نگاهی به روال شبانه مریخ نورد Perseverance ناسا در مریخ

در نهایت، ابزار اسکن محیط های قابل سکونت با رامان و لومینسانس برای مواد آلی و شیمیایی (SHERLOC) در شب کار می کند زیرا حساس ترین تشخیص ها را در آن زمان ارائه می دهد. SHERLOC از دوربین‌ها، طیف‌سنج‌ها و لیزر برای جستجوی نشانه‌هایی از حیات میکروبی گذشته استفاده می‌کند.


منبع: https://www.zdnet.com/article/a-look-into-nasa-perseverance-rovers-nightly-routine-on-mars/#ftag=RSSbaffb68آزمایش استفاده از منابع اکسیژن در محل مریخ (MOXIE) زمان‌بندی تولید اکسیژن خود را در شب اجرا می‌کند، زیرا دمای هوا در آن زمان کمترین و متراکم‌ترین است، که دقیق‌ترین قرائت را به همراه دارد.

وقتی ماه بیرون می آید، برای اکثر کارگران در ایالات متحده، این به این معنی است که رسماً زمان استراحت، استراحت، کمی خواب و آمادگی ذهنی برای روز کاری بعدی فرا رسیده است. با این حال، هنگامی که دو قمر مریخ بیرون می آیند، یک کارگر بسیار سخت هنوز در سیاره سرخ کاری برای انجام دارد – مریخ نورد Perseverance.

وقتی هوا در مریخ تاریک می‌شود، دما بسیار شبیه به زمین کاهش می‌یابد، و این امر باعث می‌شود که استقامت از نیروی بیشتری برای گرم ماندن استفاده کند، که به معنای قدرت کمتر برای انجام کارهای دیگر است. با این حال، ثابت می‌شود که استقامت یک کارگر شب‌کار انعطاف‌پذیر است و در شب بیشتر از آنچه برخی ممکن است در طول روز انجام دهند، انجام می‌دهد.

تصویری که توسط Perseverance of Phobos، یکی از دو قمر مریخ گرفته شده است.

NASA/JPL-Caltech/ASU

دیدن: استقامت دوازدهمین نمونه مریخ خود را می گیرد

در طول شب، Perseverance به جمع آوری داده های آب و هوا از طریق تحلیلگر دینامیک محیطی مریخ (MEDA) ادامه می دهد. این داده های آب و هوا شامل مشاهداتی در مورد تلاطم، باد، بخار آب و تغییرات گرد و غبار و یخ آب در جو است. علاوه بر این، میکروفون Supercam صداهای 3 دقیقه‌ای ضبط می‌کند که به محققان درباره تلاطم‌های جوی در مقیاس کوچک می‌گوید.

فوبوس

یکی از نقش های شیفت شب مریخ نورد، خدمت به عنوان عکاس است. پس از قرار گرفتن در موقعیت، سیستم دوربین نصب شده روی دکل به نام Mastcam-Z از فوبوس، یکی از قمرهای مریخ عکس می گیرد. این عکس‌ها اندازه‌گیری مقدار گرد و غبار در جو شبانه را ارائه می‌دهند که می‌توان آن را با اندازه‌گیری‌های مشابهی که با نگاه کردن به خورشید در طول روز انجام می‌شود مقایسه کرد.

مریخ نورد استقامت در مریخ

NASA/JPL-Caltech

دیدن: بقایای فرودهای ناسا به مریخ هنوز در حال ایجاد اسرار کوچک در سیاره سرخ هستند

مریخ نورد کوچک و بامزه تمام روز و شب کار می کند تا داده های مربوط به یافته های مریخ خود را جمع آوری و به زمین ارسال کند. استقامت بیشتر فعالیت های خود را در طول روز انجام می دهد زیرا نور گرفتن تصاویر و استفاده از ناوبری خودکار را تسهیل می کند. طبق یک پست وبلاگ ناسا جمعه.