به دنبال تغییر به لینوکس از ویندوز هستید؟ ابزار انتقال سیستم عامل Feren این کار را آسان می کند


زنی که با کامپیوتر لپ تاپ کار می کند.  دست در کار با فناوری دیجیتال.  کار بر روی محیط میز  فضای فاصله گذاری اجتماعی بین خود و سایر افراد خارج از خانه.

گردش عشایر/لحظه از طریق گتی ایماژ

من تقریباً هر توزیع لینوکس ساخته شده در چند دهه گذشته را تجربه کرده ام. من نسخه‌های زیادی از لینوکس را دیده‌ام که ادعا می‌کنند سیستم‌عاملی عالی برای کاربران جدید هستند، به‌ویژه، آن‌هایی که می‌خواهند در نهایت از سیستم عامل مایکروسافت شانه خالی کنند. برخی از آن توزیع‌های لینوکس کار نسبتاً مناسبی برای کمک به کاربران برای خروج از دنیای سیستم‌عامل‌های اختصاصی انجام دادند، در حالی که برخی دیگر کوتاه آمدند.

و سپس Feren OS وجود دارد. Feren OS فقط یک چهره زیبا نیست، بلکه چهره ای است که در آن راحتی و آشنایی زیادی خواهید یافت. این سیستم بلافاصله آشنا و در عین حال جدید است.

Feren OS چیست؟

Feren OS نسخه‌ای از سیستم عامل لینوکس است که به شدت به دسک‌تاپ KDE Plasma با تغییرات زیادی، مانند جایگزینی مدیر فایل Nemo به جای Dolphin، تکیه می‌کند تا آن را به همان اندازه که کاربر پسند است، زیبا کند.

من قبلاً Feren OS را بررسی کرده‌ام، اما ابزاری در توزیع دسک‌تاپ وجود دارد که به طور خاص بر روی کاربران ویندوز تمرکز می‌کند تا به آنها در انتقال کمک کند. این چیزی است که من می خواهم در اینجا برجسته کنم.

همچنین: لینوکس 101: نحوه ایجاد یک فایل فشرده در لینوکس

به ابزار انتقال سیستم عامل Feren خوش آمدید

با سیستم عامل ابزاری به نام ابزار انتقال سیستم عامل Feren ارائه می شود. این یک نسخه پشتیبان از اطلاعات موجود در سیستم عامل فعلی شما ایجاد می کند و پس از اتمام نصب آن را به سیستم جدید بازیابی می کند.

بگذار توضیح بدهم.

ابتدا باید بدانید که توزیع زنده چیست. با لینوکس ابزاری برای آزمایش یک سیستم عامل قبل از نصب آن وجود دارد. این سیستم‌های Live به طور کامل در RAM اجرا می‌شوند، بنابراین هیچ تغییری در سیستم‌عامل نصب‌شده فعلی شما یا داده‌های موجود در آن ایجاد نمی‌کنند.

هنگامی که یک سیستم فایل زنده لینوکس را راه‌اندازی می‌کنید، می‌تواند با نصب ساختار دایرکتوری میزبان در پوشه‌ای در سیستم زنده، به فایل‌های سیستم عامل فعلی دسترسی پیدا کند. بنابراین، چگونه این کار می کند:

  • سیستم عامل Feren OS را دانلود کنید.
  • یک درایو USB قابل بوت از تصویر ISO دانلود شده ایجاد کنید.
  • کامپیوتر را از درایو USB بوت کنید.
  • یک دایرکتوری خاص را در سیستم عامل میزبان (ویندوز) از طریق سیستم عامل مهمان (لینوکس) نصب کنید.
  • به فایل ها و سایر داده های خود دسترسی داشته باشید.
  • با استفاده از توزیع Feren OS Live، سپس می‌توانید ابزار انتقال را راه‌اندازی کنید که یک نسخه پشتیبان از اطلاعات شما با یک کلیک ارائه می‌دهد.

همچنین: چگونه از لینوکس پوشه ها را در شبکه خود به اشتراک بگذارید

با استفاده از ابزار انتقال

اولین کاری که باید انجام دهید این است که در توزیع Feren OS Live بوت شوید.

سپس فایل منیجر Feren OS را باز کنید، روی درایو حاوی پارتیشن ویندوز کلیک راست کرده و روی Mount کلیک کنید. این مرحله داده های ویندوز شما را در دسترس Feren OS قرار می دهد.

از منوی دسکتاپ Feren OS، روی System > Transfer Tool کلیک کنید.

پس از باز شدن ابزار انتقال، روی Backup Data کلیک کنید.

ابزار انتقال فایل Feren OS.

سیستم عامل Feren تهیه نسخه پشتیبان و بازیابی اطلاعات را آسان می کند.

تصویر: جک والن

روی نوار لغزنده ON/OFF برای تهیه نسخه پشتیبان از یک منبع خارجی کلیک کنید.

پنجره پشتیبان گیری ابزار انتقال فایل Feren OS.

تصویر: جک والن

از منوی کشویی مرتبط با داده های پشتیبان، درایو نصب شده را انتخاب کنید. سپس از شما خواسته می شود که از لیست کاربرانی که ابزار کشف می کند، انتخاب کنید. کاربر صحیح را انتخاب کنید و سپس (با استفاده از منوی کشویی پایین) مکانی را برای قرار دادن پشتیبان انتخاب کنید.

پس از انتخاب منبع و مقصد خود، روی Begin Backup کلیک کنید. هنگامی که پشتیبان گیری کامل شد، ابزار انتقال را ببندید.

مرحله آخر نصب Feren OS بر روی هارد دیسک است. پس از اتمام نصب، دوباره ابزار انتقال را باز کنید، فقط این بار روی Restore Data کلیک کنید، مکانی را که از داده ها پشتیبان گرفته اید را از منوی کشویی انتخاب کنید، داده هایی را که می خواهید بازیابی کنید انتخاب کنید و روی Begin Restore کلیک کنید. .

نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که فرآیند بازیابی داده های شما را از منبع خارجی در فهرست اصلی شما کپی می کند. اگر این مکان مناسب برای داده ها نیست، باید آن را به صورت دستی به جایی که باید زندگی کند منتقل کنید.

و این، دوستان من، یکی از راه هایی است که Feren OS توزیع لینوکس ایده آل برای کسانی است که به دنبال مهاجرت از ویندوز هستند. هر کسی که به دنبال استفاده از لینوکس به عنوان سیستم عامل روزانه خود است، اگر حداقل سیستم عامل Feren OS را امتحان نکند، ناامید خواهد شد. من مطمئن هستم، پس از اینکه دیدید این سیستم‌عامل چقدر کاربرپسند است، آن را یکی از بهترین پلتفرم‌ها خواهید یافت که به شما کمک می‌کند در نهایت از طریق ویندوز خراب شوید.


منبع: https://www.zdnet.com/article/looking-to-switch-to-linux-from-windows-the-feren-os-transfer-tool-makes-it-easy/#ftag=RSSbaffb68