چگونه سامسونگ با کمک کمی از گوگل، اپل واچ را پشت سر گذاشت

در بهار 2020، من در مورد چگونگی کمک اپل واچ به من در کشف سطوح ناسالم استرس نوشتم در زندگی من با استفاده از برنامه SleepWatch برای بررسی خوابم یک الگوریتم جدیدتر به نام تغییرپذیری ضربان قلب به من کمک کرد تا مشکل را شناسایی کنم. قبل از اینکه اپل واچ ردیابی اولیه خواب را معرفی کند، برنامه های شخص ثالث مانند SleepWatch و بالش آن را پیشگام کرد.

BioActive همچنین به افراد اجازه می دهد HRV را به طور مداوم بررسی کنند (تحت ویژگی “استرس”) که اپل واچ هنوز انجام نمی دهد. در حالی که BioActive پیشگام این ویژگی های جدید بود، نحوه پیاده سازی آنها نیز کلیدی بود.

Galaxy Watch 4 می تواند مراحل خواب را ردیابی کند.

سامسونگ

تراشه BioActive: پیشرفت سامسونگ

یکی از دلایل پیشرفت سامسونگ ممکن است این واقعیت باشد که آخرین فناوری پوشیدنی آن، یعنی گلکسی واچ 4، جنبه های بیشتری از سلامتی را اندازه گیری می کند و دارای ویژگی هایی است که اپل واچ هنوز شامل آنها نشده است. در همین حال، هر دو شرکت در مسیر راه اندازی دستگاه های نسل بعدی خود در چند ماه آینده هستند – انتظار می رود گلکسی واچ 5 در رویداد 10 آگوست سامسونگ Unpacked و اپل واچ سری 8 در رویداد پاییز سالانه اپل در ماه سپتامبر قرار گیرد.

در همین حال، در سال 2020، ساعت هوشمند سامسونگ امتیازات خواب و بینش خودکار در مورد الگوهای خواب شما را معرفی کرد. سال بعد، سامسونگ ردیابی اکسیژن خون هنگام خواب، امتیاز خواب پیشرفته‌تر و تشخیص خروپف را اضافه کرد.

هر اتفاقی که با مدل‌های Pro بیفتد، احتمالاً هر دو دستگاه به روند قرار دادن اسکن‌های سلامتی که قبلاً هزاران دلار هزینه داشتند و نیاز به سفر به کلینیک داشتند، در دستگاه‌هایی که معمولاً کمتر از ۵۰۰ دلار قیمت دارند و اغلب به طور مداوم سلامت شما را زیر نظر دارند، ادامه خواهند داد.

اپل واچ سری 7 می‌تواند به راحتی 24 ساعت با شارژ کامل دوام بیاورد، اما گلکسی واچ 4 تقریباً 50 درصد در یک روز و نیم بیشتر کار می‌کند.

سنسورهای بعدی

یانگ گفت: “یکی از حسگرهای موجود در BioActive BIA نام دارد و ترکیب بدن را اندازه گیری می کند. توده عضلانی و چربی بدن را اندازه گیری می کند.” این فناوری چند سال پیش وجود نداشت. شما باید به باشگاه می رفتید و یک دسته را برای 30 ثانیه تا یک دقیقه نگه می داشتید تا ترکیب بدن خود را اندازه گیری کنید. اکنون روی مچ دست شما قرار دارد و هر زمان که بخواهید می توانید آن را اندازه گیری کنید. خواستن.”

تراشه BioActive سامسونگ بی سر و صدا حسگرهای بیشتر و عمر باتری بهتری نسبت به ساعت هوشمند اپل واچ پیشرو در بازار به ساعت هوشمند خود داده است. این برای برخی تعجب آور خواهد بود، زیرا اپل با پیشرفت هایی مانند اولین سنسور EKG مورد تایید FDA در ساعت 2018، پیشگام در ارائه فناوری های بهداشتی پیشرفته بر روی مچ دست بوده است.

یانگ گفت: “ما این تراشه BioActive را توسعه دادیم که چندین حسگر را در یک حسگر ترکیب می کند و کارآمدتر و موثرتر می شود.” “و شما باتری طولانی تری دارید زیرا اینطور است [so] انرژی کارآمد.”

سامسونگ تا سال 2014 روی ساعت هوشمند اولیه Galaxy Gear روی ردیابی خواب کار کرده است. تا سال 2018، گلکسی واچ چرخه‌های خواب و خواب REM را دو سال کامل قبل از ورود رسمی ردیابی خواب به اپل واچ و چهار سال قبل از معرفی چرخه‌های خواب در WatchOS 9، که به طور رسمی پاییز امسال عرضه می‌شود، ردیابی می‌کرد.

یانگ تاکید کرد که برای سال‌ها، سامسونگ تمرکز زیادی روی بهبود ردیابی خواب گذاشته است. سپس، با سنسور 3 در 1 جدیدی که در گلکسی واچ 4 رونمایی کرد، حرکت بزرگ خود را در سلامت انجام داد، که اولین دستگاه آن بود که از نرم افزار تایزن سامسونگ که ساعت های هوشمند قبلی خود را اجرا می کرد، به سیستم عامل Wear OS گوگل منتقل شد.

یانگ افزود: “ما به شدت در حال سرمایه گذاری روی توسعه بیومتریک های اضافی هستیم. آنها را بر اساس نیازها و تاثیرات مصرف کننده اولویت بندی خواهیم کرد.”

ساعت های هوشمندتر در راه است

این را هم در نظر داشته باشیم که اپل واچ روی گوشی های اندرویدی کار نمی کند و گلکسی واچ سامسونگ با آیفون جفت نمی شود. بنابراین، این رقابت حسگر بین این دو احتمالاً الهام‌بخش بسیاری از سوئیچ‌کننده‌های اکوسیستم نخواهد بود. اما رقابت برای بهترین ویژگی‌ها و پیشرفته‌ترین حسگرها برای پیشبرد هر دو شرکت بسیار عالی و حتی برای مصرف‌کنندگان بهتر است.

ZDNet با تی جی یانگ، رئیس تیم تحقیق و توسعه سامسونگ برای سلامت، در مورد چگونگی پیشرفت سامسونگ تا این حد در ساعت های هوشمند و ردیابی سلامت صحبت کند.

یانگ گفت: «ما در فناوری خواب پیشرفت زیادی کرده‌ایم.

گزارش شده است که هر دو گلکسی واچ 5 و اپل واچ سری 8 آینده یک مدل پرو را به خط تولید اضافه می کنند. این مدل‌ها می‌توانند نسخه‌های مستحکم‌تری باشند یا می‌توانند از مواد سطح بالاتری برخوردار باشند. اما، این امکان نیز وجود دارد که آنها اولین مدل هایی باشند که پیشرفته ترین ویژگی ها و سنسورها را اضافه می کنند.

ZDNet برای اظهار نظر در مورد این داستان با اپل تماس گرفت و در صورت وجود پاسخ، مقاله را به روز خواهد کرد.


منبع: https://www.zdnet.com/article/how-samsung-leapfrogged-the-apple-watch-with-a-little-help-from-google/#ftag=RSSbaffb68

اما جایی که سامسونگ بیشترین پیشرفت را داشت با عرضه حسگر 3 در 1 BioActive در آگوست گذشته در Galaxy Watch 4 بود. با ترکیب ضربان قلب نوری، قلب الکتریکی و تجزیه و تحلیل امپدانس بیوالکتریک در یک تراشه، سنسور BioActive نه تنها موارد نامنظم را تشخیص می‌دهد. ضربان قلب و اندازه گیری سطح اکسیژن خون، اما همچنین می تواند فشار خون را بررسی کند (ویژگی که هنوز در ایالات متحده موجود نیست) و ترکیب بدن را اندازه گیری کند. این دو قابلیت آخر قبل از ورود به اپل واچ در دستگاه سامسونگ آمده است.

اینکه آیا همه آن دستگاه ها پوشیدنی هستند یا نه، هنوز مشخص نیست. اما، واضح است که سامسونگ فکر می‌کند بالاخره راهی برای موفقیت در ساعت‌های هوشمند پیدا کرده است و هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. باید با FDA کار کند تا حسگر فشار خون خود را در BioActive در ایالات متحده تأیید کند. و البته هنوز موضوع ردیابی گلوکز خون وجود دارد که نه تنها بر بیش از 400 میلیون نفر در سراسر جهان که از دیابت رنج می برند تأثیر می گذارد، بلکه می تواند به بسیاری دیگر کمک کند تا رژیم غذایی و تغذیه خود را بهتر درک کنند و تنظیم کنند.

اما، 2022 بزرگترین جهش بوده است. جدیدترین ساعت سامسونگ شامل آموزش خواب رایگان مبتنی بر هوش مصنوعی است که نکات و چک لیست هایی را برای کمک به بهبود کیفیت خواب شما ارائه می دهد. این محتواهای زیادی را به ارمغان می‌آورد، از جمله هشت حیوان مختلف که خواب شما را مشخص می‌کند و تفسیر داده‌های خواب را کاربرپسندتر می‌کند.

یانگ گفت: “ما در حال بررسی سایر عوامل شکل (برای حسگرها) هستیم. Earbuds یکی از آنهاست. ما همچنین در حال بررسی انواع دیگر دستگاه ها هستیم.” وقتی آن دستگاه‌های دیگر ترکیب و متصل می‌شوند، می‌توانیم از مناسب‌ترین دستگاه و اهرم آن در دستگاه‌های مختلف استفاده کنیم.»

samsung-body-comp

سامسونگ

را اپل واچ با 36 درصد سهم بازار همچنان بر بازار ساعت‌های هوشمند تسلط دارد، در حالی که سامسونگ با 10 درصد در جایگاه دوم قابل احترام اما بسیار دور قرار دارد. بر اساس تحقیقات کنترپوینت. اما، در سه ماهه اول 2022، سامسونگ سهم بازار خود را بیش از 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داد در حالی که سهم اپل راکد ماند.

با پیوستن سامسونگ به گوگل در زمینه ابزارهای پوشیدنی و اکنون با تکیه بر پلتفرم Wear OS برای نرم افزار، به نظر می رسد مسیری را برای تیم سلامت و پوشیدنی سامسونگ باز کرده است تا انرژی و منابع خود را روی طراحی سخت افزاری و حسگرها – و نه فقط برای ساعت های هوشمند- بریزند.

همچنین: من به مدت یک ماه مانیتور گلوکز مداوم استفاده کردم. این چیزی است که من یاد گرفتم

galaxywatch4-sleep-stages

galaxy-watch 4

سامسونگ

هم گوگل و هم سامسونگ در سال‌های اخیر تلاش کرده‌اند تا با اپل واچ عقب نمانند، اما ممکن است این روند شروع به تغییر کند.

خواب: اولین حرکت بزرگ سامسونگ