آیا رمزگذاری دیسک کامپیوتر شما را کند می کند؟

در رایانه های شخصی طراحی شده برای ویندوز 10 و ویندوز 11، دیسک سیستم به طور پیش فرض رمزگذاری شده است، اما این رمزگذاری از یک کلید پاک استفاده می کند. رمزگذاری از داده‌های شما محافظت نمی‌کند مگر اینکه با حساب مایکروسافت وارد شوید، که از داده‌ها محافظت می‌کند و همچنین یک کلید بازیابی را در OneDrive ذخیره می‌کند. در رایانه‌های شخصی که نسخه‌های Pro و Enterprise ویندوز را اجرا می‌کنند، می‌توانید BitLocker Drive Encryption را فعال کنید، که می‌تواند هر دیسکی، از جمله درایوهای قابل جابجایی مانند درایوهای فلش USB را رمزگذاری کند.

آیا رمزگذاری یک دیسک احتمال بازیابی اطلاعات را با برنامه های کاربردی پس از خرابی کمتر می کند؟ آیا رمزگذاری روی دیسک احتمال خطا و خرابی آن را بیشتر می کند؟ آیا رمزگذاری دیسک انتقال به دیسک بوت بزرگتر را دشوارتر می کند؟ مزایا و معایب یک کاربر معمولی رایانه شخصی در یک کسب و کار خانگی یا کوچک بدون بخش فناوری اطلاعات تمام وقت چیست؟

و اکنون خبر بد: اگر رمز عبور یا عبارت عبوری را که برای رمزگشایی آن داده ها لازم است فراموش کنید، نرم افزار رمزگذاری راهی برای تشخیص شما از یک متجاوز متخاصم ندارد، به این معنی که از داده های رمزگذاری شده خود قفل شده اید.

همچنین: چگونه یک پوشه را در MacOS رمزگذاری کنیم تا داده های حساس را از چشمان کنجکاو دور نگه داریم

این بدان معناست که بزرگترین چالش شما این است که اطمینان حاصل کنید که به کلید رمزگذاری پشتیبان دستگاه خود دسترسی دارید، فقط در مواقع اضطراری استفاده کنید. در مک با استفاده از رمزگذاری FileVault اپل، می‌توانید کلید بازیابی را در iCloud یا محلی ذخیره کنید (دستورالعمل‌های موجود را دنبال کنید این مقاله پشتیبانی). برای دستگاه‌هایی که ویندوز 10 یا 11 دارند، دستورالعمل‌های موجود در پرسش‌های متداول BitLocker ZDNET را دنبال کنید.

این یک باگ نیست، یک ویژگی است. یک درب پشتی که به شما امکان می دهد اطلاعات خود را بدون کلید رمزگشایی بازیابی کنید نیز در دسترس مهاجمان قرار می گیرد و حفاظت از داده ها را بی فایده می کند.

مک های مدرن نیز با استفاده از قابلیتی به نام FileVault، رمزگذاری داخلی را ارائه می دهند.

مطمئن شوید که کلید بازیابی را در مکانی امن ذخیره کرده اید. اگر بتوانید آن کلید را در صورت تقاضا تامین کنید، به داده های روی دیسک رمزگذاری شده دسترسی کامل دارید.

در مورد آن اشتباه نکنید، رمزگذاری دیسک یک اقدام احتیاطی امنیتی قدرتمند است. استفاده از رمزگذاری قوی دیسک به این معنی است که داده های شما تحت کنترل شما هستند و فقط کنترل شما یک مزاحم غیرمجاز که می‌تواند به آن داده‌های رمزگذاری‌شده دسترسی پیدا کند، اما اعتبار ورود به سیستم مناسب (نام کاربری و رمز عبور شما) یا کلید بازیابی را ندارد، می‌تواند ببیند که چه چیزی شبیه به حرف‌های بیهوده است. و تکنیک های brute-force موثر نیستند. حتی با وجود دارایی‌های قدرتمندترین سازمان‌های اطلاعاتی جهان، ممکن است سال‌ها یا حتی قرن‌ها طول بکشد تا آن کد را شکسته و داده‌های زیرین را رمزگشایی کنیم.

رمزگذاری دیسک برای اکثر غیر ریاضیدانان یک جادوی مطلق است. و مانند هر فناوری پیچیده، به سوالات ناراحت کننده ای منجر می شود.



منبع: https://www.zdnet.com/article/does-disk-encryption-slow-down-your-pc/#ftag=RSSbaffb68

اگر رمز عبور خود را فراموش کنید، از یک متجاوز متخاصم قابل تشخیص نیستید و با شما چنین رفتار می شود، به این معنی که از داده های رمزگذاری شده خود قفل خواهید شد.

گتی ایماژ تصویر دیجیتال تولید شده از داده ها

همچنین: به این ترتیب است که یک حمله باج افزار با چه سرعتی تمام فایل های شما را رمزگذاری می کند

اما این است فقط تفاوت بین دیسک رمزگذاری شده و دیسکی که داده ها در آن ذخیره می شوند. اگر درایو یا کنترلر شما از کار بیفتد و منجر به خراب شدن داده ها شود، مهم نیست که داده ها رمزگذاری شده باشند یا نه. برای بازیابی فایل های آسیب دیده به یک نسخه پشتیبان نیاز دارید. و در سخت افزار مدرن، رمزگذاری و رمزگشایی با استفاده از استاندارد AES در CPU انجام می شود، به این معنی که هر گونه تاثیری بر سرعت انتقال داده ناچیز است.

همچنین: چگونه ایمیل خود را رمزگذاری کنیم و چرا باید