ناسا از موشک آرتمیس در برابر طوفان محافظت می کند که احتمالاً در نوامبر پرتاب می شود

همچنین: آرتمیس چیست؟ هر آنچه که باید در مورد ماموریت ماه جدید ناسا بدانید

ناسا حرکت SLS را از سکوی پرتاب در ساعت 11:21 بعد از ظهر دوشنبه به وقت شرقی برای سفر 4 مایلی (6.4 کیلومتری) خود به سمت VAB آغاز کرد.

باید موارد «عمر محدود» در SLS، از جمله مرحله اصلی، جایگزین شود سیستم خاتمه پرواز باتری ها، و همچنین سیستم را مجدداً آزمایش کنید تا اطمینان حاصل شود که در صورت بروز یک وضعیت اضطراری در پرتاب بعدی، می تواند پرواز را خاتمه دهد.

ناسا در حال حل مشکلات متعدد در مرکز فضایی کندی در فلوریدا است. اندکی پس از انتقال موشک به انبار، یک “رویداد فلاش قوس” طناب را در پرتابگر متحرک سوزاند. به گفته ناسا، کارکنان ساختمان را تخلیه کردند، اما هیچ کس آسیب ندید و نه SLS و نه Orion در خطر نبودند.

بیل نلسون، مدیر ناسا گفت: “ما می دانیم که زودترین زمان ممکن اواخر اکتبر است، اما به احتمال زیاد در اواسط نوامبر به پنجره خواهیم رفت.” به CNN گفت.

پس از پایان طوفان، ناسا بازرسی هایی را برای تعیین تأثیرات در مرکز و ایجاد طرحی برای تلاش بعدی برای پرتاب انجام خواهد داد.

به گفته سی ان ان، Free گفت 20 جزء با عمر محدود در SLS وجود دارد که قبل از تلاش بعدی آنها را ارزیابی خواهد کرد.

اجرای آزمایشی ناسا برای بازگرداندن فضانوردان به ماه احتمالاً پس از انتقال موشک ماه آرتمیس به انبار برای محافظت از آن در برابر طوفان ایان، تا نوامبر به تعویق خواهد افتاد.

آژانس فضایی ایالات متحده پیش از ورود طوفان ایان به فلوریدا در روز چهارشنبه، سیستم پرتاب فضایی عظیم خود (SLS) را از سکوی پرتاب بیرون آورده و به تأسیسات تعمیر و نگهداری ساختمان مونتاژ وسایل نقلیه (VAB) بازگردانده است.

“تقریباً ساعت 11:45 صبح امروز، یک زنگ خطر آتش‌سوزی در ساختمان مونتاژ خودرو در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا به صدا درآمد. این اطلاعیه زمانی منتشر شد که یک رویداد فلاش قوس الکتریکی در یک کانکتور روی تابلوی الکتریکی در High Bay 3 رخ داد. یک جرقه. روی طنابی که مرز محل کار را مشخص کرده بود فرود آمد. طناب شروع به دود شدن کرد، کارگران زنگ هشدار را کشیدند و کارمندان به سلامت ساختمان را تخلیه کردند.” ناسا در یک پست وبلاگی اعلام کرد.

ناسا همچنین در حال ایمن سازی امکانات و تجهیزات برای جلوگیری از تبدیل شدن آنها به پرتابه در طول طوفان بوده است. در حال حاضر انتظار وزش بادهای مخرب در عرض 24 ساعت وجود دارد.

ناسا امیدوار بود که SLS را روی سکوی پرتاب نگه دارد تا تاریخ پرتاب پشتیبان 3 اکتبر را پس از لغو تاریخ 27 سپتامبر خود حفظ کند – سومین تلاش خود برای پرتاب SLS و فرستادن فضاپیمای Orion به دور ماه برای یک آزمایش آزمایشی. با توجه به اینکه SLS اکنون از سکوی پرتاب خارج شده است، ناسا گفت که پرتاب Artemis I می تواند تا نوامبر به عقب رانده شود.

Artemis تاکنون 40 میلیارد دلار برای ناسا هزینه داشته است و پیش بینی می شود تا سال 2025 هزینه ای معادل 93 میلیارد دلار داشته باشد. هزینه پرتاب آن حدود 4 میلیون دلار است. ناسا امیدوار است اولین ماموریت خود را با فضانوردان در سال 2024 یا 2025 انجام دهد.




منبع: https://www.zdnet.com/article/nasa-shields-artemis-rocket-from-hurricane-launch-now-likely-in-november/#ftag=RSSbaffb68

“گام‌های بعدی ما شامل کنار هم قرار دادن گزینه‌هایی است که ما را در بهترین موقعیت برای تلاش بعدی پرتاب می‌کنیم و در عین حال برنامه کاری‌مان را در ساختمان مونتاژ وسایل نقلیه می‌سنجیم. ما زمانی که آماده باشیم راه‌اندازی می‌کنیم و در عین حال از ایمنی کارمندان خود اطمینان می‌دهیم. وسیله نقلیه، جیم فری، معاون مدیر ناسا برای توسعه سیستم‌های اکتشافی، در یک توییت گفت.

آرتمیس 1

تصویر: ناسا

مرحله اصلی SLS، ساخته شده توسط بوئینگ، 212 فوت (64.6 متر) ارتفاع و 27.6 فوت (8.4 متر) عرض دارد.