سیستم عامل Raspberry Pi به‌روزرسانی دریافت می‌کند: موارد جدید در اینجا آمده است

دیدن: تحول دیجیتال: روندها و بینش های موفقیت

آخرین به روز رسانی سیستم عامل Raspberry Pi مجموعه ای از پیشرفت های دسکتاپ جدید را ارائه می دهد که جستجوی مبتنی بر متن، مدیریت شبکه و دسترسی به سیستم دوربین Pi را بهبود می بخشد.

داخلی توسعه یافته و منبع باز است Python Picamera2 رابط دوربین اکنون با سیستم عامل عرضه می شود. این کتابخانه بر اساس چارچوب libcamera موجود است، اما استفاده از آن آسان تر است. این جایگزین کتابخانه قبلی Picamera که بود در نسخه Debian Bullseye سیستم عامل Pi منسوخ شد.

دیوید پلومن مهندس رزبری پای توضیح می دهد که پلتفرم سیستم عامل Pi، در این مورد، از API های دوربین اختصاصی و بسته Broadcom دور می شود. دستگاه های Raspberry Pi که بر روی سیلیکون Broadcom کار می کنند، کشتی با یک حباب باینری حاوی کد اختصاصی آن است که دارد برخی از طرفداران متن باز را ناامید کرد.

همچنین اکنون یک نماد صوتی برای خروجی و نماد دیگری برای ورودی وجود دارد. همچنین، پس از اتصال یک دستگاه صوتی USB یا بلوتوث، نماد میکروفون ظاهر می شود.

میانبرهای جدید عبارتند از Ctrl-Alt-B برای باز کردن منوی بلوتوث و Ctrl-Alt-W برای باز کردن منوی Wi-Fi.

تمام کد منبع در دسترس است صفحه Picamera2 GitHub، یا به عنوان بخشی از پروژه libcamera.


منبع: https://www.zdnet.com/article/raspberry-pi-os-gets-an-update-heres-whats-new/#ftag=RSSbaffb68

این نسخه بتا Picamera2 است که توسعه دهندگان می توانند با چارچوب های هوش مصنوعی مانند Tensorflow برای تجزیه و تحلیل و تشخیص تصویر استفاده کنند.

فراتر از رمزگذاری ویدئو و ضبط و ترسیم همپوشانی، ویژگی های کلیدی طبق Raspberry Pi عبارتند از:

  • یک پارادایم فرمان محور، به این معنی که می توانید دستورات Picamera2 را مستقیماً در یک مفسر پایتون یا در اسکریپت های پایتون خود تایپ کنید.
  • پیش نمایش پنجره هایی که از شتاب OpenGL برای رندر به کمک سخت افزار یا DRM/KMS برای رندر کارآمد در زمانی که X Windows در حال اجرا نیست استفاده می کنند.
  • پشتیبانی اضافی برای جاسازی ویجت های آماده Picamera2 در برنامه های Qt
  • استفاده بومی از numpy، “استفاده از آن را با OpenCV، TensorFlow و دیگر کتابخانه های Python بسیار طبیعی می کند”.
تصویر جدید برای دانلود از Raspberry Pi در دسترس است صفحه دانلودها و همچنین می توان مستقیماً با استفاده از Raspberry Pi Imager به کارت SD فلش کرد.

دیدن: چهار راه برای جلب توجه در دنیای در حال تغییر کار

“چرا تغییر دهید؟ عمدتاً به این دلیل که NetworkManager مجموعه ای از ویژگی های اضافی را اضافه می کند که ممکن است برای شما مفید باشد. به شما امکان می دهد به راحتی با SSID های مخفی به شبکه های بی سیم متصل شوید. مدیریت اتصالات VPN را ساده تر می کند. و به شما امکان می دهد به راحتی Raspberry Pi را پیکربندی کنید. به عنوان یک نقطه دسترسی Wi-Fi،” Simon Long از Raspberry Pi توضیح می دهد.

Picamera2 با وابستگی های Qt و OpenGL نصب شده است. با این حال، این وابستگی‌ها با Raspberry Pi OS Lite برای دستگاه‌های کم مصرف نصب نمی‌شوند، زیرا آنها با برنامه‌های مبتنی بر ویندوز X مبارزه می‌کنند.

raspberry-pi-sales-jump-heres-why-the-ti-5ed5fa71a07d36782c1e10b3-1-jun-02-2020-7-10-50-poster.jpg

Raspberry Pi OS همچنین یک کادر جستجوی جدید مبتنی بر متن برای یافتن برنامه هایی مانند File Manager، OS Imager و Image Viewer به دست می آورد. با فشردن کلید Raspberry روی کیبورد یا کلید Windows روی سایر کیبوردها قابل دسترسی است. منوی موجود در جای خود باقی می ماند.

این نسخه شامل نرم افزار NetworkManager است که در سایر توزیع های لینوکس برای مدیریت شبکه Wi-Fi محبوب است. تا به حال، سیستم عامل Pi از dhcpcd برای مدیریت اتصالات به شبکه های Wi-Fi استفاده می کرد. NetworkManager گزینه دیگری است که کاربران باید از طریق dhcpcd پیش فرض آن را فعال کنند. با این حال، در آینده به صورت پیش فرض تبدیل خواهد شد. اتصالات به طور خودکار بین دو سیستم منتقل نمی شوند. کاربران همچنین باید هرگونه سفارشی سازی شبکه را مجدداً پیکربندی کنند.