این آیفون کلاسیک به تازگی توسط اپل به عنوان “وینتیج” معرفی شده است

اپل زمانی که فروش محصولات خود را «بیش از 5 و کمتر از 7 سال پیش» متوقف کرده است، محصولی قدیمی در نظر می گیرد. اپل یک محصول را منسوخ می‌داند که بیش از هفت سال پیش توزیع آن را برای فروش متوقف کرده است و به تازگی محصولی را اضافه کرده است. آیفون 6 به لیست محصولات قدیمی خود.

آیفون 6 نیز بخشی از شکست باتری بعدی اپل بود. در iOS 10.2.1 که در سال 2016 منتشر شد، اپل تغییراتی را برای جلوگیری از خاموش شدن غیرمنتظره و مدیریت قدیمی شدن باتری آن ها ارائه کرد و با اتهاماتی مبنی بر کاهش عمدی دستگاه های خود در طول زمان مواجه شد. تا سال 2018، اپل همچنان فروش سه ماهه آیفون را گزارش می کرد. در سه ماهه اول 2015، اولین سه ماهه کامل از زمان عرضه آیفون 6، این شرکت با فروش 74 میلیون آیفون، رکورد سودی را گزارش کرد که نسبت به سه ماهه اول 2014، 51 میلیون دستگاه افزایش داشت.


منبع: https://www.zdnet.com/article/this-classic-iphone-has-just-been-designated-vintage-by-apple/#ftag=RSSbaffb68

اپل آیفون 6 را که در سال 2014 عرضه شد به عنوان یک محصول قدیمی معرفی کرده است.

از طریق 9to5Macاپل قبلاً آیفون 6 پلاس را یک محصول قدیمی معرفی کرده بود، حتی با وجود اینکه این آیفون در کنار آیفون 6 عرضه شده بود. این به این دلیل است که اپل پس از توقف مدل پلاس، به فروش آیفون 6 در برخی مناطق ادامه داد. آخرین نسخه iOS که می تواند روی آیفون 6 اجرا شود، iOS 12 از سال 2018 است.

اپل در 14 سپتامبر 2014 از آیفون 6 و 6 پلاس رونمایی کرد که به ترتیب دارای صفحه نمایش 4.7 و 5.5 اینچی بودند. آنها با iOS 8 عرضه شدند و به تراشه A8 اپل و پردازنده کمکی M8 مجهز شدند. آن‌ها سبک‌تر، نازک‌تر بودند و نمایشگرهای بزرگ‌تری نسبت به آیفون 5 با وضوح بسیار بالاتر داشتند. همراه با iOS 8، اپل به لطف تراشه NFC جدید در مدل ها، پرداخت های خود را با Apple Pay افزایش داد.

همچنین: آیفون 14 پرو در مقابل آیفون 13 پرو: آیا جدیدترین آیفون ارزش ارتقا دارد؟

اپل هنوز هم گاهی اوقات آیفون 6 را اصلاح می کند و خدمات تعمیر و پشتیبانی ارائه می دهد. به عنوان مثال، اپل ماه گذشته یک پچ نادر را به آیفون 6، آیفون 6 پلاس و آیفون 5s ارائه کرد که دلیل آن یک نقص مهم در موتور WebKit سافاری بود که مورد حمله قرار گرفت. این اصلاح در iOS 12.5.6 ارائه شد و دوباره از iOS 15.6.1 پورت شد.

iphone-6-hero.jpg