ایلان ماسک اکنون می گوید توییتر “بله” را برای پاسخ قبول نخواهد کرد.

توییتر از آوریل، زمانی که ماسک برای اولین بار گفت که می‌خواهد این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی را بخرد، در وضعیت آشفتگی قرار داشت. او 46.5 میلیارد دلار برای حمایت از پیشنهاد ناخواسته خود با اتکا به وام و 33.5 میلیارد دلار از سهام خود تهیه کرد. با تحقق این قرارداد، برخی از مدیران ارشد توییتر از شرکت اخراج شدند و برخی دیگر استعفا دادند.

توییتر بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

با این حال، ادامه می‌دهد، “تا به امروز چنین شکستی رخ نداده است. برعکس، وکیل طرف‌های تامین مالی بدهی توصیه کرده‌اند که هر یک از مشتریان خود آماده انجام تعهدات خود هستند.”

قرار است دو طرف بر سر قرارداد خرید مورد مناقشه به دادگاه بروند، اما ماسک روز پنجشنبه از دادگاه دلاور پرسید برای لغو تاریخ آزمایشی 17 اکتبر. دادگاه به سرعت تصمیم گرفت تا محاکمه را تا 28 اکتبر به عنوان نیویورک تایمز متوقف کند اشاره شد، به دو طرف زمان می دهد تا معامله را ببندند.

با این حال، ماسک با شکایت از تعداد حساب‌های جعلی در پلتفرم توییتر، به سرعت شروع به پیشنهاد کرد که معامله در حالت تعلیق است. سپس در ماه ژوئیه، ماسک گفت که از توافق خارج می شود.


منبع: https://www.zdnet.com/article/elon-musk-now-says-twitter-will-not-take-yes-for-an-answer/#ftag=RSSbaffb68

این سایت رسانه اجتماعی در ماه ژوئیه از ماسک شکایت کرد و ادعا کرد که او نمی تواند از تعهد خود برای تصاحب شرکت عقب نشینی کند. اکنون که توافق دوباره برقرار شده است، ماسک استدلال می کند که این پرونده باید کنار گذاشته شود.

ایلان ماسک چند روز پس از تمدید پیشنهاد خود برای خرید توییتر با قیمت 54.20 دلار به ازای هر سهم، از اینکه اکنون این توییتر است که معامله را متوقف کرده است، شاکی است.

نمایه توییتر ایلان ماسک روی صفحه کامپیوتر و لوگوی توییتر روی صفحه گوشی نمایش داده می شود

akub Porzycki/NurPhoto از طریق Getty Images

پس از اینکه ماسک در اوایل این هفته به توییتر و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) از قصد خود برای پیگیری این معامله اطلاع داد، توییتر پاسخ داد: “قصد شرکت این است که معامله را با قیمت 54.20 دلار برای هر سهم ببندد.”

بایگانی ماسک ادعا می کند که اگر دعوای حقوقی کنار گذاشته شود، معامله در 28 اکتبر یا حوالی آن بسته می شود. با این حال، می گوید، “یک آزمایشی معامله ادغام را برای مدت طولانی تری در هاله ای از ابهام نگه می دارد و ابری غیرضروری از عدم اطمینان را بر روی شرکت ایجاد می کند.”

در این پرونده آمده است: «توئیتر پاسخ مثبت را قبول نخواهد کرد. شگفت آور است که آنها اصرار بر ادامه این دعوا کرده اند و بی پروا معامله را به خطر انداخته و با منافع سهامداران خود قمار کرده اند.»

ماسک این هفته گفت که در صورت انصراف از دعوا و تامین مالی لازم، پیشنهاد خود را تمدید خواهد کرد. ماسک در پرونده قضایی خود در روز پنجشنبه گفت: «توئیتر در برابر ماندن مقاومت می کند [of the litigation] بر اساس احتمال تئوریک شکست در آینده برای دریافت تامین مالی بدهی.”