نحوه مشاهده رمزهای عبور ذخیره شده در MacOS

همچنین: 6 بهترین مدیر رمز عبور

نحوه مشاهده رمزهای عبور ذخیره شده در MacOS

من این را با گفتن اینکه شما واقعاً باید یک مدیر رمز عبور واقعی مانند Bitwarden را برای این کار در پیش بگیرید. با این حال، بسیاری از کاربران وجود دارند که نمی‌توانند برنامه دیگری را به این ترکیب اضافه کنند تا مشکل را اشتباه بگیرند.

آماده؟ بیا انجامش بدیم.

Apple MacBook Pro 13.3 اینچی M1 روی یک میز.

جیسون سیپریانی/ZDNET

تنها چیزی که برای این کار نیاز دارید دستگاهی است که MacOS را اجرا می کند. من در مک بوک پرو دارای MacOS Ventura 13.0 نشان خواهم داد، اما این روند باید در اکثر نمونه های مدرن سیستم عامل یکسان باشد. اگر نسخه‌ای از MacOS قدیمی‌تر از Ventura را اجرا می‌کنید، رابط کاربری کمی متفاوت خواهد بود، اما مراحل باید یکسان باشد.

ویژگی MacOS Passwords در تنظیمات سیستم یافت می شود.

تصویر: جک والن

همچنین: نحوه پیکربندی برنامه ها برای شروع به هنگام ورود با MacOS

به اندازه کافی گفت. چگونه از ویژگی استفاده می کنید؟ بگذار نشانت دهم.

الزامات

روی دکمه Edit کلیک کنید و می توانید جزئیات ورودی را ویرایش یا اضافه کنید.

تصویر: جک والن

همچنین می‌توانید آن ورودی‌ها را ویرایش کنید، که به شما امکان دسترسی به تولیدکننده رمزهای عبور تصادفی MacOS، امکان اضافه کردن یادداشت‌ها و حتی افزودن کدهای تأیید برای یک حساب را می‌دهد.

و این تمام چیزی است که برای مشاهده رمزهای عبور ذخیره شده خود در MacOS وجود دارد. از این ابزار عاقلانه استفاده کنید اما برای این منظور یک مدیر رمز عبور واقعی را نیز در نظر بگیرید. نه تنها مزایای ارائه شده در MacOS را به دست خواهید آورد، بلکه اکثر مدیران گذرواژه در بازار به میزان قابل توجهی بیشتر در راه زنگ و سوت ارائه می دهند.


منبع: https://www.zdnet.com/article/how-to-view-your-saved-passwords-in-macos/#ftag=RSSbaffb68در نزدیکی پایین نوار کناری سمت چپ، باید ورودی Passwords را ببینید. روی آن کلیک کنید و پس از درخواست، رمز کاربری خود را تایپ کنید یا از لاگین بیومتریک دستگاه (مانند اسکنر اثر انگشت) استفاده کنید.

تنظیمات سیستم MacOS که گزینه Passwords را نشان می دهد.

پس از اتمام رمز عبور، حتماً روی Done کلیک کنید تا پنجره بسته شود. اگر آن پنجره را باز بگذارید، هر کسی می‌تواند رمز عبور را بدون نیاز به احراز هویت در حساب شما مشاهده کند.

روی دکمه Apple در گوشه سمت چپ بالای دسکتاپ خود کلیک کنید و روی تنظیمات سیستم کلیک کنید.

همچنین به این معنی است که شما مجبور نیستید گذرواژه‌های خود را حفظ کنید، که واقعاً در این عصر مدرن، رمزهای عبور باید کار کنند. اگر بتوانید آن را به خاطر بسپارید، به احتمال زیاد شکستن آن آسان تر خواهد بود.

رمز عبور پنهان می شود اما تنها کاری که باید انجام دهید این است که مکان نما خود را روی نقاطی که رمز عبور شما را پنهان می کند نگه دارید تا آن را آشکار کنید. اگر روی رمز عبور کلیک کنید، دکمه Copy Password ظاهر می شود. روی آن کلیک کنید تا رمز عبور را در کلیپ بورد خود کپی کنید.

اگر کاربر MacOS هستید، برای این کار نیازی به استفاده از ابزار شخص ثالث ندارید، زیرا سیستم عامل دارای یک ابزار داخلی است. ، و به راحتی برای شما قابل دسترسی است.

با تمام این موارد، چگونه از این ویژگی در MacOS استفاده می کنید؟ در واقع بسیار ساده است. و قبل از اینکه فکر کنید می تواند منجر به یک وضعیت ناامن شود، رمزهای عبور رمزگذاری شده اند و برای دسترسی به این ویژگی باید رمز عبور کاربری خود را وارد کنید. بنابراین حتی اگر به‌طور تصادفی از لپ‌تاپ یا دسک‌تاپ خود دور شوید و قفل آن را باز بگذارید، آن گذرواژه‌ها همچنان در پشت لایه‌ای از امنیت پنهان هستند.

در پنجره ایجاد شده، در لیست ورودی ها حرکت کنید تا آنچه را که به دنبال آن هستید بیابید. وقتی مورد را پیدا کردید، روی آن دوبار کلیک کنید تا اطلاعات ظاهر شود.

نمونه ای از ورود رمز عبور در MacOS.

معنی آن چیست؟ اول از همه، به این معنی است که می توانید از رمزهای عبور بسیار قوی استفاده کنید، زیرا بدانید که تنها چند کلیک با آنها فاصله دارند.

و با استفاده از ابزار پیشنهاد رمز عبور MacOS، که هر زمان که مجبور به ایجاد رمز عبور جدید برای یک سرویس هستید، ظاهر می‌شود، شکستن آن رمزهای عبور همیشه سخت است.