چگونه یک پوشه را در شبکه خود در MacOS به اشتراک بگذارید

این را می توان در هر تکرار مدرن MacOS انجام داد، بنابراین لازم نیست نگران نصب نرم افزار شخص ثالث باشید. تنها چیزی که نیاز دارید MacOS و یک حساب معتبر روی دستگاه است. بیایید مهمانی را شروع کنیم.

همچنین: بهترین مک ها

صفحه کاربران اشتراک گذاری MacOS.

پنجره اشتراک گذاری تنظیمات ترجیحی سیستم در MacOS.

پنجره مدیریت حساب SMB در MacOS Monterey.

همچنین: نحوه ایجاد یک MacOS Finder Quick Action جدید با Automator

گزینه اشتراک گذاری که در پنجره System Preferences یافت می شود.

تصویر: جک والن

هنگامی که اشتراک گذاری فایل را فعال کردید، می توانید پوشه های مشترک و دسترسی کاربر را اضافه کنید. فرض کنید یک حساب کاربری ویژه برای دسترسی به پوشه های مشترک اضافه کرده اید (که در تنظیمات سیستم > کاربران و گروه ها انجام می شود). با در دسترس بودن آن کاربر، روی + در زیر Users (در تنظیمات برگزیده سیستم > اشتراک گذاری) کلیک کنید، کاربر را از پنجره بازشو انتخاب کنید، و پس از اضافه شدن کاربر به لیست، دسترسی مورد نیاز را افزایش دهید.

افزودن کاربران به ویژگی اشتراک گذاری MacOS.

تصویر: جک والن

اینجاست که ممکن است کمی مشکل باشد. باید به دایرکتوری مشترک اجازه دسترسی بدهید. ممکن است بخواهید برای این منظور یک حساب کاربری ویژه در مک بوک یا آی مک خود ایجاد کنید. در غیر این صورت، باید به همه کاربران اجازه دسترسی به پوشه‌های به اشتراک‌گذاشته‌شده را بدهید، که ممکن است کمی یک مشکل امنیتی باشد.

همچنین: نحوه ایجاد مکان های شبکه مختلف در MacOS برای اتصالات انعطاف پذیرتر

فعال کردن اشتراک گذاری از داخل ابزار تنظیمات سیستم MacOS.

تصویر: جک والن

از این ویژگی با دقت استفاده کنید و می‌تواند با ساده‌سازی اشتراک‌گذاری فایل‌ها با همکاران و خانواده‌تان، گردش کار روزانه‌تان را کمی آسان‌تر کند.


منبع: https://www.zdnet.com/article/how-to-share-a-folder-to-your-network-in-macos/#ftag=RSSbaffb68

اولین کاری که باید انجام دهید این است که اشتراک گذاری فایل را فعال کنید. System Sharing را در برنامه System Preferences باز کنید. روی منوی Apple در گوشه سمت چپ بالای دسکتاپ کلیک کنید و System Preferences را انتخاب کنید. از پنجره System Preferences، روی اشتراک گذاری کلیک کنید.

پنجره تنظیمات سیستم MacOS.

فعال کردن کاربران برای اشتراک جدید ما.

تصویر: جک والن

دو نفر از مک استفاده می کنند.

سیب

مهم است بدانید که وقتی کاربری برای این منظور ایجاد می‌کنید، می‌توانید یکی از مجوزهای زیر را به آن‌ها بدهید:

اما چگونه انجام می شود؟ از آنجایی که این MacOS است، فرآیند در واقع بسیار ساده است و به طور کامل از طریق رابط کاربری گرافیکی (برخلاف لینوکس، که اغلب به کمی جادوی خط فرمان نیاز دارد) انجام می شود.

همچنین: چگونه یک پوشه را در MacOS رمزگذاری کنیم تا داده های حساس را از چشمان کنجکاو دور نگه داریم

الزامات

شما هنوز تمام نشده اید. روی دکمه Options کلیک کنید و از پنجره بازشو، روی کادر انتخاب مرتبط با کاربری که می‌خواهید برای اشتراک‌گذاری فعال کنید، کلیک کنید. از شما خواسته می شود رمز عبور کاربری خود را تایپ کنید. پس از احراز هویت موفقیت‌آمیز، روی Done کلیک کنید و اشتراک‌گذاری آماده است. هر کسی که نام کاربری و رمز عبور کاربر را داشته باشد می‌تواند به آن پوشه در سراسر شبکه شما دسترسی داشته باشد (نحوه انجام این کار به سیستم عامل آنها بستگی دارد).

و این دقیقاً همان چیزی است که من به شما نشان خواهم داد که چگونه انجام دهید — پوشه های خود را از طریق رابط کاربری گرافیکی به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری یک پوشه در شبکه شما راهی آسان برای دسترسی سایر کاربران به فایل های مورد نیاز است. با انجام این کار، دیگر مجبور نیستید آن فایل‌ها را ایمیل کنید یا روشی کمتر کارآمد دیگر ارائه دهید.

چگونه یک پوشه را در شبکه خود در MacOS به اشتراک بگذارید

برای فعال کردن این ویژگی، روی کادر مربوط به اشتراک‌گذاری فایل کلیک کنید.