خرید و فروش املاک مسکونی، خانه و آپارتمان در بازار شیراز دیوار | brassonline

حتی در این بازار سازمانی وجود داشت که مردم کالاهای‌شان را به آن می‌سپردند و در مواقع لزوم آن را پس توسعه ی معادن آلیاژی کشور می‌گرفتند. بد نیست بدانید که این بازار بخشی از مجموعه وکیل به حساب می‌آید. مجموعه‌ای شامل بازار، مسجد، حمام و آب‌انبار که هر یک به نوبه خود جاذبه جالب توجهی برای شهر به شمار می‌روند. تمام کارهای بازرگانی، خرید و فروش کالاهای داخلی و خارجی و مبادلات پایاپای، صدور یا دریافت حوالجات و صرافی‌ها همگی در حجره‌های این بازار انجام می‌گرفته و در واقع بازار وکیل مانند قلب اقتصادی شیراز بوده است. بازار وکیل سازمانی داشته که بازرگانان می‌توانستند با اطمینان کامل کالاهای خود را در آن به امانت بسپارند و در موقع لازم از آن استفاده نمایند.

  • این مراکز خرید دیدنی که در قسمت‌های مختلف شهر شیراز قرار گرفته، بستری مناسب برای گردش و خرید گردشگران فراهم کرده است.
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی «صنعت آب و تأسیسات آب و فاضلاب ایران» به مدت چهار روز و طی روزهای ۹ تا ۱۲ دی‌ماه با مشارکت ۱۷۵ شرکت داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شده است.
  • سعی داریم معروف‌ترین بازارهای شیراز را به شما معرفی کنیم تا اگر قصد سفر به شیراز دارید، این فهرست کارتان را برای تماشای بازارهای سنتی شیراز و مجتمع‌های تجاری آن آسان کند.
  • برای خرید پوشاک زنانه و مردانه، کمی پاساژ‌گردی و البته غذاخوردن، می‌توانید به مجتع تجاری نگین بروید.
  • جایی که به راسته بزازان معروف است و از چهار سوق شروع می‌شود و به سرای مشیر می‌رسد.

جنب‌وجوش کار و زندگی در بازار بعثت شیراز از صبح زود آغاز می‌شود. سبزی‌ها و میوه‌های تازه، انواع گوشت تازه، مواد پروتئینی، خشکبار و ادویه و آجیل و لبنیات به صورت تازه در مغازه‌ها و حجره‌ها جا می‌گیرند. اگر به شهر شیراز سفر کردید، حتی اگر هم قصد خرید ندارید، حتما سری به بازارچه بعثت بزنید و جریان زیبای زندگی مردم شیراز را در آن تماشا کنید. از دیگر مجتمع‌های دیدنی شیراز می‌توان به مرکز خرید سلطانیه اشاره کرد. چه چیزی باعث محبوبیت این بازار شده است؟ وجه تمایز پاساژ شهر شب با سایر مراکز خرید شیراز چیست؟ در حقیقت این بازار به علت وجود کالاهای باکیفیت و ارزان بین مردم شیراز طرفداران زیادی دارد.

بازار نو راسته‌ای فرعی است که از دروازه اصفهان آغاز می‌شود و تا چهار راهی که کاروانسرای گمرک در ضلع جنوب‌شرقی آن قرار دارد، امتداد می‌یابد. ایجاد این راسته را به میرزا یوسف اشرفی مازندرانی، از وزرای ایالت فارس در دوره قاجار، نسبت می‌دهند و می‌گویند او بود که با ساخت این بازار و وصل کردن آن به راسته شمالی بازار وکیل، موجب توسعه بازار وکیل شد. بازار نو بسیار طولانی است و کالاهای متفاوتی در حجره‌های آن عرضه می‌شوند. پس از پایان ساخت، بازار وکیل به قلب تپنده اقتصاد شهر تبدیل شد و بازرگانان شروع به رفت‌وآمد در آن کردند. بازار در آن زمان در مسیری قرار داشت که از تنگه الله اکبر در شمالی‌ترین نقطه شیراز آغاز می شد و به دروازه اصفهان می‌رسید. از نشانه‌های تاریخی بازار وکیل می‌توان به اسناد تجاری اشاره کرد که در این بازار کشف شده‌اند.

خرید و فروش املاک مسکونی، خانه و آپارتمان در بازار شیراز دیوار | brassonline

قسمت غربی چهار سوق که آن را بازار ترکش‌دوزها می‌نامند و دارای ۱۰ جفت مغازه است هم‌اینک مرکز فروش فرش‌های ایرانی است. با گردش در این بازار می‌توانید تعداد زیادی گردشگران خارجی را ببینید که از صنایع دستی ایران سوغات به کشور خود می‌برند. در گذشته، تمام کارهای بازرگانی، خریدوفروش کالاهای داخلی و خارجی و مبادلات همگی در حجره‌‌های این بازار انجام می‌گرفت. در واقع بازار وکیل در آن دوران مانند قلب واقعی شیراز بود که تمام امور بازرگانی در آنجا به جریان می‌افتاد.

۲. مجتمع خلیج فارس شیراز

حتما در آشنایی با بازارها، بارها واژه چهارسوق به گوش‌تان خورده است. این واژه از دو بخش چهار و سوق به معنای بازار تشکیل شده و کارکرد جالبی دارد. چهارسوق، در گذشته قرارگاه اصنافی بود که راسته خاصی را در دست داشتند و محلی برای کسب عمومی صنف به شمار می‌رفت. نه گفتن به خوشمزه‌های فارس کمی سخت است؛ پس خیلی وقت شما را برای کلنجار رفتن با خودتان و محاسبه کالری خوشمزه‌های این دیار تلف نکنید.

استاندار خوزستان : چهره شهر اهواز باید تغییر کند