پیمان تجارت سبز جوهر استرالیا، سنگاپور

به عنوان مثال، طبق توافق تجاری، سنگاپور و استرالیا از کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​(SMB) در توسعه مشترک فناوری های سبز و همچنین محصولات و خدمات حمایت خواهند کرد. این به شکل کمک های مالی و تلاش های تطبیق کسب و کار، که در آن وجوه می تواند برای توسعه و تجاری سازی محصولاتی که منجر به کربن زدایی فعالیت های اقتصادی می شود، استفاده شود.

بر اساس بیانیه مشترکی که روز سه شنبه توسط وزارت تجارت و صنعت (MTI) و وزارت پایداری و محیط زیست سنگاپور منتشر شد، هر دو کشور همچنین یک کارگروه فنی برای ایجاد اندازه گیری های آماری اقتصاد سبز تشکیل داده اند. این گروه در مورد استفاده از داده‌های زیست‌محیطی-اقتصادی برای تسهیل تصمیم‌گیری‌های سیاستی و گزارش‌دهی بحث خواهد کرد.

علاوه بر این، هر دو کشور در زمینه سیاست‌ها و طرح‌های پایداری زیست‌محیطی مرتبط با برچسب‌گذاری زیست‌محیطی همکاری خواهند کرد. توافق نامه ای که بین شورای محیط زیست سنگاپور و Good Environmental Choice استرالیا امضا می شود، به دنبال ایجاد شناخت متقابل و ترویج مشترک برچسب های زیست محیطی منتخب و قابلیت های ارتقای مهارت در چنین طرح هایی است.

دو کشور همچنین 372 کالای زیست محیطی و 155 خدمات زیست محیطی را شناسایی کرده اند که برای کاهش موانع تجاری تعرفه ای و غیرتعرفه ای تلاش می شود. سنگاپور با توصیف این دو فهرست «جاه طلبانه‌تر» از فهرست‌های موجود در سرتاسر جهان، گفت این فهرست‌ها «غیر جامع» هستند و به‌طور دوره‌ای مورد ارزیابی قرار می‌گیرند تا با تحولات بازار به‌روزرسانی شوند و بازخورد صنعت را در نظر بگیرند.

توافقنامه اقتصاد سبز سنگاپور و استرالیا اصول و همکاری را در هفت زمینه کلیدی، از جمله تجارت و سرمایه گذاری، تامین مالی سبز و انتقال، و همچنین انرژی پاک، کربن زدایی و فناوری مشخص می کند. این شامل 17 ابتکار مشترک است که در مجموع هدف آنها تسهیل همکاری در مناطق نوظهور است.

پلت فرم تأیید دیجیتال به دنبال کاهش هزینه های زیست محیطی از طریق روش های تجارت دیجیتال و ایجاد یک محیط تجارت بدون کاغذ است. این ابتکار هم پیمان جدید اقتصاد سبز و هم توافقنامه اقتصاد دیجیتال سنگاپور و استرالیا را که در سال 2020 امضا شد، در بر می گیرد.

هر دو کشور موانع غیر تعرفه‌ای را به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای کاهش هزینه‌های صادرکنندگان در بازارهای مربوطه و همچنین افزایش استقرار و دسترسی به فناوری سبز و کم آلاینده‌ها برطرف خواهند کرد.

استرالیا دهمین شریک تجاری بزرگ سنگاپور است، در حالی که سنگاپور پنجمین شریک تجاری بزرگ استرالیا است.

” [agreement] گان گفت: «با این کار، فرصت‌های رشد سبز و مشاغل خوب را تسریع می‌کنیم، در حالی که کربن‌زدایی را ترویج می‌کنیم و از انتقال آرام خود به اقتصاد سبز حمایت می‌کنیم. “

توافقنامه اقتصاد دیجیتال 2020 سنگاپور و استرالیا شامل چندین زمینه همکاری از جمله جریان داده های فرامرزی، پرداخت های دیجیتال و هوش مصنوعی است. هر دو کشور در آوریل 2022 همچنین توافقنامه ای را برای تسهیل تجارت و سرمایه گذاری در بخش فین تک مربوطه خود و تقویت روابط بین مقامات سیاست گذاری و تنظیم کننده ها امضا کردند.

پوشش مرتبط


منبع: https://www.zdnet.com/home-and-office/energy/australia-singapore-ink-green-trade-pact/#ftag=RSSbaffb68

سنگاپور و استرالیا با هدف ایجاد “قوانین و استانداردهای مشترک” که تجارت و پایداری زیست محیطی را هدایت می کند، یک توافق نامه اقتصاد سبز امضا کرده اند. این پیمان به عنوان اولین پیمان تجارت جهانی، شامل ابتکارات مختلفی از جمله تجارت فرامرزی انرژی پاک و پلتفرم های تجارت دیجیتال است.

دو کشور همچنین فرصت‌هایی را برای همکاری دوجانبه و بین‌المللی در زمینه استانداردها، مقررات فنی، اندازه‌شناسی و روش‌های ارزیابی انطباق در بخش‌های اقتصاد سبز شناسایی خواهند کرد. تلاش ها در اینجا کاهش هزینه های انطباق برای صادرکنندگان کالاهای زیست محیطی از طریق افزایش سازگاری و قابلیت همکاری است.

گان کیم یونگ، وزیر تجارت و صنعت سنگاپور گفت: “سنگاپور و استرالیا اقتصادهای باز با پیوندهای تجاری و سرمایه گذاری دوجانبه گسترده هستند. با تکیه بر این پایه قوی، ما موافقت نامه اقتصاد سبز را توسعه داده ایم که اولین توافقنامه در نوع خود است. مسیر یاب قوانین و استانداردها در پیشبرد تجارت و پایداری زیست محیطی.

یک تفاهم نامه بین کمیسیون تجارت و سرمایه گذاری استرالیا و شرکت سنگاپور نیز به دنبال ترویج و حمایت از تعامل بین مشاغل در بخش های اقتصاد سبز است. این امر با هدف تقویت تجارت و سرمایه گذاری دوجانبه در بازار از طریق فعالیت هایی مانند ماموریت های تجاری مشترک و ارتقای فرصت های اقتصاد سبز انجام شد.

همچنین برنامه‌هایی برای کار بر روی یک پلت‌فرم تأیید دیجیتال مبتنی بر چارچوب TradeTrust سنگاپور، که برای تسهیل تبادل اسناد تجارت دیجیتال در بین سیستم‌ها ایجاد شده بود، وجود داشت. این شامل یک ساختار اعتباربخشی برای تأیید برنامه های فنی است که با قوانین مربوطه مطابقت دارد.

همچنین برنامه‌هایی برای ایجاد یک گروه کاری مشترک برای توسعه معماری تجارت فرامرزی برق و تقویت اتصال انرژی منطقه‌ای وجود داشت. این امر ترتیبات موجود، از جمله موافقت نامه های تجارت آزاد را در صورت لزوم گسترش می دهد.