همانطور که تورم قیمت ها را افزایش می دهد، کارکنان می خواهند حقوق آنها نیز افزایش یابد

علیرغم تمایل به مذاکره در مورد حقوق و یافتن شغل جدید، اعتماد پاسخ دهندگان به توانایی خود برای انجام این کار نسبتاً پایین است. تنها 10 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که به توانایی خود برای مذاکره درباره حقوق و مزایا بسیار مطمئن هستند و اکثر پاسخ دهندگان گفتند که فقط تا حدودی اعتماد به نفس دارند.

دیدن: با ادامه افزایش هزینه های زندگی، کارمندان بیشتری خواستار کار ترکیبی هستند

به دلیل این نگرانی ها، جستجوی شغل افراد بیشتر از حد معمول طول می کشد. 43 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که در سال گذشته در مقایسه با جستجوهای شغلی که در گذشته انجام داده اند، زمان بیشتری برای یافتن شغل از آنها گرفته شده است.


منبع: https://www.zdnet.com/article/as-inflation-increases-prices-employees-want-their-salaries-to-increase-too/#ftag=RSSbaffb68

یک سوم از پاسخ دهندگان که FlexJobs مورد بررسی قرار گرفت تورم عامل بزرگی در تصمیم گیری شغلی آنهاست، در حالی که 46 درصد گفتند که یا یک عامل یا یک عامل کوچک است. تنها 17 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که تورم بر تصمیمات شغلی آنها تأثیری ندارد.

بازار کار فناوری با کاهش سرعت استخدام شرکت‌های بزرگ فناوری مانند گوگل و مایکروسافت، این تأثیرات را احساس کرده است.

زنی که از لپ تاپ خود روی میز-در-اداره-کار-استفاده می کند و به نظر استرس دارد

تصویر: گتی/جی یونو

نیروی کار فشار تورم را احساس می کند و این باعث می شود مردم بیشتر به حقوق خود توجه کنند. در واقع، در یک نظرسنجی اخیر از بیش از 4000 متخصص، 80٪ گفتند که تورم بر تصمیمات شغلی آنها تأثیر می گذارد. این تصمیمات شامل این بود که آیا آنها باید به دنبال شغل جدید با حقوق بالاتر باشند یا سعی کنند با کارفرمای خود برای دریافت حقوق بالاتر مذاکره کنند.

دیدن: با توقف استخدام و اخراج، آیا حباب برای کارگران فناوری در شرف ترکیدن است؟

نتایج مشابهی در زمانی که از پاسخ دهندگان پرسیده شد که چقدر به توانایی خود برای یافتن شغل جدید اطمینان دارند، به دست آمد، به طوری که تنها 12٪ گفتند که بسیار مطمئن هستند و 45٪ گفتند که فقط تا حدودی اعتماد به نفس دارند.

تورم باعث شده است که بسیاری از شرکت ها استخدام را متوقف کنند، کارمندان را اخراج کنند و پیشنهادات خود را لغو کنند. از آوریل 2022، 25 درصد از پاسخ دهندگان اخراج شده اند یا شخصی را می شناسند که این کار را انجام داده است، و 18 درصد از پاسخ دهندگان در نظرسنجی پیشنهاد شغلی لغو شده اند یا فردی را می شناسند که یک پیشنهاد لغو شده است.