هر آنچه باید در مورد تراشه Apple M2 بدانید

به عبارت ساده تر، تراشه M2 نسخه پیشرفته تری از تراشه M1 است. ذکر این نکته ضروری است که تفاوت بین تراشه M1 و M2 به اندازه تفاوت بین تراشه اینتل و تراشه M1 قابل توجه نیست، اما همچنان قابل توجه است.

تراشه M2 در اصل برای کامپیوترهای مک ساخته شده بود و در حال حاضر در جدیدترین آنها یافت می شود مک بوک ایر و مک بوک پرو 13 اینچی. با این حال، شایعه شده است که این هفته اپل آیپد پروهای 11 اینچی و 12.9 اینچی مبتنی بر M2 را حذف خواهد کرد، که استفاده از تراشه را به بیش از رایانه های اپل گسترش می دهد. ما می توانیم انتظار داشته باشیم که اپل در آینده به گسترش پیاده سازی M2 خود در دستگاه های بیشتری ادامه دهد.

تفاوت بین M1 و M2 چیست؟

به زبان ساده، سخت افزار اپل با پردازنده M2 عملکرد بهتری نسبت به دستگاه هایی که روی سیلیکون قدیمی کار می کنند، خواهد داشت. بنابراین اگر یکی از بهترین دستگاه های اپل موجود در بازار را می خواهید، باید یکی از آنها را با پردازنده M2 خریداری کنید. با این حال، این افزایش عملکرد همراه با افزایش قیمت سخت افزار است. بنابراین، توصیه ZDNET به شما این است که مشخص کنید چه مشخصات عملکرد دستگاه برای شما مهم است و کدامیک نه. اگر لزوماً به سرعت یا حافظه بیشتر یا هر یک از ویژگی های پیشرفته تری که با تراشه M2 ارائه می شود نیاز ندارید، ممکن است منطقی باشد که مقداری پول پس انداز کنید و دستگاهی با تراشه M1 بخرید.


منبع: https://www.zdnet.com/article/everything-you-need-to-know-about-the-apple-m2-chip/#ftag=RSSbaffb68M2 با تمرکز بی‌وقفه ما بر عملکرد کم مصرف، پردازنده، پردازنده گرافیکی و موتور عصبی سریع‌تری ارائه می‌کند. و همراه با پهنای باند حافظه بالاتر و قابلیت‌های جدیدی مانند شتاب ProRes، M2 به سرعت فوق‌العاده نوآوری در سیلیکون اپل برای مک ادامه می‌دهد. “

چرا تراشه M2 ساخته شد؟

اپل از تراشه M2 خود، آخرین نسل از تراشه سیلیکونی سفارشی خود، در ماه ژوئن در جریان کنفرانس جهانی توسعه دهندگان (WWDC) رونمایی کرد. تراشه M2 نسخه ارتقا یافته تراشه M1 است که اولین تلاش اپل برای طراحی سیلیکون مبتنی بر ARM خود بود. M2 جدیدترین و کارآمدترین سیلیکون اپل است که دارای 18% CPU سریعتر، 35% GPU سریعتر و موتور عصبی 40% سریعتر از نسلهای قبلی و همچنین 50% پهنای باند حافظه بیشتر است.

چه دستگاه های اپل دارای تراشه M2 هستند؟

در نوامبر 2020، اپل اولین سیلیکون مبتنی بر ARM خود را به نام M1 رونمایی کرد و از تراشه‌های اینتل که قبلاً در رایانه‌های مک استفاده می‌شد، فاصله گرفت. مک‌های مبتنی بر سیلیکون اپل در مجموع عملکرد بسیار بهتری نسبت به تراشه‌های مبتنی بر اینتل دارند، از جمله عملکرد سریع‌تر، عمر باتری بهتر و راندمان حرارتی. طراحی تراشه های خود یک پیروزی برای اپل بود که دیگر مجبور نبود برای چیپ هایش به اینتل وابسته باشد و برای مشتریانی که مک با عملکرد بهتری داشتند.

در مقایسه با M1، M2 عملکرد CPU چند هسته‌ای 18 درصد بیشتر، تا دو هسته GPU اضافی، 50 درصد افزایش پهنای باند حافظه، 25 درصد عملکرد گرافیکی بالاتر در سطح قدرت M1 و تا 35 درصد عملکرد بالاتر در آن ارائه می‌کند. حداکثر، 25 درصد افزایش در تعداد ترانزیستورها، 2.3 برابر عملکرد سریعتر در همان سطح توان، 50 درصد افزایش در پهنای باند حافظه یکپارچه و 40 درصد افزایش در عملکرد موتور عصبی.

اپل علاوه بر M2 و M1، M1 Pro و M1 Max را نیز دارد. M2 که در سال 2022 رونمایی شد، برای نگهداری از آخرین فناوری‌ها، مانند پردازنده‌های نسل بعدی، پردازنده‌های گرافیکی، Secure Enclave و موتور عصبی اپل ساخته شده است.

آیا باید دستگاهی با پردازنده M2 بخرید؟

جانی سروجی، معاون ارشد فناوری‌های سخت‌افزار اپل گفت: «M2 نسل دوم تراشه‌های سری M را راه‌اندازی می‌کند و از ویژگی‌های قابل توجه M1 فراتر می‌رود».

همچنین: Apple M1 در مقابل M2: M1 Pro، Max و Ultra هنوز قدرتمندتر هستند – در حال حاضر

اپل M2

تصویر: اپل

Apple Silicon M2 چیست؟

مقایسه تراشه های M1 و M2

تصویر: اپل
ویژگی های کلیدی Apple M2

تصویر: اپل