این مدیر عامل فناوری دو مهندس را به دلیل داشتن دومین شغل تمام وقت اخراج کرد، هشدار داد که آنها بخشی از یک روند جدید هستند.

مدیرعامل Canopy، دیویس بل، گفت که توسعه دهندگان ناشناس، که قبلاً در یک “شرکت فناوری بزرگ” نامشخص مانده بودند، پس از اینکه مدیریت مشکلاتی را در عملکرد آنها اعلام کرد، دستگیر شدند.

کار در صفحه کلید

تصویر: گتی ایماژ/ماریا کورنیوا

به عنوان مثال، چگونه اطمینان حاصل می کنید که یک کارمند در ساعاتی که برای کار قرارداد بسته شده است، کاری را انجام می دهد که برای انجام آن حقوق دریافت می کند؟ اگر کارمند شما بدون اینکه به شما بگوید یک کار تمام وقت جدید را شروع کند، چگونه متوجه می شوید که آنها در پایان هر ماه دو چک حقوقی مطالبه می کنند؟

گرایش به کار گرفتن مشاغل دوم مخفی – که به عنوان “بیکاری” نیز شناخته می شود – در برخی از گوشه های دنیای آنلاین مورد حمایت قرار گرفته است. در واقع، انجمن‌های Reddit و حتی وب‌سایت‌های کاملی وجود دارند که به کارگران راه دور (عمدتاً کارکنان فناوری) برای یافتن شغل دوم اختصاص داده شده‌اند – و آنها را از کارفرمایان خود پنهان می‌کنند.

او تعدادی از رفتارهای بالقوه “پرچم قرمز” را برای کارفرمایان به اشتراک گذاشت که باید مراقب آنها باشند و خاطرنشان کرد که اگرچه هیچ یک از آنها “به خودی خود نشانه ای از یک مشکل نیستند … ممکن است نشان دهنده یک بازیگر بد باشند.”

این شامل:

  • پس از پذیرش یک پیشنهاد شغلی، لینکدین خود را خصوصی کنید
  • عدم ثبت نام برای مزایا
  • خاموش کردن صفحه نمایش آنها در جلسات
  • زمان پاسخ آهسته در Slack و ایمیل
  • اغلب در جلسات دیر یا غایب بدون هیچ توضیحی
  • تجربه کار در شرکت‌های بسیار بزرگ، جایی که ممکن است پنهان کردن فعالیت/عدم فعالیت آسان‌تر باشد


منبع: https://www.zdnet.com/article/this-tech-ceo-fired-two-engineers-for-having-second-full-time-jobs-warns-theyre-part-of-a-new-trend/#ftag=RSSbaffb68به عنوان مثال، شرکت نرم افزاری Canopy فاش کرده است که اخیراً دو مهندس تازه استخدام شده را پس از اینکه متوجه شد آنها قبلاً در شرکت دیگری به طور تمام وقت مشغول به کار بوده اند، اخراج کرده است.

ببینید: روسای بیشتری از نرم افزار برای نظارت بر کارگران از راه دور استفاده می کنند. همه از آن راضی نیستند

شرکت خدمات مالی Equifax نیز اخیرا تعدادی از کارکنان خود را به دلیل انجام مخفیانه چندین شغل تمام وقت اخراج کرد.

با وجود تمام مزایایی که کار از راه دور به ارمغان می آورد، هیچ بحثی وجود ندارد که داشتن کارکنانی که منحصراً از خانه کار می کنند، چالش های مدیریتی خاصی را به همراه دارد.

کارفرمایان راضی نیستند: بل آن را به عنوان “شکل جدیدی از دزدی و فریب، و نه چیزی که یک فرد اخلاقی و صادق در آن شرکت کند” توصیف کرد.

بل در نهایت پس از دریافت سوءاستفاده مجبور شد بخش نظرات پست خود را قفل کند.

در حالی که ایده کار کردن با دو شغل تمام وقت، تصور بسیاری از کارمندان از جهنم است، واقعیت این است که اتفاق می افتد، و به نظر می رسد از زمانی که کار از راه دور به استاندارد تبدیل شد، رایج تر شده است – یا حداقل، راحت تر از بین می رود. زیاد.

ببینید: معضل WFH: چگونه تیم خود را بدون مدیریت خرد مدیریت کنید

زنگ در لینکدین نوشت: “این مربوط به شلوغی های جانبی یا مهتابی نیست” و گفت اینها افرادی بودند که دو شغل تمام وقت و همزمان “سعی می کردند همزمان در دو جلسه باشند و غیره”.

همانطور که توسط بیزینس اینسایدر(از طریق Ars TechnicaEquifax 24 نفر از کارکنان خود را پس از استفاده از محصول خود، The Work Number، اخراج کرد تا متوجه شود که برخی از کارکنان چندین نقش (در برخی موارد، حداکثر سه نفر) را انجام می دهند.

پاسخ‌ها به پست بل متفاوت بود: در حالی که برخی با اظهارات مدیرعامل Canopy موافق بودند، برخی دیگر استدلال می‌کردند که کارگران باید آزاد باشند تا مشاغل بیشتری را به شرط ارائه عملکرد ثابت داشته باشند، در حالی که دیگران پیشنهاد کردند که انجام چندین شغل ممکن است برای برخی از کارگران که با مشکل مواجه هستند ضروری باشد. با قیمت های بالا و دستمزد کم