انواع دوربین مدار بسته : کاربردهای دوربین ، بهترین دوربین چیست اعتماد شبکه پرهام | arya-cctv

از این نوع دوربین ها معمولا در فضاهای دارای نورکافی بهره می گیرند به دلیل آن که دارای دید در شب نیستند. یکی از نکات بسیار مهم و قابل توجه این است که برخی از گره های حسی شامل دوربین های امنیتی هستند که تصاویر ضبط شده را تجزیه و تحلیل می نمایند اما برای محافظت از حریم خصوصی افراد، این تصاویر را منتقل یا ذخیره نخواهند کرد. به صورت معمول تعداد محدودی برای استفاده توسط محققان ارشد جهت توسعه نرم افزار بینایی رایانه ذخیره خواهد شد و در اختیار افرادی خاص قرار خواهد گرفت. دوربین چشمی درب دیجیتال رم خور یک چشمی دیجیتال بی سیم قابل نصب بر روی درب آپارتمان و درب ضد سرقت است که امکان مشاهده و ذخیره تصویر جلوی درب را فراهم می‌کند.

  • ظرفیت هارد مورد نیاز باتوجه به تعداد دوربین ها ، حجم تصاویر گرفته شده(که متناسب با کیفیت افزایش می یابد)، مقدار ساعات تصاویر ضبط شده و تعداد روز های نگه داشتن آنها ، محاسبه می شود.
  • بنابراین شما می‌توانید ترتیبی دهید که تنها در صورت مشاهده چهره‌های ناآشنا به شما پیام هشدار داده شود.
  • دوربین های دام را می توان در قالب دوربین های آنالوگ یا دیجیتال تهیه کرد.
  • چشم انسان به طور طبیعی این توانایی را دارد که در منابع نوری مختلف با محیط خودش را تطابق داده و بالانس نور سفید را تنظیم نماید.
  • قبل از آنکه اقدام به خرید دوربین مداربسته مورد نظر خود کنید ابتدا لازم است تا دمای مکان مورد نظر را در زمستان بررسی کنید.
از جمله دوربین های تحت شبکه می توان به دوربین های پلاک خوان، دوربین های حرارتی، نقشه حرارتی و… اشاره کرد. از مزایای دوربین مداربسته تحت شبکه می توان به کیفیت بالای تصاویر، امکان ارتباط بی سیم و امکان ارسال همزمان تصویر و صدا اشاره کرد. دوربین های مداربسته با توجه به نیاز و کاربری دارای انواع گوناگونی هستند. تنوع در ساخت و تولید دوربین های مداربسته باعث شده تا بتوان از این سیستم ها در پروژه های بزرگ و کوچک استفاده کرد.

نظارت بر خیابان های شهر و جامعه انسانی:‌

گنبدهای PTZ می توانند بچرخند یا بر روی اشیای مورد نظر بزرگنمایی کنند. این دوربین ها می توانند از طریق اشعه مادون قرمز مادون قرمز برای دید در شب مورد استفاده قرار گرفته و یا فقط برای استفاده در روز در مکان های مختلف نصب گردند. آیا ارزان بودن سیستم مداربسته بر کیفیت آن تاثیر گذار است؟ پاسخ این سوال مطلقا مثبت نیست در مواقعی می تواند منفی باشد. به عبارت دیگر در نظر گرفتن نوع کاربری در انتخاب نوع سیستم مداربسته می تواند شما را از هزینه های اضافی رها کند. گذشته از این موضوع تعدیل کردن تعداد دوربین های مورد نیاز، استفاده از برندهای قیمت مناسب تاثیر زیادی بر قیمت سیستم مداربسته دارد. سیستم مداربسته آنالوگ و دوربین های مداربسته آنالوگ به مراتب از سیستم های تحت شبکه کم هزینه تر هستند پس در انتخاب سیستم ارزان قیمت می توانید از دوربین های آنالوگ استفاده کنید.

یعنی اینکه در صورت قطع شدن برق محلی، همچنان می‎توان از دوربین مدار بسته استفاده کرد. برای نگهداری و ذخیره کردن تصاویر در دوربین‌های مجله خبری دوربین مداربسته آریا مدار بسته آنالوگ، از دستگاه‌های DVR استفاده می‌شود. دستگاه DVR یا ضبط‌کننده تصاویر، وظیفه ذخیره کردن تصاویر را در حافظه خود دارد.

دوربین مداربسته هایک ویژن DS-2CE16D0T-ITPF

شما می توانید این دستگاه را به صورت 4 کانال (قابلیت نصب تا 4 دوربین)، 8 کانال (قابلیت نصب تا 8 عدد دوربین مداربسته) و به همین ترتیب با 16 و 32 کانال تصویر خریداری کنید. در مجموع می‌توان دوربین‌های مدار بسته را یک فناوری جدایی‌ناپذیر در زندگی امروز تلقی کرد. چرا که نظارت داشتن و کنترل کردن مکان‌های مختلف، در نبود چنین محصولاتی بسیار سخت خواهد بود.

http://66toolkit.ir