کارت امتیازی نوآوری iPhone 14 Pro: Homerun ها و strikeouts

iphone-14-pro-camera-shot

جیسون هینر/ZDNET

4. ما همچنان منتظر USB-C هستیم

واضح است که اپل هر سال انرژی زیادی و برخی از بهترین ذهن‌های خود را برای بهتر کردن این دوربین‌ها صرف می‌کند و امسال ما به‌روزرسانی‌های بسیار امیدوارکننده‌ای را دریافت کردیم. ابتدا سنسور اصلی از 12 مگاپیکسل به 48 مگاپیکسل می رسد. در حال حاضر، در بیشتر مواقع، نرم افزار کاری را انجام می دهد که به آن pixel-binning می گویند و آن 48 مگاپیکسل را به 12 فشار می دهد تا عکسی غنی تر، واضح تر و دقیق تر ایجاد کند. اما، حرفه‌ای‌ها همچنین می‌توانند با فرمت RAW عکاسی کنند تا تمام 48 مگاپیکسل را دریافت کنند و سپس از نرم‌افزاری مانند Adobe Lightroom برای بررسی جزئیات استفاده کنند.

استفاده از فولاد ضد زنگ در آیفون 14 پرو و ​​14 پرو مکس همچنان آن را به یکی از سنگین ترین گوشی های بازار تبدیل کرده است. اگر اپل از تیتانیوم مشابه آنچه در Apple Watch Ultra است استفاده می‌کرد – که بسیار سبک‌تر از چیزی است که من انتظار داشتم – در این صورت کار با مدل‌های iPhone 14 Pro بسیار آسان‌تر خواهد بود. اما سنگینی فعلی همراه با لغزنده بودن نوارهای فولادی اطراف لبه ها باعث می شود که به راحتی از دست شما خارج شود. اکثر مردم همچنان نیاز به قرار دادن قاب روی این گوشی دارند. و هنوز هم درست خواهد بود که بسیاری از زشت ترین کیس های جهان به برخی از زیباترین دستگاه های دنیا ختم می شود.

بیشتر: بدترین چیز در مورد آیفون 14 که فقط eSIM دارد

3. هنوز به یک مورد نیاز دارد

آیفون 14 همچنان از کانکتور لایتنینگ اختصاصی اپل برای شارژ و انتقال داده استفاده می کند – حتی اگر از نظر فناوری نسبت به USB-C پایین تر باشد. حتی تبلت‌های iPad Pro خود اپل نیز از سال 2018 از USB-C استفاده می‌کنند. دلایل آن واضح است: شارژ سریع‌تر و انتقال داده‌ها و امکان اتصال به لوازم جانبی بیشتر از جمله دوربین، پاور بانک، مانیتور و موارد دیگر. به‌علاوه، با وجود بسیاری از دستگاه‌های دیگر از لپ‌تاپ گرفته تا هدفون و نینتندو سوییچ که اکنون از USB-C استفاده می‌کنند، شارژ کردن همه آن‌ها با استفاده از یک کانکتور بسیار مناسب است.

iphone-14-pro-dynamic-island-top

همچنین مجموعه‌ای از انیمیشن‌های جدید وجود دارد که نشانگرهای تأیید فوری FaceID، اتصال AirPods، روشن کردن سوئیچ بی‌صدا، شارژ بی‌سیم و موارد دیگر را به شما ارائه می‌دهند. و انتظار می‌رود که عملکرد فعالیت‌های زنده بسیار مفیدتر شود زیرا برنامه‌های شخص ثالث شروع به استفاده از آن برای نشان دادن امتیازات ورزشی زنده، وضعیت سواری اشتراک‌گذاری، به‌روزرسانی‌های تحویل، تایمرهای تمرینی و سایر کاربردهایی می‌کنند که هیچ‌کس حتی تصورش را هم نکرده است. .

3. ارتقاء دوربین در سطح حرفه ای

حداکثر دو حباب دسترسی سریع می توانند در جزیره دینامیک زندگی کنند.

ژوئن Wan/ZDNET

صفحه نمایش همیشه روشن جدید از حسگر محیط برای کم نور کردن خود در محیط های تاریک استفاده می کند.

ژوئن Wan/ZDNET

دلتنگی ها

1. بدون زوم اپتیکال 10 برابر

iPhone-14-pro-lock-screen-allways-on-display

زوم اپتیکال 10 برابری S22 می تواند تصاویر بسیار واضحی را روی سوژه هایی که 50 تا 60 فوت دورتر هستند ثبت کند. اگر این لنزها روی یک دوربین DSLR یا بدون آینه بودند، زوم 3 برابری آیفون 14 تقریباً 77 میلی‌متر بود در حالی که زوم 10 برابری S22 تقریباً 230 میلی‌متر بود. سامسونگ نسل چهارم زوم اپتیکال 10 برابری خود را در شش ماه آینده عرضه خواهد کرد. در همین حال، ما باید حداقل یک سال دیگر صبر کنیم تا بتوانیم مشابه آن را در آیفون ببینیم.

2. سیم کارت فیزیکی از بین رفته است

دوربین جلو نیز با قابلیت‌های قوی‌تر در نور کم و اکنون فوکوس خودکار، ارتقای خوبی دریافت می‌کند که مخصوصاً برای سلفی‌های گروهی مفید است. دوربین فوق عریض به‌روزرسانی‌هایی دریافت می‌کند که نوید بهبود قابلیت نور کم آن را می‌دهد، که یک ضعف کلیدی بود. و سپس دوربین فیلمبرداری است. ویژگی قاتل سال گذشته، حالت سینمایی، به 4K ارتقا یافته و به شما امکان می دهد با سرعت 24 فریم در ثانیه، استاندارد طلایی برای ساخت فیلم، عکس بگیرید. و جدید امسال، دوربین فیلمبرداری همچنین حالت Action Mode را دریافت می کند، که اساساً تثبیت کننده سطح بعدی است که با هدف ایجاد حرکات به قدری روان است که شما نیازی به گیمبال ندارید. ما حتما آن را آزمایش خواهیم کرد.

4. یک صفحه نمایش قدرتمند جدید

این محدودیت eSIM همچنین می‌تواند سفر بین‌المللی به کشورهایی مانند چین را که از eSIM پشتیبانی نمی‌کنند دشوارتر کند. و می‌تواند دسترسی شما به اپراتورهای بی‌سیم کم‌هزینه مانند Ting را که هنوز از eSIM پشتیبانی نمی‌کند، محدود کند. به همین دلیل است که اپل همچنان سیم‌کارت‌های فیزیکی را در نسخه‌های بین‌المللی آیفون 14 خواهد داشت. در حالی که گسترش پشتیبانی از eSIM بسیار منطقی است – شاید حتی به سمت تبدیل آن به گزینه پیش‌فرض حرکت کند – انتخاب چندان مناسبی برای مصرف‌کننده نیست. سیم کارت فیزیکی را به طور کامل حذف کنید.

معرفی محصول پرچمدار اپل در سال 2022 در کتاب هاست و دستان ما اکنون به هم چسبیده اند. آیفون 14 پرو. امسال چگونه ارزیابی می شود؟ بیایید در مورد بهترین — و مهمترین — نوآوری در آیفون های جدید صحبت کنیم. بیایید در مورد آنچه که به دست نیاوردیم و هنوز منتظر چه چیزی هستیم صحبت کنیم.

نمایشگر عالی در آیفون سال گذشته ارتقای بزرگی در آیفون 14 پرو داشت. حداکثر روشنایی را تا 1600 نیت افزایش می دهد که با توانایی 5000 دلار مطابقت دارد. نمایشگر حرفه ای XDR برای مک. حتی می تواند تا 2000 نیت در فضای باز بشکند تا بتوانید همچنان صفحه نمایش گوشی را در نور کامل خورشید مشاهده کنید. در عین حال، حسگر دوم نور محیط را به پشت تلفن اضافه می کند تا کارایی و دقت را هنگام تنظیم خودکار سطح روشنایی بهبود بخشد. در همین حال، ویژگی ProMotion نمایشگر به‌طور خودکار نرخ تازه‌سازی را بین 10 هرتز و 120 هرتز تنظیم می‌کند تا عمر باتری را حفظ کند.

این ترکیب قدرت و کارایی همان چیزی است که اپل را قادر می سازد تا در نهایت یک صفحه نمایش همیشه روشن را در سال جاری به آیفون بیاورد. و با صفحه نمایش قفل سفارشی و ابزارک های جدید در iOS 16، نمایشگر همیشه روشن بسیار موثر اجرا می شود. فقط به توسعه دهندگان بیشتری نیاز دارد تا از آن استفاده کنند تا ویجت های قفل صفحه نمایش بیشتری برای انتخاب وجود داشته باشد.

همچنین: مقایسه مدل های جدید آیفون 14: کدام یک را باید بخرید؟

تمام آیفون - مدل - گرافیکی

Beth Mauder/ZDNET

ZDNET به قرار دادن تمام مدل های جدید آیفون 14 در بسیاری از سناریوهای مختلف دنیای واقعی در هفته ها و ماه های آینده ادامه خواهد داد. ما بررسی ها، روش ها، مقایسه ها و غواصی عمیق در مورد ویژگی های خاص خواهیم داشت. پس با ما همراه باشید. در اینجا چند لینک برای شروع شما وجود دارد:


منبع: https://www.zdnet.com/article/iphone-14-innovation-scorecard/#ftag=RSSbaffb68

به عنوان یک دوربین، آیفون همچنان بهتر و بهتر می شود – و امسال شاهد جهش های بیشتری در پیش بودیم. اما هنوز چیزی بزرگ را از دست داده است. من در مورد این واقعیت صحبت کرده ام که از سال 2010، آیفون را به عنوان تلفن شخصی و اندروید را به عنوان تلفن کار خود حمل کرده ام. و در چند سال گذشته، یک نوع عکس وجود دارد که من آیفون را بیرون نمی‌آورم، اما همیشه اندروید را بیرون می‌کشم. (در سال 2022، این به طور خاص Samsung S22 Ultra است). و این عکس هر چیزی است که بیش از 10 یا 20 فوت دورتر باشد، یعنی تمام چیزی که آیفون می تواند با زوم اپتیکال 3 برابری خود تحمل کند.

باید به خود یادآوری کنیم که با وجود نام محصول، این آیفون در واقع نسل شانزدهم آیفون است. و در طول یک دهه و نیم گذشته، هیچ محصولی تأثیری بزرگتر از این محصول بر جهان نداشته است. بنابراین هر بار که یک نسخه جدید وجود دارد، معنی خاصی دارد. نوآوری‌های آیفون بر زندگی میلیون‌ها نفر تأثیر می‌گذارد و همچنین بر بسیاری از محصولات دیگر – و نه فقط تلفن‌ها- تأثیر خواهد گذاشت.

SOS اضطراری برای زمانی است که خارج از محدوده دکل های تلفن همراه در یک منطقه دور افتاده هستید و شما را راهنمایی می کند تا تلفن خود را به سمت ماهواره بگیرید و یک درخواست اضطراری از پیش نوشته شده را برای ارسال کمک انتخاب کنید. امیدواریم هرگز نیازی به استفاده از هر یک از این ویژگی‌ها نداشته باشید، اما اگر این کار را انجام می‌دادید، مطمئناً می‌توانند تأثیر زیادی بر زندگی شما و افرادی که به شما اهمیت می‌دهند بگذارند. این نشانه دیگری از این است که چقدر این دستگاه ها به بخش مهمی از زندگی ما تبدیل شده اند.

2. یک رابط جدید برای اطلاعیه ها

خود آیفون 14 پرو دلیل دیگری را اضافه می کند که چرا USB-C امسال یک ویژگی بسیار خوشایند خواهد بود. آیفون جدید با قابلیت عکاسی با کیفیت 48 مگاپیکسلی ProRAW و فیلمبرداری در ProRes، می‌تواند عکس‌ها و ویدیوهای حرفه‌ای را ضبط کند که پس از آن باید برای ویرایش به رایانه منتقل شوند. اما اندازه فایل می تواند بسیار زیاد باشد. سرعت انتقال داده کابل‌های لایتنینگ حداکثر 480 مگابیت در ثانیه است، در حالی که USB-C می‌تواند 4 برابر آن را با سرعت 2 گیگابیت بر ثانیه و بالاتر انجام دهد. ممکن است اپل در نهایت مجبور شود توسط رگولاتورهای اروپایی به USB-C سوئیچ کند، اما در حال حاضر انتظار ادامه دارد.

بیشتر در راه است

بنابراین، نوآوری‌های برتر امسال کدامند و فرصت‌های از دست رفته چه بوده‌اند؟ بیایید آنها را تجزیه کنیم.

بازدیدها

1. ویژگی های ایمنی اضطراری

اگر آیفونی را در ایالات متحده بخرید، دیگر شامل سینی سیم کارت یا سیم کارت فیزیکی نخواهد بود. همه مدل‌های آیفون 14 ایالات متحده اکنون فقط eSIM هستند. و در حالی که این مزایا برای سهولت فعال‌سازی، سهولت تعویض حامل‌ها و سهولت اضافه کردن اعداد ثانویه دارد، معایب بزرگی نیز دارد. اول و مهمتر از همه حریم خصوصی است. با سیم کارت فیزیکی، هنوز مواردی وجود دارد که می‌توانید ناشناس باشید و ردیابی آن دشوار است. با eSIM، این کار بسیار سخت تر است.

در مدل‌های Pro، اپل بریدگی بسیار بدخیم – اگرچه متمایز – را با یک بیضی سیاه شکل قرص جایگزین کرده است. این شرکت همچنین نام آن را Dynamic Island گذاشته است. در حالی که هر دوی این انتخاب ها خنده های اولیه را به همراه داشت، به نظر می رسد اپل در واقع کار بسیار جالبی با این کار انجام داده است. این یک قسمت از صفحه نمایش که قبلاً بی استفاده بود، به یک عنصر رابط کاربری جدید برای رسیدگی به اعلان‌ها، چندوظیفگی و به‌روزرسانی‌های زنده تبدیل شده است. به عنوان مثال، هنگامی که در حال گوش دادن به یک آهنگ یا یک پادکست هستید و به برنامه دیگری تغییر می‌دهید، کاور آرت به دایره کوچکی تبدیل می‌شود که روی این بیضی سیاه لنگر انداخته است. اگر یک تایمر را شروع کنید، در یک دایره جداگانه در سمت دیگر ظاهر می شود.

اپل هم تشخیص تصادف خودرو و هم اضطراری SOS را از طریق ماهواره معرفی کرد. ویژگی Crash Detection از ترکیبی از سنسورها استفاده می‌کند تا تشخیص دهد که چه زمانی تصادف کرده‌اید و پیامی برای دیدن اینکه آیا به کمک نیاز دارید یا نه، ظاهر می‌شود. اگر پاسخ ندهید، به‌طور خودکار از طرف شما با خدمات اضطراری تماس می‌گیرد.