترکیبی” استفاده کرد. مفهوم: برنامه های ترکیبی قادر خواهند بود به صورت پویا منابع را به صورت محلی بر روی رایانه های شخصی و در فضای ابری تخصیص دهند. ابر به یک منبع محاسباتی اضافی برای این نوع برنامه‌ها تبدیل می‌شود و برنامه‌های کاربردی – به‌ویژه برنامه‌هایی که دارای هوش مصنوعی/ML هستند – می‌توانند پردازش را به صورت محلی روی یک دستگاه لبه یا در فضای ابری (یا هر دو) انجام دهند. این مفهوم قطعاً متکی بر اینترنت اشیا و دستگاه‌ها و سرویس‌های لبه است که عمیق‌تر با Azure ادغام می‌شوند.

microsoftiotedgefutures

اعتبار: مایکروسافت