چگونه به راحتی فونت ها را در لینوکس بر اساس هر کاربر نصب کنیم

یکی از مواردی که باید به خاطر داشته باشید این است که روش هایی را که توضیح خواهم داد فقط فونت ها را بر اساس هر کاربر نصب می کنند. بنابراین اگر چندین کاربر در سیستم خود دارید و همه آنها نیاز به دسترسی به آن فونت ها دارند، باید همان مراحل را از حساب خود طی کنند.

چگونه به راحتی فونت ها را در لینوکس بر اساس هر کاربر نصب کنیم

زمانی که من برای اولین بار استفاده از لینوکس را شروع کردم، افزودن فونت های جدید به سیستم ممکن است کمی مشکل ساز باشد. این به ویژه در هنگام برخورد با فونت های TTF. با این حال، در طول پنج یا چند سال گذشته، نصب فونت در لینوکس بسیار آسان شده است.

ایجاد یک پوشه جدید در مدیر فایل گنوم

تصویر: جک والن

یک دایرکتوری ایجاد کنید تا همه آن فایل های فونتی را که دانلود می کنید در خود جای دهد. حتی بهتر از آن، آن دایرکتوری را روی یک هارد دیسک خارجی ایجاد کنید، بنابراین اگر سیستم عامل خود را دوباره نصب کنید، آن فونت ها همچنان در دسترس خواهند بود.

همچنین: این دو دسکتاپ لینوکس ساده ترین گزینه ها برای کاربران جدید هستند

نحوه نصب فونت ها در دسکتاپ Cinnamon

نصب فونت ها در KDE Plasma به همان سادگی در GNOME است.

تصویر: جک والن

نصب فونت در گنوم بسیار ساده است.

تصویر: جک والن

نحوه نصب فونت ها در دسکتاپ KDE Plasma

من قصد دارم شما را با نصب فونت ها در محیط های دسکتاپ GNOME، KDE Plasma و Cinnamon راهنمایی کنم. بله، شما همچنین می توانید این کار را از طریق خط فرمان انجام دهید، اما هدف من این است که به شما نشان دهم این فرآیند چقدر می تواند آسان باشد و خط فرمان به نوعی آن هدف را شکست می دهد.

همچنین: نحوه اضافه کردن فونت به فتوشاپ

البته به خاطر داشته باشید که هر یک از این روش ها فقط فونت ها را به گونه ای نصب می کنند که برای آن کاربر قابل دسترسی باشد. همچنین، اگر برنامه‌هایی مانند GIMP یا LibreOffice باز دارید، احتمالاً باید کار خود را ذخیره کنید، برنامه را ترک کنید و دوباره باز کنید تا فونت‌های تازه نصب شده را بشناسد.

فرآیند نصب فونت ها روی دسکتاپ KDE Plasma بسیار شبیه است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که فایل را دانلود کنید، آن را استخراج کنید، روی فایل TTF دوبار کلیک کنید و (از پنجره نمایش فونت)، روی Install کلیک کنید.

روی یک نقطه خالی در مدیر فایل کلیک راست کرده و New (یا Create New > Folder — بسته به دسکتاپ خود) را انتخاب کنید. به پوشه جدید یک نام بدهید و Enter را بزنید.

نصب کننده فونت GNOME.

نصب کننده فونت دسکتاپ Cinnamon.

شما باید یک دکمه Install را در گوشه بالا سمت راست ببینید. روی آن دکمه کلیک کنید و فونت به طور خودکار نصب می شود و برای برنامه های دسکتاپ قابل دسترسی خواهد بود.

بعدی دسکتاپ Cinnamon است. همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، روند تقریباً یکسان است: فونت را دانلود کنید، آن را استخراج کنید، روی فایل TTF دوبار کلیک کنید و روی Install کلیک کنید.

واقعن به همین سادگی است.

مدیر فایل پیش فرض خود را باز کنید و به دایرکتوری والد (مانند درایو خارجی) که پوشه را در خود جای می دهد بروید.

در واقع، مهم نیست که از چه محیط دسکتاپ استفاده می کنید، زیرا توسعه دهندگان کار قابل توجهی را برای ساده کردن این کار تا حد امکان انجام داده اند. باور نکنید… سپس ادامه دهید.

منوی راست کلیک در مدیر فایل گنوم.

نصب فونت ها روی دسکتاپ Cinnamon به همان اندازه ساده است.

تصویر: جک والن

با ایجاد آن پوشه، مطمئن شوید که تمام فونت های دانلود شده خود را در آن ذخیره کرده اید (تا در صورت نیاز بتوانید دوباره از آنها استفاده کنید).

نحوه نصب فونت در دسکتاپ گنوم

نصب کننده فونت KDE Plasma.

من یک جمع آوری فونت هستم. بخشی از دلیل آن طراحی جلد کتاب و مواد بازاریابی برای کمک به تبلیغ آن کتاب ها است. به همین دلیل، من تمایل زیادی به استفاده از فونت های هنری دارم تا به برجسته کردن مطالب کمک کنم.

زن خلاقی که یک فنجان قهوه در دست دارد در حالی که روی میز چوبی در یک اتاق روشن کار می کند.

iStockphoto/Getty Images

و بنابراین، بدون بحث بیشتر، بیایید به نصب برسیم.

الزامات

قبل از اینکه به فرآیند نصب فونت ها بپردازیم، می خواهم از یک گردآورنده قدیمی فونت که صدها مورد را نصب کرده است، توصیه هایی به شما بدهم.

ابتدا بیایید نگاهی به نحوه نصب فونت ها در محیط دسکتاپ گنوم بیندازیم. پس از اینکه فونت هایی را که می خواهید نصب کنید دانلود کردید، احتمالاً باید آنها را استخراج کنید (زیرا معمولاً به عنوان یک فایل ZIP دانلود می شوند). برای انجام این کار، روی فایل کلیک راست کرده و Extract Here را انتخاب کنید. با این کار یک پوشه جدید ایجاد می شود. روی آن پوشه جدید دوبار کلیک کنید تا باز شود و باید فایل یا فایل های TTF را ببینید. روی یکی از فایل های TTF دوبار کلیک کنید تا نمایشگر فونت باز شود.

آسان-پیزی.


منبع: https://www.zdnet.com/article/how-to-easily-install-fonts-in-linux-on-a-per-user-basis/#ftag=RSSbaffb68

همچنین: لینوکس از سوء استفاده های امنیتی جدی Wi-Fi طفره می رود