انواع دوربین مدار بسته : کاربردهای دوربین ، بهترین دوربین چیست اعتماد شبکه پرهام | arya-cctv

نظارت دوربین مداربسته می تواند مجرمان بالقوه را از انجام عمل باز دارد. در صورت وقوع جرم، فیلم های ویدئویی می توانند به نیروی انتظامی کمک کنند تا تحقیقات و بعداً شواهدی را برای پیگرد قانونی در دادگاه قانونی ارائه دهد. همراه با دوربین مداربسته، سنسورهای صوتی، حرارتی و انواع دیگر سنسورها می توانند مقامات را از وقایع غیر عادی مانند آتش یا اسلحه در یک مکان مطلع نمایند. اصلی ترین کاربردی که برای این نوع دوربین ها وجود دارد کاربردهای امنیتی و نظارتی بوده که برای جلوگیری از سرقت در اماکن مختلف استفاده می گردد.

ذکر چند نکته به شما کمک می کند تا بتوانید از هر گروهی که می خواهید آگاهانه تر انتخاب کنید. با توجه به این که اجرای یک سیستم مداربسته هزینه های جانبی زیادی دارد از جمله هزینه نیروی انسانی، هزینه حمل و نقل تجهیزات، هزینه ابزارالات، گاهی مجری بخشی از هزینه های خود را با فروش تجهیزات به کارفرما جبران می کند. حال برای اطمینان از قیمت داده شده از سمت مجری حتما انتخاب محصولات را از روی لیست قیمت انجام دهید. تحقیق در مورد برند پیشنهادی برای آگاهی از سطح کیفیت محصولات آن و… شدیدا توصیه می شود. به علت زاویه دید گسترده ای که دارند امکان نظارت و مشاهده تصاویر را در تمامی جهات میسر خواهند کرد.

دسته بندی دوربین مدار بسته برمبنای لنز

تکنولوژی HD_CVI تا حدود بسیار بالایی از نظر سیگنال رمز گذاری و دریافت مشابه با رقیب خود یعنی AHD است. اصلی‌ترین تفاوت آن در نوع کد گذاری است؛ که به صورت انحصاری در اختیار شرکت DAHUA می‌باشد. دوربین‌های آنالوگ به CCTV نیز معروف هستند و دوربین‌های مجله خبری دوربین مداربسته آریا دیجیتال یا تحت شبکه را با نام اختصاری IP نشان می‌دهند. در دوربین آنالوگ تصویر به وسیله سیگنال آنالوگ و توسط کابل به دستگاه گیرنده ارسال می‌شود اما در مدل دیجیتال تصاویر به وسیله سیگنال دیجیتال ارسال می‌شود و سرعت ارسال آن بسیار بالاتر است.

دوربین مداربسته داهوا مدل DH-HAC-HDW1239TLP-A-LED

عملکرد این دوربین بدین صورت است که نور منعکس شده از اجسام مختلف را دریافت و سپس از محیط تصویربرداری می کند. دوربین مداربسته پلاک خوان یا سیستم های ANPR قادرند تا با تشخیص پلاک خودرو ها به راحتی شخص خاطی را شناسایی کنند. هدف از نصب این دوربین ها کنترل تردد، کنترل ترافیک و جرایمی مانند سرعت بالا یا پارک ممنوع است. یکی از مهم‌ترین عواملی که باید در هنگام خرید یک سیستم امنیتی مدار بسته در نظر بگیرید فضای ذخیره سازی یا هارد است. تمام ضبط کننده‌ ها یا رکوردر ها برای ذخیره سازی فیلم ‌های ضبط‌شده به هارد دیسک نیازمند هستند. بهترین و رایج ترین نوع کابل در بین نصاب های دوربین مداربسته، کابل کواکسیال RG59 است که در متراژ 150 و 300 متری در بازار موجود است.

  • دوربین های پین هول که به آن دوربین سوزنی نیز گفته می شود دارای ابعادی به اندازه قوطی کبریت بوده و می توان از آن به عنوان دوربین مخفی در موارد امنیتی استفاده نمود.
  • برخی می‌توانند چهره را تشخیص دهند و یک فرد را در بین تمامی دوربین‌ها هدف گرفته و حرکت آن را دنبال کنند.
  • این در حالیست که نصب دوربین های مداربسته بولت عمدتا در فضای های باز صورت می گیرد.
  • دوربین مداربسته داهوا مدل DH-HAC-HFW1400RP-VF-IRE6 از سنسور ۴٫۱Megapixel CMOS بهره می برد.دوربین مدل DH-HAC-HFW1400RP-VF-IRE6 جهت نصب در فضای بیرونی ساختمان طراحی شده و در برابر نفوذ آب و سرما و گرما مقاوم می باشد.

این دوربین ها با توجه به ابعاد کوچکشان جزء پرکاربردترین انواع دوربین ها به شمار می آیند. در فضاهای باز بیرونی اوتدور باران، نور خورشید، گرد و خاک، تاریکی شب و گستردگی محوطه را داریم، ولی در این فضاها نیاز به ضبط صدا نیست و حرکت اشیا و اجسام در محیط‌های بیرونی اوتدور مهم نیست. بر خلاف فضاهای اوتدور، فضاهای داخلی مسقف ایندور چندان گسترده نیستند و معمولا در آنها نیاز به ضبط صدا و دادن آلارم در صورت مشاهده حرکت اشیا می‌باشد. انواع دوربین خودرو با قابلیت نصب در انواع ماشین‌های سواری، اتوبوس، کامیون، قطار، واگن مترو و هواپیما. اینکه چگونه تصاویر با کمترین کابل ارتباطی و با بیشترین کیفیت ممکن به مرکز نظارتی منتقل شود تنها از سیستم های تحت بستر شبکه بر می آید.

http://66toolkit.ir