هوش مصنوعی می تواند بازی را با مواد شیمیایی برای همیشه مورد استفاده در ساخت تراشه تغییر دهد

هوش مصنوعی می تواند بازی را با مواد شیمیایی برای همیشه مورد استفاده در ساخت تراشه تغییر دهد

تکنسین آزمایشگاه در حال بازرسی تولید دارو در اتاق کنترل آلودگی

رودسوانگ/گتی ایماژ

به گزارش بلومبرگ، دولت ایالات متحده در حال برنامه ریزی برای مشارکت با اتحادیه اروپا در یک ابتکار هوش مصنوعی برای حذف مواد شیمیایی مضر از فرآیند ساخت تراشه است.

ایالات متحده و اتحادیه اروپا پیش نویس یک اتحاد پیشنهادی را تهیه کرده اند که در آن آژانس های دولتی از هوش مصنوعی برای تعیین چگونگی حذف مواد پلی فلورینه (PFAS) از فرآیند تولید نیمه هادی ها استفاده می کنند. طرح پیشنهادی بخشی از مذاکرات گسترده تر در نشست های این هفته شورای تجارت و فناوری ایالات متحده و اتحادیه اروپا در بلژیک است.

همچنین: هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در حال مهندسی آینده در این ۹ رشته هستند

به گزارش بلومبرگ، در بیانیه آمده است: «ما قصد داریم به کار برای شناسایی فرصت‌های همکاری تحقیقاتی در مورد جایگزین‌هایی برای استفاده از مواد پر و پلی فلورینه (PFAS) در تراشه‌ها ادامه دهیم. به عنوان مثال، ما قصد داریم استفاده از ظرفیت‌های هوش مصنوعی و دوقلوهای دیجیتال را برای تسریع در کشف مواد مناسب برای جایگزینی PFAS در تولید نیمه‌رساناها بررسی کنیم.»

PFAS که به عنوان “مواد شیمیایی برای همیشه” نیز شناخته می شود، سالهاست که در فرآیند تولید استفاده می شود. با این حال، تجزیه آنها تقریبا غیرممکن است و اغلب در محصولاتی که انسان استفاده می کند و مصرف می کند، ظاهر می شود. در واقع، PFAS تقریباً در تمام دستگاه‌های فناوری، در غذاهایی که انسان‌ها می‌خورند و حتی در بدن آن‌ها یافت شده است که خطرات بالقوه سلامتی را افزایش می‌دهد. PFAS همچنین به آلودگی در سراسر جهان کمک می کند.

منابع بلومبرگ می گویند که ایالات متحده و اتحادیه اروپا نگران هستند که چین به سرمایه گذاری هنگفت در تولید نیمه هادی های بالغ ادامه دهد که اگرچه قدرتمند نیستند، اما به شدت در صنعت و برنامه های دولتی استفاده می شوند. طبق گزارش‌ها، غرب نگران این است که چین در غیاب فرآیندهای جدید تولید، جایگاه خود را به عنوان تراشه‌های بالغ تثبیت کند و مشکل امنیتی بین‌المللی حتی بزرگ‌تری ایجاد کند.

صرف نظر از این، در بیانیه ایالات متحده و اتحادیه اروپا مشخص نیست که این کشورها دقیقاً چگونه قصد دارند از هوش مصنوعی برای مبارزه با این مشکل استفاده کنند. طرح پیشنهادی همچنین نمی گوید که چه مدت طول می کشد تا به استفاده از PFAS رسیدگی شود. در واقع، بیانیه ایالات متحده و اتحادیه اروپا به طور قطع در جزئیات کوتاه است.

همچنین: 3 ماده شیمیایی که در کارگاه خود نیاز دارید (و برای چه استفاده کنید)

«ما در نظر داریم، در صورت لزوم، به جمع‌آوری و اشتراک‌گذاری اطلاعات غیرمحرمانه و اطلاعات بازار درباره سیاست‌ها و اقدامات غیربازاری ادامه دهیم، متعهد شویم در مورد اقدامات برنامه‌ریزی‌شده با یکدیگر مشورت کنیم و ممکن است اقدامات مشترک یا مشارکتی برای رسیدگی به اثرات تحریف‌کننده بر بازار ایجاد کنیم. زنجیره تامین جهانی برای نیمه هادی های قدیمی.



منبع: https://www.zdnet.com/article/ai-could-change-the-game-on-the-forever-chemicals-used-to-make-chips/#ftag=RSSbaffb68