آمازون Roomba را تصاحب می کند: مدیر عامل iRobot می گوید آنها هرگز داده های شما را نمی فروشند

کالین آنگل، مدیر عامل iRobot (تصویر: iRobot)

دیوید گویرتز/صفحه نمایش

دیشب، Angle و iRobot در مورد این موضوع با من تماس گرفتند. آنها پاسخ زیر را به نگرانی هایی که من و دیگران به اشتراک گذاشتیم ارائه کردند.

headshotcolinangle1.jpg

روبات‌های جاروبرقی Roomba 900 اطلاعات نقشه‌برداری و ناوبری را از طریق vSLAM ضبط می‌کنند که روی ربات باقی می‌ماند. در تمام Roombasهای دارای WiFi، داده‌های استفاده (مثلاً چه مدت تمیز شد، چقدر طول کشید، آیا با کدهای خطایی مواجه شد، آیا درست کار می‌کند) می‌تواند به ابر ارسال شود تا در تلفن همراه مشتری نشان داده شود. دستگاه تصاویر مورد استفاده برای ناوبری به ابر ارسال نمی شوند.

همچنین مهم است که به این نکته اشاره کنیم که دوربین چیزها را مانند ما نمی بیند. ربات محیط خود را به عنوان الگویی از نقاط روشن و تاریک در میدان دید خود درک می کند. این الگو سری Roomba 900 را قادر می‌سازد تا موقعیت خود را روی نقشه محلی یا تأیید کند، بنابراین می‌تواند کل سطح یک خانه را تمیز کند. دوربین یک دوربین با وضوح پایین است که چندین نقطه از یک اتاق را ردیابی می کند، مانند لبه های یک میز یا تضادهای روشن و تاریک پنجره روی دیوار. از این نقاط مرجع برای ساختن و به روز رسانی مداوم نقشه اتاق های خود در خانه استفاده می کند.

در پاسخ:

داده هایی مانند عکس ها یا تصاویر گرفته شده از دوربین کجا ذخیره می شوند؟ آیا تا به حال در خارج از خانه ذخیره می شود؟ اگر چنین است، چگونه از داده های تصویری استفاده می شود؟ آیا فقط در حال تجزیه و ارسال به ربات است یا برای پر کردن یک پایگاه داده بزرگتر استفاده می شود؟

اگر کاربر موافقت کند که داده‌های نقشه‌اش در دستگاه تلفن همراهش قابل مشاهده باشد، نقشه‌ای که Roomba در حین کار تمیز کردن ایجاد می‌کند به ابر ارسال می‌شود و در آنجا پردازش و ساده‌سازی می‌شود تا یک نقشه کاربرپسند تولید شود که در نهایت در iRobot ظاهر می‌شود. برنامه HOME.

ما با هم آینده‌ای را خلق می‌کنیم که در آن ربات‌ها به مردم کمک می‌کنند تا زندگی غنی‌تری داشته باشند و در نهایت استقلال خود را با افزایش سن حفظ کنند. این مکالمات از این جهت مفید هستند که به شفافیت در مأموریت و تعهدات ما در قبال مشتریان اجازه می دهند – و تعهد ما به چالش کشیده و آزمایش می شود.

شکی نیست که یک ربات می تواند به هوشمندتر شدن خانه شما کمک کند. این داده‌هایی است که برای انجام کار خود جمع‌آوری می‌کند، و رابطه قابل اعتماد بین شما، ربات شما و iRobot، برای تحقق آن بسیار مهم است. اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می شود باید توسط مشتری کنترل شود و نه به عنوان یک دارایی داده یک شرکت برای بهره برداری. امروزه iRobot به این صورت است که داده ها را مدیریت می کند. مشتریان بر اشتراک گذاری آن کنترل دارند. من می خواهم کاملاً واضح بگویم که در آینده با داده ها اینگونه رفتار می شود.

من چند سوال اضافی برای Angle و iRobot داشتم که آنها نیز با مهربانی به آنها پاسخ دادند. همانند نامه آنگل در بالا، پاسخ های زیر به هیچ وجه ویرایش نشدند.

یادداشت سردبیر، 8 اوت 2022: در سال 2017، ما یک مصاحبه اختصاصی با کالین آنگل، مدیر عامل iRobot در مورد مسائل حفظ حریم خصوصی Roomba انجام دادیم. هفته گذشته آمازون خرید iRobot خود را اعلام کرد که جرقه‌ای شد سوالات حریم خصوصی Roomba دوباره. ما با Angle تماس گرفتیم تا تأیید کنیم که آیا خط مشی حفظ حریم خصوصی iRobot بدون تغییر باقی می ماند یا خیر، اما این شرکت هنوز پاسخی نداده است. در همین حال، این مصاحبه 2017 ما است. زمانی که پاسخی از iRobot دریافت کنیم، به‌روزرسانی می‌کنیم.

می توانید به روز رسانی های روزانه پروژه من را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید. حتما من را در توییتر دنبال کنید @DavidGewirtz، در فیس بوک در Facebook.com/DavidGewirtz، در اینستاگرام در Instagram.com/DavidGewirtzو در YouTube در YouTube.com/DavidGewirtzTV.




منبع: https://www.zdnet.com/article/exclusive-roomba-ceo-responds-to-spying-story/#ftag=RSSbaffb68

این یک تفسیر نادرست بود. [Angle] هرگز نگفته است که iRobot به دنبال فروش نقشه ها یا داده های مشتریان به شرکت های دیگر است. iRobot هیچ مکالمه ای با شرکت های دیگر در مورد تراکنش های داده نداشته است و iRobot داده های مشتریان را نمی فروشد.

این یک هفته چالش برانگیز بود من ربات هستم، شرکت سازنده جاروبرقی های روباتیک محبوب Roomba.

امیدوارم این به روشن شدن موضع ما کمک کند.

تشکر ویژه از ZDNet Jason Cipriani برای تسهیل بحث بین iRobot و ZDNet.

را رویترز گزارش نشان می دهد که iRobot چگونه در حال مذاکره برای فروش داده است. آیا می توانید پاسخ دهید که آیا این یک تفسیر نادرست از سوی گزارشگر بود یا یک اشتباه از طرف آنگل؟ آیا در واقع هرگز هیچ مذاکره پولی یا بحث بر سر داده ها وجود نداشت؟

اول از همه، iRobot هرگز داده های شما را نمی فروشد. ماموریت ما این است که به شما کمک کنیم خانه ای تمیزتر داشته باشید و به مرور به خانه هوشمند و دستگاه های موجود در آن کمک کنیم تا بهتر کار کنند.

خالصانه
کالین آنگل، رئیس، مدیر عامل و بنیانگذار iRobot

با یک شروع شد مصاحبه در رویترزکه در آن، کالین آنگل، مدیر اجرایی شرکت، تصور واضحی از این که iRobot داده‌های نقشه‌برداری خانه مصرف‌کنندگان را می‌فروشد، ارائه داد. ما داستان را برداشتیم و در اینجا به آن پرداختیم ZDNet. در ستونی که روز چهارشنبه منتشر شد، به پیامدهای امنیتی نگاه کردم و نامه ای سرگشاده به آنگل درباره نگرانی هایم نوشتم.

همچنین ممکن است بخواهید ربات شما با سایر دستگاه های متصل در خانه شما کار کند. برای این کار، ما همچنین به اجازه شما نیاز داریم و همیشه از وسایل ارتباطی امن بین دستگاه‌ها اطمینان می‌دهیم.