بررسی Jabra Elite 5: تعادل کامل قیمت و ویژگی ها

در رنگ بژ طلایی خوب به نظر می رسد

متیو میلر/ZDNet

بسته‌های خرده‌فروشی شامل دو هدفون بی‌سیم، یک کیف شارژ با باتری یکپارچه، یک کابل کوتاه USB-A به USB-C و نوک هدفون ژل سیلیکونی در سه اندازه است. می‌توانید قاب هدفون‌ها را با هر کابل USB-C شارژ کنید، که وقتی فناوری موبایل USB-C زیادی در زرادخانه خود دارید، خوب است. همچنین از شارژ بی‌سیم Qi پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توانید آن را روی پد شارژ قرار دهید و بدون کابل نیز شارژ کنید.

در بخش شخصی‌سازی تنظیمات نیز سه گزینه وجود دارد، از جمله شخصی‌سازی ANC، انتخاب کنترل‌های دکمه‌ها و انتخاب زبان. به نظر من شخصی‌سازی ANC کمی ضعیف بود و واضح است که باید در محیطی باشید که نویز پس‌زمینه قابل‌توجهی دارد تا نوارهای لغزنده سرکوب نویز تأثیری بر عملکرد صدا داشته باشند. من با یک هواپیما سفر کردم تا وقتی نوارهای لغزنده را به اطراف می لغزیدم، بتوانم تفاوت بسیار جزئی در ANC را تشخیص دهم. با این حال، در یک محیط اتاق آرام، با حرکت دادن لغزنده هیچ تفاوتی نمی‌توانستم تشخیص دهم و شنوایی بسیار خوبی دارم.

یک دکمه فیزیکی بزرگ در سطح بیرونی Elite 5 قرار گرفته است و دکمه بی عیب و نقص کار می کند. من طرفدار شرکت‌هایی نیستم که از گیره یا ضربه زدن به ساقه برای کنترل‌های صوتی استفاده می‌کنند، بنابراین از راه‌حل دکمه‌ای ساده و مؤثر روی هدفون Elite 5 قدردانی می‌کنم. کنترل‌های دکمه شامل پخش/مکث، آهنگ بعدی، راه‌اندازی مجدد آهنگ، پاسخ/رد کردن تماس‌ها، بی‌صدا کردن، تغییر حالت صدا و دستیار صوتی است. هیچ گزینه دکمه ای برای کنترل صدا وجود ندارد.

در حالی که طولانی‌ترین عمر باتری در ایرباد بی‌سیم واقعی Jabra نیست، ۷ ساعت عمر باتری با ۲۱ ساعت دیگر که توسط کیس شارژ ارائه می‌شود، برای من در هر سناریویی بسیار مناسب است. هدفون ها همچنین از تشخیص درون گوش پشتیبانی می کنند، بنابراین اگر هدفون را بردارید، تماس ها قطع می شوند و موسیقی متوقف می شود. همچنین می‌توانید پاسخگویی خودکار تماس‌ها را فعال کنید تا زمانی که یک یا هر دو هدفون در گوش شما قرار می‌گیرد، تماس برقرار می‌شود.

در تنظیمات هدست سه گزینه وجود دارد. تجربه صوتی، تجربه تماس و پیکربندی هدست. گزینه‌های تجربه صوتی شامل تنظیمات مکث خودکار و HearThrough است. تجارب تماس شامل جابه‌جایی پاسخ خودکار، تغییر حالت بی‌صدا خودکار و تنظیمات Sideton برای تماس‌های فعال است. تنظیمات پیکربندی هدست شامل حالت‌های صدا برای جابجایی و تشخیص پوشیدن است.

جبرا دارد یک مجموعه کاملا هدفون های بی سیم واقعی با پیشنهادات فعلی از جمله Elite 7 Pro، Elite 7 Active، Elite 4 Active، و نخبگان 3. امروز جبرا اعلام کرد مدل الیت 5 و من از آنها برای چند هفته گذشته استفاده کرده ام.

برای دسترسی به تنظیمات بیشتر برای Elite 5، روی نماد چرخ دنده در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید. این قسمت به‌روزرسانی‌های میان‌افزار، تنظیمات هدست، تنظیمات شخصی‌سازی، دستیار صوتی، Spotify Tap، Find my Jabra، رتبه‌بندی Jabra Elite 5، ثبت Jabra Elite 5، راهنمای شروع سریع و راهنمای کاربر آنلاین را به شما نشان می‌دهد. می توانید انتخاب کنید که از یک دستیار صوتی (دستیار گوگل، سامسونگ بیکسبی، آمازون الکسا، سیری) در Elite 5 استفاده کنید. با فشار دادن و نگه داشتن روی هدفون سمت راست، دستیار صوتی انتخابی شما فعال می شود و این تنظیم پیش فرض قابل تنظیم نیست.

در 149.99 دلار (در حال حاضر به 130 دلار کاهش یافتالیت 5 تا زمانی که به دنبال یک تجربه حذف نویز فعال قدرتمند و قابل توجه نباشید، هدفون محکمی است. در حالی که ANC ظریف است، من در پرواز اخیر به موسیقی و پادکست گوش دادم و صداهای آزاردهنده پس‌زمینه هواپیما به خوبی حذف شد. در یک محیط ساکت، من متوجه ANC زیادی نشدم، اما دوباره ممکن است برخی از افراد ترجیح دهند چنین ANC قوی در گوش خود نداشته باشند.

بیشتر اوقات، من یک چرخ دنده استاندارد مشکی را برای بررسی می فرستم، بنابراین وقتی جبرا رنگ بژ طلایی خود را برای آزمایش فرستاد، خوشحال شدم. رنگ زرد روشن بر روی قاب و هدفون هایی با رنگ طلایی روی دو دکمه بیرونی بزرگ روی هر هدفون وجود دارد. هدفون‌هایی که دارای مقداری رنگ هستند در صورت افتادن نیز بسیار راحت‌تر پیدا می‌شوند.

همچنین: بررسی Jabra Elite 3: AirPods را فراموش کنید، این هدفون های 80 دلاری بیشتر با قیمت کمتر ارائه می کنند.

نرم افزار گوشی های هوشمند

  • برای تجربه کامل مورد نیاز است
  • تنظیمات و گزینه های گسترده
  • کنترل های دکمه را شخصی کنید
jabra-elite-5-2

را Jabra Elite 7 Pro به‌روزرسانی نرم‌افزاری را دریافت کردم تا به چند مورد از مشکلاتی که قبلاً با آن مدل داشتم رسیدگی کند و همچنین می‌بینم که قیمت آنها در حال حاضر به 129.99 دلار کاهش یافته است که 70 دلار کاهش یافته است. Elite 7 Pro کمی متفاوت از Elite 5 است و در حالی که آنها برای گوش من خوب هستند، من مناسب Elite 5 را ترجیح می دهم. 7 Pro عمر باتری کمی بیشتر می کند و برای تماس بهینه شده است.

آهنرباها به ایمن نگه داشتن هدفون ها در قاب کمک می کنند و همچنین به تراز کردن هدفون ها در جهت صحیح در محفظه کمک می کنند. آهنرباهای موجود در قاب به ویژه قوی هستند و به شما کمک می‌کنند تا هدفون‌ها را سریع و آسان تراز کرده و قرار دهید و تقریباً هدفون‌ها را از انگشتانتان دور می‌کنند. درب محفظه هدفون نیز مغناطیسی است، بنابراین به طور ایمن بسته می شود و مانع از افتادن هدفون می شود.

مسلماً، تشخیص اینکه کدام هدفون Jabra Elite برای شما بهترین است کمی چالش برانگیز است، اما من ابتدا با قیمت شروع می کنم زیرا همه آنها عملکرد بسیار خوبی دارند. Elite 5 با قیمتی شروع می شود که 50 دلار کمتر از جایی است که Elite 7 Pro عرضه شده است. با این حال، یک “پیشنهاد راه اندازی محدود” از سوی Jabra با 20 دلار تخفیف وجود دارد که آنها را در حال حاضر در همان قیمت قرار می دهد.

در هر هدفون سه میکروفون با فناوری سرکوب صدای باد تعبیه شده است که به بهبود کیفیت تماس کمک می کند. من از کیفیت تماس در Elite 5 بسیار راضی بودم و خوب است اعتماد کنیم که فرد آن طرف خط می تواند صدای شما را در اکثر محیط ها به وضوح بشنود.

همچنین: بررسی Jabra Elite 7 Pro: برای تماس های تلفنی برجسته خرید کنید، نه برای ANC

برنامه Jabra Sound Plus برای مدیریت تمام هدست های Jabra شما استفاده می شود. پس از جفت شدن Jabra Elite 5 و خارج کردن آن ها از جعبه شارژ، تمامی قابلیت های اپلیکیشن فعال می شود. وضعیت باتری، درصد و نماد گرافیکی برای هر هدفون (می‌توان آنها را به طور مستقل استفاده کرد) و جعبه شارژ نزدیک بالای صفحه نمایش نشان داده می‌شود.

پس از اینکه متوجه شدید که بالاترین سطح قیمت شما برای یک مجموعه چقدر است، برخی از ویژگی ها و عملکردها را بررسی کنید. Elite 5 عمر باتری کمی کمتر دارد و سطح مقاومت در برابر آب فقط کمی کمتر از Elite 7 Pro است. در مقایسه با Elite 3، Elite 5 دارای ANC و کیس شارژ بی سیم است، بنابراین برخی از ویژگی ها بین همه مدل ها تفاوت هایی وجود دارد.

مشخصات فنی

میکروفون ها شش میکروفون با کاهش صدای باد
لغو شدن سر و صدا ANC مجهز به Qualcomm QCC3050
اندازه بلندگو درایور 6 میلی متری
مقاومت در برابر گرد و غبار/آب IP57
کدک های صوتی SBC، AAC، aptX
عمر باتری 7 ساعت با 21 ساعت بیشتر توسط کیس شارژ ارائه می شود
اتصال بی سیم بلوتوث چند نقطه ای با جفت سریع گوگل، جفت سوئیفت مایکروسافت
وزن هدفون TBD

سخت افزار

  • کیس شارژ ایمن
  • شش میکروفون
  • دکمه های کنترلی بزرگ

چند گزینه Jabra در دسترس است، از جمله Elite 7 Pro و Elite 3، اما اگر به دنبال برند دیگری برای هدفون بی‌سیم هستید، این گزینه‌های دیگر را بررسی کنید.


منبع: https://www.zdnet.com/article/jabra-elite-5-review/#ftag=RSSbaffb68

Elite 5 تا زمانی که به دنبال یک تجربه حذف نویز فعال قدرتمند و قابل توجه نباشید یک هدفون محکم است.

jabra-elite-5-1

تناسب کامل و راحت با نکات سیلیکونی برای تنظیم دقیق تجربه صوتی

متیو میلر/ZDNet

خط پایین

طول عمر باتری در چند هفته گذشته مطابق با آگهی‌ها بوده است، من عاشق رنگ بژ طلایی هستم، هدفون‌های هدفون به طور ایمن در قاب قرار می‌گیرند، شارژ از طریق کابل یا پد شارژ بی‌سیم عالی است، موسیقی و فیلم‌ها بسیار عالی به نظر می‌رسند، و تماس‌گیرنده‌ها بسیار جذاب هستند. از کیفیت صدایم بسیار راضی هستم

جایگزین هایی که باید در نظر گرفته شوند

سه گزینه حالت صدا در زیر این قسمت با گزینه هایی برای ANC، HearThrough و خاموش قرار دارند. یک نوار لغزنده برای ANC ظاهر می شود، اما در ادامه به آن بیشتر می پردازیم. در زیر گزینه های حالت صدا بخشی برای اکولایزر موسیقی با شش گزینه از پیش تعیین شده و امکان ایجاد پیش تنظیم سفارشی خود نیز وجود دارد. در نهایت بخش Soundscape را پیدا کردیم که در آن می‌توانید از میان طیف گسترده‌ای از صداهای طبیعت، نویز پس‌زمینه یا محیط راحت برای گوش دادن به آن‌ها انتخاب کنید. این چهار ویجت را می توان با ضربه زدن روی دکمه Edit Widgets در پایین صفحه نمایش دوباره مرتب کرد یا روشن/خاموش کرد.