حملات ترول ثبت اختراع علیه پروژه های منبع باز نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش یافته است. در اینجا دلیل آن است

غم انگیز است که مزدوران ثبت اختراع مایل به حمله به فعالیت های اجتماعی هستند. من می ترسم که ما شاهد تسلیحات بیشتر از پتنت ها در خدمت برنامه های دیگر باشیم — به عنوان مثال، در تضاد در حال تکامل بین شرکت های قدیمی لوازم الکترونیکی مصرفی و تلفن و کسب و کارهای جدیدتر که توسط به اصطلاح “پتنت های ضروری استاندارد” با مشکل مواجه می شوند. ما برای اصلاحات معنی دار در استفاده از پتنت در اروپا و ایالات متحده به تاخیر افتاده ایم تا جوامع منبع باز بتوانند بدون تلاش برای اخذ مالیات توسط گارد قدیمی، جهان را بهتر کنند.

همچنین: Open Invention Network حفاظت از پتنت لینوکس را گسترش می دهد

در روزهای اولیه منبع باز، دشمن اصلی مالکیت معنوی (IP) آن، دعوای حقوقی کپی رایت از شرکت های اختصاصی بود. آنها می خواستند پروژه های منبع باز را قبل از اینکه به رقبای مرگبار تبدیل شوند، از بین ببرند. معروف‌ترین نمونه آن مربوط به شکایت‌های حقوقی لینوکس SCO در مقابل IBM و شرکت‌های مرتبط با حمایت مایکروسافت بود. متحدان لینوکس در این دعاوی پیروز شدند. و همه چیز با نرم افزار منبع باز صلح آمیز بود. اون موقع بود این الان است. امروزه، ترول های ثبت اختراع به طور فزاینده ای تهدیدی برای توسعه دهندگان نرم افزار منبع باز هستند.

گوش به زنگ باشید. این یک مبارزه طولانی و تلخ بین ترول ها و مدافعان منبع باز خواهد بود. قبل از اینکه تمام شود، ممکن است به نظر برسد که دعاوی حقوقی طولانی و آهسته SCO در مقابل جهان لینوکس سریع به نظر می رسد.


منبع: https://www.zdnet.com/article/patent-troll-attacks-against-open-source-projects-are-up-100-since-last-year-heres-why/#ftag=RSSbaffb68

کیت برگلت، مدیر عامل شرکت شبکه اختراع باز (OIN) — بزرگترین کنسرسیوم عدم تهاجم ثبت اختراع در جهان — همچنین خاطرنشان کرد: “پیچیده ترین و قانع کننده ترین شرکت های بانکداری و فین تک جهانی اساساً به شرکت های فناوری تبدیل شده اند که از نرم افزار منبع باز برای ارائه خدمات خود در مقیاس استفاده می کنند.” او همچنین گفت که ترول های ثبت اختراع “به نظر می رسد که آنها را به این دلیل هدف قرار می دهند، در کنار این واقعیت که شرکت های خدمات مالی از لحاظ تاریخی ثبت اختراع فعالی نداشته اند.”

ببینید، منبع باز موفق تر از همیشه است. حتی مایکروسافت هم خطای راه خود را دیده و اکنون از لینوکس و متن باز پشتیبانی می کند. این خبر خوب است. خبر بد به دلیل موفقیت آن است، ترول های ثبت اختراع – همچنین به عنوان نهادهای تأیید اختراع (PAE) شناخته می شوند – بیشتر از هر زمان دیگری به ذینفعان آن حمله می کنند. اخیر پتنت های یکپارچه، دفاع از منبع باز: به روز رسانی دعاوی حقوقی 2022، گزارش نشان می دهد که حملات ترول ثبت اختراع به پروژه های منبع باز در مسیر افزایش 100 درصدی نسبت به سال 2021 است.

هنگامی که به پتنت های نرم افزاری مجهز شدند، ترول ها به دنبال شرکت هایی با برنامه های تجاری موفق می گردند یا از نرم افزار منبع باز استفاده می کنند. آنها سپس ادعا می کنند که نرم افزار سودآور حق امتیاز آنها را نقض کرده است و بنابراین، کسب و کار یا گروه به آنها بدهکار است. نیازی به هیچ مدرکی وجود ندارد که توسعه دهندگان در مورد پتنت می دانستند، مهم نیست که آیا آنها از آن در کار خود استفاده کرده اند یا خیر. این به این دلیل عمل می کند که برخی از دادگاه ها، مانند دادگاه منطقه ای ایالات متحده در تگزاس شرقی، شکایت های حق اختراع را مهر و موم می کنند. ترول ها البته دعوای خود را به دادگاه های دوستانه می برند.

کلید منبع باز روی صفحه کلید

boygovideo، Getty Images/iStockphoto

ببینید، ترول‌های ثبت اختراع در نوع خود یک تجارت بزرگ هستند. ترول مجبور نیست قبل از طرح دعوی، قصد خود را ثابت کند یا اخطاریه ای را به متهم ارائه کند. هزینه های تشکیل چنین شکایت هایی کم و سود بالاست.

سپس، ترول ها برای استفاده از “کار” ثبت اختراع خود، مبلغی را طلب خواهند کرد. از نظر مالی، اغلب کار می کند زیرا پرداخت آن ارزان تر از جنگیدن است.

بنابراین، امروزه، 71 درصد از تمام موارد ثبت اختراع که علیه محصولات منبع باز مطرح می شود توسط ترول ها ارائه می شود. امروزه به جای شرکت‌های کوچکی که توانایی پرداخت هزینه‌ی جنگ را ندارند، شرکت‌های هدفمندترین شرکت‌ها، شرکت‌های فناوری معروفی مانند گوگل، سامسونگ و اپل هستند. درست است، این خطر بزرگ است که آنها از دست بدهند یا پولی دریافت نکنند، اما پاداش می تواند بسیار زیاد باشد.

به‌طور دقیق، در نیمه‌ی سال، از 6 ژوئن، حملات پتنت‌ها به پروژه‌های منبع باز توسط ترول‌ها قبلاً برابر با کل سال 2021 بوده است. از بین این حملات، 10 مهاجم برتر شامل برخی از شناخته‌شده‌ترین ترول‌ها هستند.

تلاش های دیگر توسط OIN رهبری می شود. OIN با مجموعه عظیم ثبت اختراع خود، بیشتر در برابر مهاجمان حق اختراع به جای ترول ها مؤثر است. با این حال، در برابر ترول ها نیز موفق بوده است. شناخته شده ترین مثال اخیر زمانی بود که OIN به بنیاد GNOME کمک کرد تا در برابر یک ترول پیروز شود.

این ابتکار منبع باز (OSI) همچنین شمشیر و سپر خود را در برابر ترول ها به دست گرفته است. سیمون فیپس، مدیر استاندارد و سیاست OSI، گفت:

همچنین به عنوان قاضی دادگاه استیناف ناحیه فدرال، پائولین نیومن، هیچ کمکی نمی کند. گفت“احکام دادگاه در مورد واجد شرایط بودن حق ثبت اختراع به قدری متنوع و غیرقابل پیش بینی شده است که تأثیر جدی بر انگیزه نوآوری در همه زمینه های فناوری دارد. قربانی فقط این مخترع نیست…؛ قربانیان منافع ملی در یک اقتصاد صنعتی نوآور هستند. و علاقه عمومی به ثمرات پیشرفت تکنولوژیک».

برای مبارزه با آنها گروه هایی مانند ثبت اختراعات یکپارچهکنسرسیومی از شرکت‌هایی که با ترول‌ها می‌جنگند، از دفاع ابطال استفاده می‌کنند. با این رویکرد، وکلا و توسعه دهندگان آنها به دنبال این هستند که نشان دهند که حق ثبت اختراع در ابتدا زباله بوده است. بسیاری از پتنت های نرم افزاری که توسط اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده (PTO) اعطا می شوند، هرگز نباید از ابتدا تایید می شدند. نتیجه؟ Unified Patents نرخ موفقیت نزدیک به 90٪ در منطقه منبع باز خود داشته است.

مبارزه با آنها نیز سخت است زیرا، باور کنید یا نه، تقریباً غیرممکن است که متوجه شوید که در واقع صاحب یک پتنت است. ترول‌های ثبت اختراع اغلب پشت شرکت‌های دارای مجوز محدود (LLC) پنهان می‌شوند که راحت‌تر از شما که بتوانید جوراب خود را تغییر دهید، نام خود را تغییر می‌دهند.