نحوه پیکربندی مکالمات به عنوان اولویت در اندروید (و چرا باید)

برای افزودن یک مکالمه به اولویت، آن را از لیست مکالمات غیر اولویتی یا اخیر بیابید و روی آن ضربه بزنید تا گزینه ها نمایان شوند. باید Priority، Default و Silent را ببینید. همچنین گزینه‌هایی برای حباب کردن این مکالمه، پاپ روی صفحه، پیکربندی صدا، نمایش نقطه اعلان و لرزش را خواهید دید. مطمئن شوید که حداقل روی اولویت برای مکالمه ضربه بزنید و سپس آن را در صورت نیاز سفارشی کنید.

لیست مکالماتی که می توان به بخش اولویت اضافه کرد.

نوار لغزنده ویژگی Bubble ON/OFF.

ویژگی مورد بحث گفتگوهای اولویت دار نامیده می شود. هنگامی که یک مکالمه را به عنوان اولویت تعیین کردید، بخش مخصوص به خود را در Notification Shade دریافت می کند که گرفتن آنها را آسان تر می کند.

قبل از اینکه وارد این موضوع شوید، به دقت فکر کنید که چه مکالماتی را می‌خواهید به عنوان اولویت اضافه کنید. اگر مکالمات زیادی به این ویژگی اضافه کنید، به هر حال غرق در آب خواهید شد و احتمالاً در پایان از دست خواهید داد. برای این منظور، عاقلانه انتخاب کنید.

الزامات

اکنون، مکالمات را به لیست اضافه می کنیم. برای انجام این کار، به Settings > Notifications > Conversations بروید. در پنجره ایجاد شده، سه بخش را خواهید دید:

  • مکالمات اولویت دار: مکالماتی که به عنوان اولویت تنظیم کرده اید.
  • مکالمات بدون اولویت: مکالماتی که تغییراتی در آنها ایجاد کرده اید (مانند انتقال آنها به اولویت و خارج).
  • مکالمات اخیر: مکالمات اخیری که هرگز به اولویت اضافه نشده اند.

پیامک زن در اندروید.

اووه کرجیچی/گتی ایماژ

همانطور که اشاره کردم، این ویژگی در اندروید 11 وارد شد، بنابراین شما به دستگاهی نیاز دارید که حداقل آن نسخه از سیستم عامل را اجرا کند. همچنین برای افزودن به چند مکالمه نیاز دارید که می‌توانید از برنامه پیام‌های اندروید، فیس‌بوک مسنجر، اسلک، واتس‌اپ و غیره استفاده کنید. این تمام چیزی است که شما نیاز دارید. بیایید این را در اولویت قرار دهیم.

من نمی توانم دروغ بگویم… من مکالمات را در اندروید از دست داده ام. اتفاق می افتد. بیشتر اوقات من قربانی این می شوم زیرا یا به طور تصادفی همه اعلان ها را بدون اینکه متوجه باشم پیامی وجود دارد که ندیده بودم پاک کرده ام یا به سادگی زیر رگبار پیام ها و چت های مسنجر مدفون شده است.

پنجره تنظیم اعلان ها برای مکالمه در اندروید 13.

در برخی موارد (مانند فیس‌بوک مسنجر)، آن مکالمات در حباب‌هایی قرار می‌گیرند که ظاهر می‌شوند و تا زمانی که آنها را حذف نکنید، در صفحه اصلی شما باقی می‌مانند.

فعال کردن ویژگی حباب در اندروید 13.

تصویر: جک والن

مکالمه به راحتی به لیست اولویت در اندروید اضافه می شود.

تصویر: جک والن

خوشبختانه، با شروع اندروید 11، گوگل قابلیتی را اضافه کرد که به شما کمک می کند تا مکالمات مهم تر را از دست ندهید.

سه بخش از مکالمات را در اینجا خواهید یافت: اولویت، غیر اولویت، و اخیر.

تصویر: جک والن همچنین: چگونه از اضافه کردن لانچرهای برنامه های اندروید به صفحه اصلی گوشی خود جلوگیری کنیم

همچنین: نحوه متوقف کردن برنامه ها از سایه اعلان در اندروید 13

در این مرحله، مکالماتی که به لیست اولویت اضافه کرده اید اکنون (حداقل) در بخش اولویت در Notification Shade یا به صورت حباب در صفحه اصلی شما نمایش داده می شوند. این یک راه عالی برای اطمینان از اینکه چیزی از مخاطبینی را که باید در اولویت در نظر گرفته شوند، از دست نمی دهید.


منبع: https://www.zdnet.com/article/how-to-configure-conversations-as-priority-in-android-and-why-you-should/#ftag=RSSbaffb68

همچنین: بهترین گوشی های اندروید

نحوه اضافه کردن مکالمات به عنوان اولویت در اندروید

با استفاده از مکالمات اولویت، از آن زمان تاکنون حتی یک پیام مهم را از دست نداده ام.

اولین کاری که انجام می دهید این است که مکالمات حباب را فعال کنید. اگرچه این یک الزام نیست، اما به این معنی است که مکالماتی که از برنامه‌هایی که حباب‌ها را پشتیبانی می‌کنند اضافه می‌کنید، سپس همه مکالماتی را که به عنوان اولویت اضافه می‌شوند حباب می‌کنند و سپس به صورت حباب‌های شناور در صفحه اصلی شما ظاهر می‌شوند. برای فعال کردن حباب ها، به Settings > Notifications > Bubbles بروید. در صفحه به دست آمده، روی نوار لغزنده ON/OFF ضربه بزنید تا در موقعیت روشن قرار گیرد.