سود سامسونگ پس از بازیابی تراشه افزایش می یابد

سود سامسونگ پس از بازیابی تراشه افزایش می یابد

انتظار می رود سامسونگ در سه ماهه آخر خود بالاترین درآمد خود را در بیش از یک سال گذشته به دلیل بهبود تقاضا برای تراشه ها ثبت کند.

غول فناوری کره جنوبی روز جمعه در دستورالعمل درآمد اولیه خود برای سه ماهه اول سال 2024 اعلام کرد که انتظار دارد 71 تریلیون وون درآمد و 6.6 تریلیون وون سود عملیاتی داشته باشد که نسبت به سال قبل به ترتیب 11 و 931 درصد افزایش داشته است. .

این نشان دهنده بازگشت به فرم برای سامسونگ است که با شروع جدی رکود بازار نیمه هادی ها، سود عملیاتی خود را در سه ماهه اول سال گذشته به 640 میلیارد وون کاهش داد.

رقم درآمد سه ماهه سامسونگ در سه ماهه آخر خود نیز بالاترین رقم در پنج سه ماهه بوده است که نشان می دهد فروش در تمام محصولات خود از لوازم الکترونیکی مصرفی گرفته تا تراشه ها افزایش یافته است.

عملکرد سامسونگ در سال 2023 بدترین عملکرد آن در بیش از یک دهه گذشته بود که عمدتاً به دلیل رکود بازار تراشه ها و همچنین کاهش تقاضا برای تلفن های هوشمند و تلویزیون به دلیل رکود اقتصادی جهانی ایجاد شد. این شرکت با کاهش تولید تراشه‌های خود و تمرکز بر محصولات ممتاز در زمینه الکترونیک پاسخ داد.

با این حال، این شرکت برای اولین بار در یک سال در سه ماهه چهارم سود از DRAM ثبت کرد که نشان دهنده شروع بهبود است.

تحلیلگران کره جنوبی انتظار دارند که بخش تراشه های سامسونگ در سه ماهه اول به سوددهی خود بازگشته و قیمت DRAM و NAND در سال جاری به روند صعودی خود ادامه دهد. کیونگ کی هیون، مدیرعامل بخش تراشه‌های سامسونگ، ماه گذشته گفت که این شرکت انتظار دارد درآمدهایش در سال جاری برابر با سال 2022 باشد. همچنین انتظار می‌رود عرضه سری گلکسی اس 24 در سه ماهه اول، کمک زیادی به جهش سود

سامسونگ گزارش کامل درآمد خود را برای سه ماهه نزدیک به پایان ماه اعلام خواهد کرد.



منبع: https://www.zdnet.com/article/samsung-profit-surges-on-back-of-chip-recovery/#ftag=RSSbaffb68