فروش رایانه های شخصی در حال کاهش است. این برای قیمت رایانه جدید شما چه معنایی دارد؟

به‌طور خلاصه، رایانه‌های شخصی گران‌قیمت به خوبی به فروش می‌رسند، زیرا فروش مصرف‌کننده و آموزش کاهش یافته است. محموله‌های رایانه‌های شخصی ارزان‌تر از سال 2021، در بحبوحه ترس‌های تورمی و مشکلات زنجیره تأمین صنعت، به کاهش ادامه داده است، زیرا فروشندگان کروم‌بوک‌های کمتری تولید می‌کنند، زیرا آنها به دنبال سود در رایانه‌های شخصی ویندوزی رده بالا هستند.

اپل در ماه ژانویه گزارش داد که پایگاهی از 1.8 میلیارد دستگاه در سراسر جهان نصب کرده است که شامل آیفون، آی پد و مک است.


منبع: https://www.zdnet.com/article/pc-sales-are-falling-what-does-that-mean-for-the-price-of-your-new-computer/#ftag=RSSbaffb68همچنین: Windows 11 22H2: چگونه می‌توان آخرین به‌روزرسانی سیستم‌عامل مایکروسافت را دریافت کرد و چه چیزی در آینده در راه است

کاهش تقاضا به علاوه مشکلات زنجیره تامین به این معنی است که محموله های رایانه های شخصی در سه ماهه سوم (سه ماهه سوم) سال 2022 15 درصد کاهش یافته است و در مجموع به 74.2 میلیون دستگاه رسیده است. بر اساس شمارش اولیه IDC در ردیاب دستگاه محاسبات شخصی خود در سراسر جهان.

Linn Huang، معاون تحقیقاتی دستگاه‌ها و نمایشگرها در IDC، گفت که علاوه بر حجم محموله‌ها، تحلیل‌گران به شدت روند ASPها را در این سه ماهه زیر نظر خواهند داشت.

اپل در سه ماهه سوم 10 میلیون مک فروخت که رشد سالانه 40.2 درصدی را نشان داد و سهم 13.5 درصدی از فروش جهانی رایانه های شخصی را به خود اختصاص داد. اپل در سال 2020 اولین تراشه سیلیکونی اپل غیراینتل M1 خود را برای مک‌ها و برخی از آی‌پدها عرضه کرد که به احیای مک‌بوک ایر و مک مینی خود کمک کرد و در عین حال عمر باتری را برای سری مک‌بوک پرو خود بهبود بخشید. در ماه ژوئن، مک بوک ایر و پرو خود را با تراشه M2 به روز کرد. گفته می شود که اپل یک آیپد پرو جدید مبتنی بر M2 و همچنین به روز رسانی های M2 را برای مک مینی، مک پرو و ​​مک بوک پرو منتشر می کند.

گارتنر محموله‌های جهانی رایانه‌های شخصی در سه ماهه دوم 2022 گزارش شده است نسبت به سال قبل 12.6 درصد کاهش یافته است. اپل تنها فروشنده ای بود که در این دوره فروش بیشتری داشت. گارتنر تخمین می زند که اپل در سه ماهه دوم سال 2022 سهم بازار جهانی 8.8 درصد و سهم بازار آمریکا 15.3 درصد را در اختیار داشته است.

محموله های Lenovo، HP، Dell و Asus همگی در سه ماهه کاهش یافتند. سهم اپل از بازار رایانه‌های شخصی که شامل رایانه‌های رومیزی، نوت‌بوک‌ها و ایستگاه‌های کاری می‌شود، در حال حاضر 13.5 درصد است، در مقایسه با 8.2 درصد در سه ماهه مشابه سال قبل، که اپل را به عنوان تنها فروشنده با فروش رو به رشد باقی می‌گذارد – 40 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه گذشته. سال

دل که تمرکزش روی رایانه‌های شخصی تجاری رده بالاتر به حفظ رشد در سه ماهه اخیر کمک کرد، سهمی 16.1 درصدی دارد اما نسبت به سال گذشته 21.2 درصد کاهش داشته است. ایسوس با 7.5 درصد سهم، 5.5 میلیون دستگاه فروخته است.

گارتنر خاطرنشان کرد که برای حفظ سود، زیرا تورم منجر به افزایش هزینه‌ها می‌شود، صنعت رایانه شخصی می‌خواهد علیرغم تضعیف تقاضا، میانگین قیمت‌های فروش (ASP) را افزایش دهد. کاهش ترکیب رایانه‌های شخصی از کروم‌بوک‌ها، که تمایل به قیمت پایین دارند، و تغییر به سمت محصولات درجه یک نیز به افزایش میانگین ASP کمک کرد – اما افزایش موجودی، به‌ویژه در کانال مصرف‌کننده، می‌تواند باعث کاهش ASP به عنوان فروشنده شود. سعی کنید موجودی را کاهش دهید

“کمبودها در چند سال گذشته به شدت باعث تغییر ترکیب محصول به سمت پایان برتر شده است. این امر، همراه با افزایش هزینه قطعات و تدارکات، ASP ها را پنج چهارم متوالی افزایش داد و به 910 دلار در سه ماهه اول 22 رساند که بالاترین رقم از سال 2004 است. کاهش تقاضا، نوسان کامل تبلیغات و کاهش سفارشات، صعود ASP در سه ماهه دوم سال 22 معکوس شد. یک چهارم دیگر کاهش ASP نشان دهنده عقب نشینی بازار است.”

لنوو همچنان با 22.7 درصد سهم بر اساس 16.9 میلیون دستگاه، برترین فروشنده از نظر حمل و نقل است که نسبت به سال گذشته 16.1 درصد کاهش داشته است. HP با سهم 17.1 درصدی پس از 12.7 میلیون دستگاه در جایگاه دوم قرار دارد که نسبت به سال گذشته 27.8 درصد کاهش داشته است.

تاجر جوان در دفتر خانه کار می کند.  او در لباس های غیر رسمی تجاری است.

تصویر: Morsa Images/DigitalVision/Getty Images