اپل این ویژگی را که بسیار از دست رفته بود را برای آیفون شما برمی گرداند


استفاده از تلفن هوشمند

تصویر: گتی ایماژ/خاویر لورنزو

اپل به تازگی iOS 16 beta 5 را منتشر کرده است و پس از انتقال آن به Control Center در آیفون X و نسخه های جدیدتر، درصد باتری را به نوار وضعیت iOS معرفی کرده است.

نشانگر درصد باتری در آیفون X و بعداً به دلیل فضای اضافی روی صفحه که توسط بریدگی ماژول Face ID در بالای صفحه در مجاورت نوار وضعیت مصرف می‌شد، قربانی شد. در عوض، کاربران این مدل‌ها مجبور بودند برای مشاهده درصد باتری در مرکز کنترل، انگشت خود را به پایین بکشند. در دستگاه‌های بدون Face ID، مانند آیفون 8، نشانگر درصد باتری همیشه در کنار نماد باتری قابل مشاهده است.

در نسخه بتای 5 iOS 16، اپل با قرار دادن عدد درصد در نماد باتری منهای نماد “%”، محدودیت فضا را برطرف می کند. برای مشاهده آن پس از نصب نسخه بتا، کاربران می توانند گزینه درصد باتری را در منوی باتری برنامه تنظیمات تغییر دهند. سپس درصد باتری را در نماد باتری در نوار وضعیت نمایش می دهد.

MacRumours یادداشت نشانگر درصد باتری در آیفون X، آیفون 12 و آیفون 13 در دسترس است، اما نه انواع “مینی” هر مدل و نه آیفون 11 و نه آیفون XR.

بسیاری از مردم در برابر تغییرات کوچک رابط کاربری مقاوم هستند، اما این احتمالا مورد استقبال بسیاری از کاربران آیفون قرار خواهد گرفت، اگرچه همه راضی نیستند (آستانه آن را به عنوان “زشت و زننده‘). کشیدن انگشت به پایین برای مشاهده درصد باتری در Control Center یک اقدام کوچک بود، اما به این معنی بود که نمی‌توانید فقط به صفحه قفل شده نگاه کنید تا دقیقا ببینید باتری چقدر آب دارد.

جدای از آن، هنگام گرفتن اسکرین شات از آیفون، یک اقدام جدید مفید نیز در دسترس است. پیش از این، پس از اشتراک‌گذاری یک اسکرین‌شات و سپس فشار دادن Done، می‌توانید Save to Photos، Save to Files یا Delete Screenshot را داشته باشید. از این نسخه بتا، می توانید کپی و حذف کنید.

اپل iOS 16 را در پاییز منتشر می‌کند و بر اساس نسخه‌های گذشته، باید حدود سپتامبر باشد. iOS 16 مجموعه ای از صفحه های قفل قابل تنظیم را معرفی می کند. شایعه شده است که اپل به لطف استفاده از فناوری صفحه نمایش LTPO، حالت صفحه نمایش همیشه روشن را در آیفون 15 مانند ساعت اپل معرفی می کند.


منبع: https://www.zdnet.com/article/apple-is-bringing-back-this-much-missed-feature-for-your-iphone/#ftag=RSSbaffb68